• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

بهترین نوع نهال گردو شناسنامه دار برای کاشت در باغ کدام است؟

  • کد خبر : 305551
  • 29 مرداد 1401 - 12:10
بهترین نوع نهال گردو شناسنامه دار برای کاشت در باغ کدام است؟

مقدمه نهال گردو شناسنامه دار بهترین انتخاب برای تمامی باغ‌ها در مناطق کشورمان به حساب میاید. چرا که این ارقام اصلاح شده با توجه به آخرین یافته‌های علم روز باغداری و تحت نظر متخصصین مجرب در این حوزه تولید و عرضه شده اند. در این بخش ابتدا قصد داریم بدانیم نهال گردو شناسنامه دار چیست […]

  • مقدمه

    نهال گردو شناسنامه دار بهترین انتخاب برای تمامی باغ‌ها در مناطق کشورمان به حساب میاید. چرا که این ارقام اصلاح شده با توجه به آخرین یافته‌های علم روز باغداری و تحت نظر متخصصین مجرب در این حوزه تولید و عرضه شده اند. در این بخش ابتدا قصد داریم بدانیم نهال گردو شناسنامه دار چیست و چرا باید نهال گردو شناسنامه دار تهیه کنیم. سپس مهم ترین ویژگی‌های مورد توجه در نهال‌های گردو و همچنین بهترین نوع نهال گردو شناسنامه دار را به شما باغداران محترم معرفی میکنیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

    ویژگی‌های نهال گردو شناسنامه دار چیست؟

    پیش از آگاهی از ویژگی‌های بهترین نوع نهال گردو شناسنامه دار سازگار با باغمان ابتدا باید بدانیم نهال گردو شناسنامه دار چیست؟ و چگونه باید باشد؟

    نهال گردو شناسنامه دار به نهالی گفته میشود که براساس آخرین یافته‌های علم روز باغداری و با مقاومت بالا تولید شده و به همراه شناسنامه مخصوص برای باغداران محترم ارسال میشود.

    برروی شناسنامه نهال اطلاعات مهمی از جمله نام تولید کننده؛ پایه؛ نوع رقم؛ سال تولید؛ نوع محصول و شماره مجوز به صورت چاپی قرار دارد. شناسنامه نهال به صورت لیبل برروی پایه پیوند چسبانده میشود.

    ویژگی‌های نهال گردو شناسنامه دار:

    • نهال گردو شناسنامه دار حداقل دارای 40 سانتی متر طول است. ارتفاع متناسب نهال، به سرعت رشد آن کمک میکند. نهال‌های بیش از حد بلند برای کاشت در باغ مناسب نیستند. چرا که انرژی تولید شده توسط نهال به بافت‌های مختلف درخت میرود. و کمتر صرف رشد و باردهی آن خواهد شد.
    • نهال گردو شناسنامه دار 2 ساله است. بهترین سن برای کاشت نهال‌های گردو 2 سالگی است. کاشت درختان در این سن بیشترین احتمال گیرایی نهال را به همراه دارد.
    • نهال گردو شناسنامه دار دارای پایه و پیوند عمودی است. تا پس از کاشت، درخت به صورت مستقیم رشد نماید.
    • برامدگی و یا تغییر رنگ؛ زخم و بیماری و آفت زدگی؛ رنگ پریدگی در نهال گردو شناسنامه دار دیده نمیشود.
    • نهال‌های گردو شناسنامه دار، دارای ریشه‌های قوی و سالم هستند. به این ترتیب ریشه به خوبی به دریافت منابع از خاک و تولید انرژی میپردازد.
    • شاخه و برگ نهال گردو شناسنامه دار خیلی زیاد و یا کم نیست. همچنین تمامی شاخه و برگ‌ها سالم و عاری از هرگونه تغییر رنگ و شکل هستند.
    • نهال گردو شناسنامه دار دارای تنه سبز و یکدست است. درختانی که تنه سبز روشن و یا تیره دارند برای کاشت مناسب نیستند.
    • نهال گردو شناسنامه دار در مراکز معتبر فروش نهال گردو و دارای مجوز از موسسه ثبت گواهی نهال و بذر تولید میشود. به این ترتیب کاملا سالم و استاندارد بوده و مورد گارانتی نهالستان میباشد.

    در صورت مغایرت ویژگی‌های نهال با هریک از موارد فوق حتما با نهالستان تماس بگیرید. به هیچ عنوان نهال گردو بیماری و یا آفت زده را در باغ نکارید.

    بهترین نوع نهال گردو شناسنامه دار برای کاشت در باغ چیست؟

    اگرچه کلیه ارقام نهال گردو شناسنامه دار دارای مقاومت مناسب و رشد کافی و محصول دهی عالی هستند. اما باید هر رقم با توجه به شرایط آب وهوایی و اقلیمی موجود در منطقه ما انتخاب شود. تا به این ترتیب بیشترین سازگاری و کمترین احتمال سوختن درختان وجود داشته باشد. بنابراین پیش از خرید نهال گردو از ویژگی‌های نهال گردو و همچنین ویژگی‌های اقلیمی موجود در منطقه و باغتان آگاه شوید.

    نهال گردو ژنوتیپ شناسنامه دار یکی از بهترین انتخاب‌ها در تمامی باغ‌ها با کلیه آب وهوا‌ها به حساب میاید. این دسته از ارقام در انواع تیپ‌ها برای کاشت در سرتاسر شهرهای کشورمان با شرایط مختلف آب و هوایی اصلاح و تولید میشوند.

    بهترین نوع نهال گردو شناسنامه دار برای کاشت در باغ کدام است؟

    انواع ارقام نهال گردو ژنوتیپ :

    • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 کوهستانی
    • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 8 سردسیری 2 بار گل
    • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 7 سردسیری
    • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 4 معتدل

    ارقام گردوی معرفی شده بهترین نوع نهال گردو ژنوتیپ شناسنامه دار برای کاشت در باغ‌های سرتاسر کشورمان محسوب میشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر بخش اطلاعات محصول در سایت پالیز را مطالعه فرمایید.

    هنگام خرید نهال گردو شناسنامه دار این نکات را فراموش نکنید؟

    اگرچه ارقام نهال گردو شناسنامه دار متناسب برای کاشت در کلیه شهرهای کشورمان وجود دارد. اما پیش از خرید نهال گردو باید به مشخصات هریک از ارقام توجه نماییم. تا نهالی را انتخاب کنیم که بیشترین سازگاری را با باغ ما از خود نشان دهد. در این بخش به 2 مبحث مهم از جمله ویژگی محیطی باغ و ویژگی ذاتی نهال گردو میپردازیم:

    ویژگی‌های محیطی :

    آب و هوا و شرایط اقلیمی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. حداقل و حداکثر دمای منطقه و طول فصل زمستان، همچنین میزان بارندگی و رطوبت منطقه میتواند در انتخاب بهترین نهال گردو تاثیرگذار باشد. ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان و ارتفاع از سطح دریای متناسب برای نهال گردو را مقایسه کنید. تا به این ترتیب از سازگاری رقم با شرایط باغ اطمینان حاصل کنید. در مناطق سردسیری باید از نهال گردو دیرگل استفاده نمایید. تا از احتمال سوختن جوانه ها کاسته شود.

    ویژگی‌های نهال گردو :

    میزان باردهی و سن بلوغ درخت گردو؛ میزان و سرعت دستیابی شما به بیشترین درآمد از باغ را تعیین میکند. عمر اقتصادی درختان نیز نشان دهنده ی ماندگاری این درآمدزایی تا سالیان سال را نشان میدهد. کیفیت محصولات و درشتی و پوست کاغذی بودن آنها نیز میزان بازار پسندی و شانس فروش محصولات باغ شما را افزایش خواهد داد.

    بهترین نوع نهال گردو شناسنامه دار را از کجا باید بخریم؟

    نهالستان پالیز با افتخار موفق به کسب رتبه نخست در تولید و عرضه تخصصی انواع ارقام نهال گردو شناسنامه دار در شمال غربی کشورمان شده است. این نهالستان دارای مجوز از موسسه ثبت گواهی نهال و بذر، شناسنامه معتبر؛ گواهی رسمی و تاییدیه از جهاد کشاورزی میباشد.

    نهالستان پالیز با دارا بودن کادر مجرب و پیشرفته و امکانات به روز؛ بهترین انواع ارقام نهال گردو اصلاح شده؛ نهال گردو ژنوتیپ را برای کاشت در سرتاسر شهرهای کشورمان تولید و عرضه مینماید. نهال‌های گردو در نهالستان پالیز شناسنامه دار بوده و تا 2 سال تحت گارانتی از سوی نهالستان پالیز میباشند. نهالستان پالیز به همراه کلیه نهال‌های گردو؛ گواهی سلامت؛ گارانتی معتبر 2 ساله؛ گواهی عاری از آفات؛ کارت قرنطینه و تاییدیه از جهاد کشاورزی ارائه میدهد.

    برای شناسایی و انتخاب بهترین نهال گردو برای باغتان؛ شما میتوانید با مشاوران ما در نهالستان پالیز به صورت رایگان تماس بگیرید. و از مشاوره‌های رایگان پیش از خرید نهال گردو بهره مند شوید.

    همچنین پس از خرید نهال گردو نیز کلیه مشاوره‌ها در خصوص نحوه کاشت نهال گردو؛ آبیاری، کوددهی و… در نهالستان پالیز به صورت تخصصی و رایگان انجام میشود. شما میتوانید مقالات ما را در سایت پالیز مطالعه فرمایید.

    بهترین نوع نهال گردو شناسنامه دار برای کاشت در باغ کدام است؟

    نتیجه گیری

    همانطور که دانستید بهترین روش برای آگاهی از نهال گردوی شناسنامه دار مناسب برای کاشت در باغ، آگاهی از شرایط موجود باغ و ویژگی‌های ارقام نهال گردو است. لازم است بدانید اگرچه یک رقم خاص گردو دارای محصول دهی بسیار بالا و مقاومت متناسب باشد. اما اگر با شرایط اقلیمی در باغ شما سازگاری نداشته باشد؛ قادر به رشد در منطقه شما نبوده و با گذشت 2 تا 3 سال از کاشت، ممکن است به طور کامل بسوزد. از این رو با آگاهی کافی درباره کلیه ارقام نهال گردو؛ بهترین نهال گردو شناسنامه دار را برای کاشت در باغتان انتخاب نمایید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

    وب سایت :https://paliznahal.ir/

    شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز   09144501008 – 09144501007

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305551

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم