• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

بیشتر نوسانات اخیر بیت کوین مطابق با رفتار نهنگ‌ها بوده است؛ چطور از این فرصت استفاده کنیم؟

  • کد خبر : 303221
  • 18 خرداد 1401 - 9:53
بیشتر نوسانات اخیر بیت کوین مطابق با رفتار نهنگ‌ها بوده است؛ چطور از این فرصت استفاده کنیم؟

در ماه‌های مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد)، فروشندگان و خریداران بیت کوین (معامله‌گران شورت و لانگ) هر دو به‌نوعی از نوسانات قیمت غافل‌گیر شدند؛ اما آن‌طور که از آخرین آمارها پیداست، تشخیص نقاط بازگشت رو..

  • در ماه‌های مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد)، فروشندگان و خریداران بیت کوین (معامله‌گران شورت و لانگ) هر دو به‌نوعی از نوسانات قیمت غافل‌گیر شدند؛ اما آن‌طور که از آخرین آمارها پیداست، تشخیص نقاط بازگشت روند و معامله‌کردن در این دوره زمانی می‌توانست بسیار ساده‌تر از چیزی باشد که بسیاری تصورش را می‌کنند.

    به گزارش کوین تلگراف، آمارهای موجود در پلتفرم تحلیلی ویل مپ (Whalemap) نشان می‌دهد نهنگ‌های بیت کوین در هفته‌های اخیر تا حدی زیادی تصمیمات خود را به بازار دیکته کرده‌اند.

    محققان پلتفرم ویل مپ در گزارش جدید خود این موضوع را ثابت کرده‌اند که کف‌ها و سقف‌های قیمتی بیت کوین در این مدت دقیقاً در سطوحی شکل گرفته است که فعالیت نهنگ‌های بازار در آنها با افزایش همراه بوده است.

    زمانی که ثروتمندترین کیف پول‌های موجود در شبکه بیت کوین تصمیم به خرید یا فروش می‌گیرند، قیمت هم مشخصاً به این رفتار آنها واکنش نشان می‌دهد. بنابراین، برای کسانی که به‌دنبال کاهش ریسک معاملات کوتاه‌مدت خود هستند، توجه به سطوحی که نهنگ‌ها در آنها فعالیت خود را بیشتر می‌کنند، می‌تواند حائز اهمیت باشد. خود کارشناسان ویل مپ نیز در توییتر این پلتفرم با اشاره به استراتژی معامله بر اساس رفتار نهنگ‌ها، نوشته‌اند «آیا از این آسان‌تر هم می‌شود معامله‌ کرد؟».

    نقاطی که نهنگ‌های بیت کوین در آن فعالیت خود را افزایش داده‌اند.

    آن‌طور که از آمارها پیداست، برخی از این نهنگ‌ها فعال‌تر از سایر هولدرهای ثروتمند بیت کوین هستند. برای مثال، ظاهراً در طول هفته گذشته یکی از این آدرس‌های ثروتمند که در بایننس فعال بوده، با خرید و فروش‌های برنامه‌ریزی‌شده خود در نوسان محدوده قیمت در یک بازه باریک روی نمودار، نقش داشته است.

    کردیبل کریپتو (Credible Crypto)، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال در توییتر، درباره این نهنگ گفته است:

    این نهنگ بایننس در تمام کف‌ها و سقف‌های مقطعی اخیر بیت کوین از خود ردی به جای گذاشته است. من حرکات این نهنگ را در این مدت زیرنظر داشتم؛ او در کف‌های قیمتی واحد جدید می‌خرید و با رسیدن قیمت به اوج، اقدام به فروش می‌کرد. او به‌تازگی هم ۲٬۰۰۰ بیت کوین (معادل ۶۰ میلیون دلار) در ۲۹٬۲۰۰ دلار خریده و این اتفاق دقیقاً قبل از جهش ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین رخ داده است.

    جهشی که کردیبل کریپتو به آن اشاره کرده درست مانند افزایش قیمت اواسط هفته بیت کوین، عمر کوتاهی داشت و بازار تاکنون عملاً بخشی زیادی از این رشد را اصلاح کرده است.

    نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای ۱ ساعته بازار بیت کوین/ دلار.

    همچنین بخوانید: نهنگ‌ بیت کوین کیست و چگونه ترید می‌کند؟

    وضعیت بازار جهانی سهام همچنان مانع رشد بیت کوین می‌شود

    اگر بخواهیم عواملی خارج از بازار ارزهای دیجیتال را هم در نظر بگیریم، با وجود شرایط تورمی موجود در سراسر جهان، باز هم نمی‌توان نسبت به آینده ارزهای دیجیتال چندان خوش‌بین بود.

    در حالی که نهنگ‌ها قیمت را در محدوده‌ای باریک نگه داشته‌اند، هم‌بستگی بین بیت کوین و بازار جهانی سهام معامله‌گران را از بازیابی قیمت‌ها ناامید کرده است.

    باب لوکاس (Bob Loukas)، کارشناس بازارهای مالی، گفته بعید است بازار جهانی سهام، با وجود افزایش سرعت اجرای سیاست‌های پولی انقباضی در سراسر جهان، در کوتاه‌مدت رنگ آرامش به خود ببیند.

    لوکاس می‌گوید:

    هنوز عامل محرکی [برای افزایش قیمت‌ها] نمی‌بینم که بتوانم بگویم روند نزولی بازار سهام به کف خود رسیده است. پیش‌تر هم گفته بودم که به نظر می‌رسد این چرخه نزولی طولانی‌تر باشد. پیش‌بینی‌ها از نوسان قیمت در امتداد این چرخه نشان می‌دهند که با ورود به تابستان قیمت‌ها باز هم کاهش پیدا خواهند کرد. امیدوارم اشتباه کرده باشم؛ اما فکر می‌کنم برای مدتی شاهد فروش سرمایه‌گذاران خواهیم بود. [ضمن اینکه] احساس نمی‌کنم ممکن است یک جهش صعودی بزرگ را از دست بدهم.

    بیشتر نوسانات اخیر بیت کوین مطابق با رفتار نهنگ‌ها بوده است؛ چطور از این فرصت استفاده کنیم؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • ۸ دلیل سقوط قیمت بیت کوین در هفته جاری
    • ارزهای دیجیتال یک بازی طولانی مدت هستند
    • در صورت عدم عبور قیمت بیت کوین از این مقاومت‌ها، احتمال سقوط به ۷,۰۰۰ دلار وجود دارد
    • تحلیل‌گر مشهور پیش‌بینی خود را تکرار کرد: قیمت بیت کوین تا دو سال آینده به ۲۸۸,۰۰۰ دلار می‌رسد!
    • بازار نزولی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ بررسی نشانه‌های صعودی و نزولی بیت کوین

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303221

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم