• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

تاثیر ایلان ماسک بر بازار کریپتو تا چه حد است؟

  • کد خبر : 307803
  • 19 آبان 1401 - 23:07
تاثیر ایلان ماسک بر بازار کریپتو تا چه حد است؟

فهرست محتوا رابطه ایلان ماسک با ارزهای دیجیتال از زمان استفاده از تصویر او در یک کلاهبرداری پیچیده رمزنگاری تا تبدیل شدن به یکی از مشارکت کنندگان اصلی بیت کوین، شبیه به خود بازار ارزهای دیجیتال در طی زمان پیچیده و در حال تغییر بوده است. احتمالاً اولین باری که ایلان ماسک به رمزارزها اشاره […]

فهرست محتوا

  • رابطه ایلان ماسک با ارزهای دیجیتال از زمان استفاده از تصویر او در یک کلاهبرداری پیچیده رمزنگاری تا تبدیل شدن به یکی از مشارکت کنندگان اصلی بیت کوین، شبیه به خود بازار ارزهای دیجیتال در طی زمان پیچیده و در حال تغییر بوده است. احتمالاً اولین باری که ایلان ماسک به رمزارزها اشاره کرد در توییتر بود. در مارس ۲۰۱۴، پس از اینکه یک عکاس مستند درباره موضعش در مورد ارزهای دیجیتال از او پرسید، این کارآفرین با این پاسخ مبهم جواب داد که «خب، حالا که ساتوشی ناکاموتو کشف شده است، حدس می‌زنم پرونده بسته شود». این احتمالاً اشاره به مقاله نیوزویک است که چند روز قبل از آن منتشر شد و ادعا می‌کرد که هویت واقعی خالق مرموز بیتکوین ساتوشی ناکاموتو را کشف کرده است. ادعایی که بعداً توسط مردی که نام واقعی او دوریان ناکاموتو بود، رد شد.

    شکست سکوت ایلان ماسک در مورد کریپتو

    سال ۲۰۱۴، بیتکوین از بالاترین قیمت خود تا آن زمان یعنی حدود ۱۱۵۶ دلار در حال سقوط بود. دوره طولانی زمستان ارز دیجیتال تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت. سکوت ایلان ماسک در مورد کریپتو در نهایت در نوامبر ۲۰۱۷ شکسته شد. جایی که بیتکوین در حال عبور از مرز ۸۰۰۰ دلار به سمت قله جدید خود یعنی تقریباً ۲۰۰۰۰ دلار بود، در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷، مقاله‌ای با عنوان «ایلان ماسک احتمالا بیتکوین را اختراع کرده است» در Medium توسط Sahil Gupta منتشر شد که بعدها به عنوان مهندس نرم افزار برای تسلا مشغول به کار شد. گوپتا برای حمایت از ادعای خود، شواهدی عمدتاً غیرمستقیم، مانند دانش عمیق ایلان ماسک از اقتصاد و رمزنگاری، تجربه با زبان برنامه‌نویسی C++ و رویکرد حل مسئله او را ارائه کرد. این ادعا توسط خود ماسک در توییتی که بلافاصله پس از آن منتشر کرد رد شد.

    در نوامبر همان سال، گروهی از کلاهبرداران دو حساب تایید شده برندهای بزرگ در توییتر را هک کردند، خرده فروش مد ماتالان و فیلمساز Pathé UK. سپس تصاویر و نام هر دو حساب را به عنوان ایلان ماسک تغییر دادند و از آنها برای تبلیغ یک ارز دیجیتال تقلبی استفاده کردند. هکرها قبل از اینکه توسط توییتر متوقف شوند، موفق به سرقت حدود ۱۵۷۰۰۰ دلار سرمایه قربانیان شدند، اما این حادثه هیچ اظهارنظر مستقیمی را از سوی ایلان ماسک در پی نداشت.

    رابطه ایلان ماسک و BTC

    بیش از ۹۰ میلیون دنبال کننده ایلان ماسک در توییتر توانایی تأثیرگذاری بر حرکات بازار در فضای ارزهای دیجیتال را برای وی به ارمغان آورده است. پس از اعلام اینکه تسلا بیت کوین را به عنوان پرداخت برای خرید خودرو می‌پذیرد، شور و هیجان را در سرمایه گذاران به راه انداخت، اما بعدا با اعلام برنامه‌هایی درخصوص نگرانی‌های زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی استخراج بیتکوین، کنار گذاشت، بازار کریپتو در ماه می سقوط کرد.

    تاثیر ایلان ماسک بر بازار کریپتو تا چه حد است؟

    اقدام تسلا قبل از جهش بیت کوین

    درست قبل از جهش قیمت بیتکوین شرکت تسلا در ۸ فوریه ۲۰۲۰ اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیتکوین خریداری کرده است و بعداً در ژوئن اعلام کرد که حدود ۱۰ درصد از دارایی‌ها را برای آزمایش معامله در حجم بالا فروخته است. بیتکوین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود حدود ۵۸۰۰۰ دلار رسید که بدون شک اعلامیه‌های شرکت ایلان ماسک تا حدودی به این رشد کمک کرده است.

    ارتباط ایلان ماسک و دوج کوین

    او که به خاطر عشق خود به میم‌ها مشهور است، در ۲ آوریل ۲۰۱۹، برای اولین بار به دوج کوین (DOGE) اشاره کرد و در توییتی نوشت: «Dogecoin ممکن است ارز دیجیتال مورد علاقه من باشد. خیلی باحاله قیمت یک ارز از ۰.۰۰۲ دلار در ۱ آوریل به ۰.۰۰۴ دلار در ۴ آوریل برسد». با افزایش قیمت دوج در نیمه اول سال ۲۰۲۱، ایلان ماسک با اعلام در رسانه‌های اجتماعی شروع به فروش کوین کرد. سپس در اواخر سال اعلام کرد که دوج کوین برای پرداخت‌ها بهتر از بیتکوین است و تأیید کرد که تسلا DOGE را به عنوان پرداخت برای محصولاتش می‌پذیرد. اما امروز، به نظر می‌رسد که اشتیاق او برای این میم کوین کمرنگ شده است، قیمت آن در حال حاضر تقریباً ۸۰ درصد از بالاترین رکوردی که در می ۲۰۲۱ به دست آمده بود، کاهش یافته است. زمانی که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال با توجه به سقوط بازار در سال ۲۰۲۲ شروع به کار در مک‌دونالد کردند، ایلان ماسک در توییتر نوشت: «اگر مک‌دونالد دوج‌کوین را بپذیرد، یک وعده غذایی شاد در تلویزیون می‌خورم».

    منبع

    https://wallex.ir/blog/elon-musk/

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307803

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم