• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

به نقل از مدیرعامل نیروگاه ری، طرح نوسازی نیروگاه ری در طی دو سال آینده اجرا خواهد شد.

  • کد خبر : 334074
  • 08 آبان 1402 - 14:20
به نقل از مدیرعامل نیروگاه ری، طرح نوسازی نیروگاه ری در طی دو سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیرعامل نیروگاه ری درباره آغاز طرح توسعه نیروگاه ری اظهاراتی داشت. او اعلام کرد که طی دو سال آینده، واحدهای جدیدی در نیروگاه نصب خواهند شد و همچنین دو واحد جدید با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات از شهر دیگری به اینجا منتقل خواهند شد. در یک نشست خبری، حمید بادرستانی به سوالات ایسنا درباره وضعیت فعلی […]

  • مدیرعامل نیروگاه ری درباره آغاز طرح توسعه نیروگاه ری اظهاراتی داشت. او اعلام کرد که طی دو سال آینده، واحدهای جدیدی در نیروگاه نصب خواهند شد و همچنین دو واحد جدید با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات از شهر دیگری به اینجا منتقل خواهند شد.

    در یک نشست خبری، حمید بادرستانی به سوالات ایسنا درباره وضعیت فعلی راندمان نیروگاه و پیشرفت طرح توسعه و نوسازی نیروگاه ری پاسخ داد. وی اعلام کرد که در حال حاضر راندمان نیروگاه ری در حدود ۲۲ درصد است و با اجرای طرح نوسازی، این راندمان بهبود خواهد یافت. او توجه داشت که میانگین راندمان نیروگاه‌های ایران بین یک تا دو درصد بیشتر از برخی نیروگاه‌های اروپایی است.

    بادرستانی به سیاست تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی به منظور افزایش راندمان اشاره کرد و اظهار کرد که این اقدام می‌تواند راندمان نیروگاه‌های کشور را افزایش دهد. اما در حال حاضر، وضعیت راندمان نیروگاه‌های ایران قابل قبول است.

    وی افزود که در سال ۱۳۵۶، نیروگاه ری ۲۰ درصد از کل برق کشور را تولید می‌کرد، اما در حال حاضر سهم تولید آن نسبت به ظرفیت کل کشور کاهش یافته است. با این وجود، با تعمیرات و نگهداری مناسب، نیروگاه ری توانسته است بهبود قابل توجهی در تولید داشته باشد.

    بادرستانی اشاره کرد که نیروگاه ری به عنوان متنوع‌ترین نیروگاه گازی در جهان شناخته می‌شود و از پنج فناوری از کشورهای مختلف استفاده می‌کند. او بیان کرد که عمر استاندارد یک نیروگاه ۳۰ سال است، اما نیروگاه ری با وجود گذر زمان، توانسته است با بهره‌برداری از ۲۱ واحد با ظرفیت نصب شده ۸۰۰ مگاوات، عملکرد خوبی داشته باشد.

    درباره مسائل محیط زیست، بادرستانی تأکید کرد که در نیروگاه ری به هیچ عنوان از مازبزرگترین نیروگاه گازی در ایران استفاده نمی‌شود و از طریق فناوری‌های پیشرفته مانند سیکل ترکیبی و استفاده بهینه از منابع همراه، سعی می‌شود تا تأثیرات منفی بر محیط زیست را کاهش داده و به شکل پایدار تولید انرژی نماید. او همچنین به اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی و بادی اشاره کرد.

    بادرستانی همچنین به اهمیت حفظ و تقویت امنیت انرژی در کشور اشاره کرد و بیان کرد که نیروگاه ری با تأمین برق مصرفی شهر تهران و محیط اطراف آن، نقش حیاتی در تأمین انرژی برق کشور دارد. او از تلاش‌های نیروگاه ری برای افزایش تولید و بهبود راندمان استقبال کرد و اعلام کرد که با حمایت و توسعه نیروگاه‌های دیگر در کشور، می‌توان به تنوع بیشتری در تأمین انرژی برق رسید.

    در نهایت، بادرستانی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح توسعه و نوسازی نیروگاه ری، راندمان و تولید برق این نیروگاه بهبود یابد و نقش بنیادی در تأمین انرژی برق کشور را ایفا کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=334074

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم