• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

تأثیرات کاسبی به سبک بلاگرهای حجاب در جوامع مذهبی

  • کد خبر : 341531
  • 09 بهمن 1402 - 18:14
تأثیرات کاسبی به سبک بلاگرهای حجاب در جوامع مذهبی

پشت پرده بلاگرهایی که از حجاب به عنوان یک زمینه برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، چیست؟ آیا حجاب مفهوم معنایی دارد؟ در سال‌های اخیر، برخی از بلاگرها در ایران، با اظهارات و تبلیغات خود، افراط و تفریط در ترویج مصرف‌گرایی را نشان داده‌اند، که این امر منجر به تغییرات اساسی در فرهنگ مردم گردیده است. […]

  • پشت پرده بلاگرهایی که از حجاب به عنوان یک زمینه برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، چیست؟ آیا حجاب مفهوم معنایی دارد؟

    در سال‌های اخیر، برخی از بلاگرها در ایران، با اظهارات و تبلیغات خود، افراط و تفریط در ترویج مصرف‌گرایی را نشان داده‌اند، که این امر منجر به تغییرات اساسی در فرهنگ مردم گردیده است.

    به عنوان مثال، بسیاری از افراد امروز، بیشتر از گذشته به دنبال مصرف محصولات زیبایی و لوازم آرایشی، خرید پوشاک و سایر وسایل شده‌اند. آنها این تصمیمات را به علت اعتقاد به اینکه اگر محصولاتی که بلاگرها تبلیغ می‌کنند را نداشته باشند، به جامعه نپیوندند و در میانه اجتماعی محروم قرار می‌گیرند، انجام می‌دهند.

    اخیراً، در زمینه‌ای که بسیاری از افراد از آن جامعه مذهبی فاصله دارند، برخی افراد به عنوان “بلاگر حجاب” وارد فعالیت شده‌اند. این بلاگرها به طور خاص به تبلیغ و ترویج محصولات مرتبط با حجاب مشغول به فعالیت هستند.

    این افراد تلاش می‌کنند که فعالیت‌های خود را به گونه‌ای انجام دهند که با نظر خانواده‌های مذهبی سازگار باشد. اما این وضعیت سوالاتی را به وجود می‌آورد؛ آیا فعالیت این بلاگرها به فرهنگ مردم مذهبی کمک می‌کند و خرده‌فرهنگ‌ها را اصلاح می‌کند، یا این بلاگرها تنها سعی در بهره‌مندی از این فضا برای منافع شخصی خود دارند؟ در برخی از صفحات این بلاگرها، تبلیغاتی غیرمناسب نیز دیده می‌شود، به عنوان مثال، تبلیغ محصولات آرایشی با آرایش غلیظ یا تبلیغ محصولات خارجی با قیمت‌های بسیار بالا.

    با توجه به این مسائل، ما با سمیه فریدونی، یکی از اساتید جامعه‌شناسی، گفت‌وگو داشته‌ایم تا ببینیم آیا بلاگر حجاب یا لایف استایل حجاب چه شاخص‌هایی دارد.

    او تأکید دارد که جذابیت وجودی انسان بیشتر از جذابیت ظاهری اهمیت دارد و تعریف حجاب باید به گونه‌ای باشد که کمک کند قبل از هر چیزی به عنوان یک انسان دیده شویم. این استاد جامعه‌شناس همچنین به اشتباه در انتخاب عنوان “بلاگر حجاب” یا “لایف استایل حجاب” اشاره کرده و بیان کرده است که این افراد در واقع تبلیغ‌کننده کالاهای حجاب هستند و هدف آنها ترویج فرهنگ حجاب نیست، بلکه سعی در تبلیغ مصرف کالاهای حجاب دارند.

    در نهایت، این استاد جامعه‌شناس به اهمیت تعریف صحیح حجاب و بررسی اینکه آیا بلاگرها به فرهنگ حجاب کمک می‌کنند یا تنها بهره‌مندی از این فضا را در پیش گرفته‌اند، اشاره کرده و به نکته‌ای مهم اشاره کرده است؛ حجابی که برای بعضی از بلاگرها مطرح می‌شود، ممکن است مفهومی کجفهمی باشد و برداشت اشتباهی از آن در جامعه ایجاد کرده و واقعیتاً حجابی که این بلاگرها معرفی می‌کنند، مفهوم حقیقی حجاب را نداشته باشد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341531

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم