• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

بهترین نرم افزار ERP – 10 نرم افزار برتر ایرانی

  • کد خبر : 312541
  • 24 اسفند 1401 - 21:15
بهترین نرم افزار ERP – 10 نرم افزار برتر ایرانی

فهرست محتوا نرم افزار ERP چیست؟ برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) شامل یک طیف وسیع از فرآیندها، روش‌ها و فعالیت‌های سازمانی است. شرکت‌های فعال در صنعت ERP با استفاده از متخصصین و نرم افزار خود، به تطابق با استانداردها و قوانین موجود بین فرآیندهای مالی، لجستیک و تولید، داده‌ها را در یک نرم افزار جامع و […]

فهرست محتوا

  • نرم افزار ERP چیست؟

    برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) شامل یک طیف وسیع از فرآیندها، روش‌ها و فعالیت‌های سازمانی است. شرکت‌های فعال در صنعت ERP با استفاده از متخصصین و نرم افزار خود، به تطابق با استانداردها و قوانین موجود بین فرآیندهای مالی، لجستیک و تولید، داده‌ها را در یک نرم افزار جامع و یکپارچه جمع‌آوری و ارتباطات بین این فرآیندها را بهبود می‌بخشند.

    با آغاز استقرار سیستم ERP، فرآیندهای جاری در سازمان بهبود می‌یابند و تمام اطلاعات مهم در پایگاه‌داده ثبت می‌شوند. همچنین، در زمان پشتیبانی، با آنالیز داده‌ها و ارائه گزارشات در سطوح مختلف، سازمان‌ها را به سمت مدیریت بهینه منابع و افزایش سودآوری هدایت می‌کنند. به این ترتیب، استفاده از نرم افزار ERP برای سازمان‌ها باعث بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های اجرایی می‌شود.

     

    10 شرکت برتر ارائه دهنده نرم افزار ERP ایرانی:

    نرم افزار ERP یکی از محصولات بسیار مهم و استراتژیک برای صنعت کشورها می‌باشد؛ به همین دلیل فروش این نرم افزار از سمت کشورهای خارجی به ایران مورد تحریم قرار گرفته است؛ در نتیجه، شرکت‌های مانند SAP، Microsoft و… در ایران حضور و فعالیت رسمی ندارند. همچنین نرم افزارهای غیر بومی مطابق با ساختار و زبان ایران نمی‌باشد که به دلیل عدم دسترسی به منبع کد، امکان تغییر و سفارشی‌سازی برای نیاز شرکت‌های ایرانی وجود ندارد.

    برخی از شرکت‌ها از نسخه‌های غیررسمی خارجی استفاده کرده و آن را در سازمان‌ها پیاده‌سازی می‌نمایند. این در حالی است که مالکیت معنوی و حقوقی نرم افزار برای آن‌ها نمی‌باشد، لذا در این مقاله فقط نرم افزارهای تماماً ایرانی و بومی باشند.

    ترتیب شرکت‌ها بر اساس حروف الفبا می‌باشد.

     

    معیارهای بررسی شرکت‌های ERP:

    • قیمت و هزینه
    • انعطاف‌پذیری
    • جامعیت و یکپارچه‌سازی
    • استانداردها و قوانین
    • اتوماسیون فرآیندها
    • سیستم عامل‌مورد استفاده و ارتباط راه‌دور(تحت‌وب یا ویندوز)
    • تکنولوژی، توسعه‌پذیری، سرعت، دقت، رابط‌کاربری
    • مدیریت و برنامه‌ریزی تولید
    • کیفیت نرم افزار و خدمات
    • خدمات مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم

    بهترین نرم افزار ERP – 10 نرم افزار برتر ایرانی

    1)آوید سامانه رایمون

    رایمون، یکی از برندهای مطرح در صنعت و اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق در ایران است که نزدیک به یک دهه در زمینه ERP فعالیت دارد. با ارائه محصولات خلاقانه و نوآورانه، رایمون در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بسیاری را در بین مشتریان خود کسب کرده است. رایمون تمرکز خود را بر حل مشکلات و رفع نیازهای صنایع تولیدی، به خصوص صنایع دارای خطوط تولید پیچیده، معطوف کرده است.

    عموماً شرکت‌ها، نرم افزار ERP خود را متناسب با صنعت یا ابعادی خاص طراحی می‌نمایند. در زمان بلوغ یا رشد، سازمان‌ها ممکن است مجبور به تغییر نرم افزار شوند و هزینه مجددی را پرداخت کنند. از طرفی، نرم افزارهای قابل استفاده برای کسب‌وکارهای بزرگ، قیمت بسیار بالایی دارند و شرکت‌های متوسط و کوچک امکان خریداری آن‌ها را ندارند. نرم افزار تحت‌وب رایمون به گونه‌ای طراحی شده است تا قابلیت پیاده‌سازی از کارگاه تا هولدینگ را دارا باشد که این امر باعث کاهش چشم‌گیر قیمت نرم افزار برای مشتری می‌شود.

    سیستم‌های مدیریت تولید رایمون همراه با بسته‌های جامع و کامل نرم افزار مالی و لجستیک، با کنترل دقیق بر تولید، موجودی انبار، ورود و خروج منابع به هر مرکز هزینه، از دقیق‌ترین نرم افزارهای بهای تمام شده برخوردار است که از مهمترین دغدغه‌های مدیران ارشد سازمان، به‌ویژه مدیران مالی، مطرح می‌شوند. از مزایای نرم افزار رایمون می‌توان به قیمت بسیار مناسب، جامعیت و یکپارچگی بالا، خدمات پشتیبانی قوی، امکانات و کیفیت بالا، رابط کاربری زیبا و آسان، انعطاف‌پذیری بسیار بالا، فرم‌ساز و گزارش‌ساز قوی، سفارشی‌سازی، و اتوماسیون صنعتی، اشاره نمود.

    سایت: https://raymoncompany.com

     

    2) برهان سیستم

    برهان سیستم پاسارگاد با اعضای تیمی متخصص در حوزه مالی و نرم افزاری در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با ارائه نرم افزار مالی و مدیریتی آغاز کرد و در طی زمان با تولید ماژول‌های دیگر، نرم افزار خود را گسترش و توسعه داده است. این نرم افزار با استفاده از تکنولوژی پنج لایه مایکروسافت و با ذخیره تمامی اطلاعات در بانک اطلاعاتی SQL زیرساخت مناسبی برای ارائه خدمات به مشتریان خود فراهم کرده است.

    در طراحی این نرم افزار، شرکت برهان سعی کرده است تا فرآیند ثبت و نمایش اطلاعات به گونه‌ای باشد که بخش زیادی از اطلاعات به صورت خودکار نمایش داده شود و در نتیجه اشتباهات کاربران را به حداقل برساند و کیفیت اطلاعات را بهبود دهد.

    بین مزایای این نرم افزار می‌توان به خروجی به فرمت اکسل در گزارش‌ها، ورود و خروج اکسل در سند حسابداری، چهار وضعیت یادداشت (موقت، تایید، تصویب و نهایی) در سند حسابداری، امکان ضمیمه کردن فایل در اسناد، دسته‌بندی حساب‌ها به دائمی و موقت برای انجام عملیات پایان سال در قسمت گروه حساب‌ها و غیره اشاره کرد.

    ویژگی‌های این نرم افزار شامل محیط ساده و منعطف، مدل‌های محاسباتی، دسترسی به لایه‌های عملیاتی و توان گزارش‌گیری متعدد است که برای مدیران و کاربران مالی بسیار کاربردی است.

    سایت: borhansys.com

    3) پگاه‌ سیستم

    شرکت مشاورین پگاه‌سیستم پیشرو در سال ۱۳۸۲ با همکاری گروهی از متخصصان نرم افزار فعالیت خود را آغاز کرد. با تکیه بر مزیت‌های رقابتی خود، شرکت پگاه‌سیستم نماد تجاری خود را به نام “پگاسوس” انتخاب کرده است. این شرکت در پیمودن مسیر رشد خود، از دانش مشاوران و متخصصان خود در این حوزه استفاده می‌کند و قادر است به نیازهای مشتریان خود در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد، از جمله:

     

    • ارائه راهکارهای نرم افزاری برای شرکت‌ها و سازمان‌ها
    • انجام امکان‌سنجی، تحلیل، طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری سیستم‌های نرم افزاری
    • ارائه مشاوره تخصصی و ارائه راهکارهای متناسب با نیاز مشتری
    • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی از راهکارهای ارائه شده

    نرم افزار ERP پگاه‌سیستم تحت ویندوز قابل استفاده است، اما در کنار آن بسته‌های محصولات دیگری مانند داینامیک CRM به صورت تحت‌وب و اپلیکیشن موبایل نیز ارائه شده است.

    سایت: pegahsystem.com

    4) تیم‌یار

    تیم‌یار، در بازه زمانی ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳، با نام سافت‌ سیستم کیش فعالیت خود را آغاز کرده و با تحقیق و تولید نرم افزار تحت‌وب کسب‌وکار، به بازار وارد شد. در بازه ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴، با سرمایه‌گذاری بسیار بر روی برندینگ، تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد و شرکت در نمایشگاه‌ها، پس از اخذ مجوزات، نرم افزار اولیه خود را تجاری‌سازی و به فروش رساند. در سال ۱۳۹۵، با تغییرات کلی در ظاهر و رابط کاربری، نسخه دوم را عرضه کرد و در سال ۱۳۹۷ با مهاجرت از Firebird به MySQL، نسخه سوم را رونمایی کرد.

    در سال ۱۳۹۸، شرکت خود را به تیم‌یار کیش تغییر نام داد و با بازطراحی سایت و سرمایه‌گذاری در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی، به جایگاه قوی‌تری در بازار دست یافت. در سال ۱۴۰۰ با ارائه نسخه چهارم، گستره فعالیت و خدمات خود را افزایش داد و در حال حاضر، در حال بازنگری مجدد UI و UX نرم افزار خود برای افزایش سهولت کاربری می‌باشد.

    ویژگی‌های نرم افزار این شرکت شامل امکان دریافت گزارشات حاشیه سود خالص و ناخالص، بررسی جریان نقدینگی، بازدهی سرمایه، وضعیت هزینه و درآمد، تعریف دوره‌های مالی و سرفصل حساب‌ها، امکان کنترل و نظارت روی تراکنش‌های مالی، بررسی لحظه‌ای انواع گزارشات سود و زیان و … می‌باشد.

    سایت: teamyar.com

    5) داده پردازی آرین سیستم

    آرین سیستم، شرکتی است که در سال ۱۳۸۳ توسط تیمی از متخصصین تحلیل نرم افزار و حسابداری تأسیس شد. این شرکت با توجه به نیاز مشتریان، نرم افزارهای مدیریت یکپارچه و حسابداری آرین سیستم را توسعه داده است. در اوایل فعالیت خود، محصولی منعطف و یکپارچه به نام ArianMIS را طراحی و تولید کرده است.

    نرم افزار تحت ویندوز آرین سیستم شامل ماژول‌های متنوعی می‌باشد و این شرکت همچنین نرم افزارهای ابری در حوزه‌های مالی، بازرگانی، منابع انسانی و اداری را نیز در بسته محصولات خود قرار داده است.

    شرکت مبنا داده آرین سیستم در سال ۱۳۸۷ به منظور توسعه شبکه تولید و فروش نرم افزار آرین سیستم تأسیس شده است و در سال ۱۳۹۴، توسعه نرم افزارهای نسل سوم را در دستور کار خود قرار داده است.

    سایت: ariansystem.net

    6) رایورز

    با تأسیس شرکت رایورز و تشکیل واحد تولید نرم افزار در سال 1368، با تولید سیستم‌های ثبت و پیگیری مکاتبات، سیستم حقوق‌دستمزد در سال 1369 و تشکیل تیم پشتیبانی، فروش و تولید نرم افزار حسابداری در سال 1370، این شرکت وارد بازار شد. در سال 1376 با تولید 8 نرم افزار دیگر، محصولات خود را تکمیل کرد و با گسترش نمایندگی و حضور در نمایشگاه‌ها، به توسعه محصولات خود پرداخت. تا سال 1396، رایورز توانست نام خود را به عنوان یک برند شناخته شده در ایران برای نرم افزارهای MIS و ERP برجسته کند.

    رایورز از زمان شروع فعالیت خود تا کنون چهار نسل محصول را به بازار عرضه کرده است. رویکرد اول و دوم آن بر تکنولوژی‌های مورد استفاده در تولید محصولات MIS و ERP بوده است که در ابتدا بر زیرساخت کاملاً بومی و دست‌ساز متکی بود. این مسیر در اواخر دهه 70 با اتخاذ رویکرد تولید محصولات مبتنی بر زیرساخت استاندارد ویندوز ادامه یافت و سپس به محصولات وب ارتقاء یافت.

    یکی از ویژگی‌های بارز رایورز، سیستم گزارش ساز پویا آن است که امکان تهیه گزارشات متنوع را از طریق رابط کاربری به افراد می‌دهد.

    سایت: rayvarz.com

    7)شماران سیستم

    موسسه خدمات حسابداری شماران در سال ۱۳۶۳ به منظور ارائه خدمات مشاوره مالی شروع به کار کرد. سپس در سال ۱۳۷۳ با اخذ مجوزات لازم، شرکت شماران سیستم تأسیس شد و در زمینه طراحی، تولید و پیاده‌سازی نرم افزارهای مالی، اداری، بازرگانی فعالیت خود را آغاز کرد.

    در سال ۱۳۸۸، راهبران شماران سیستم با هدف ارائه خدمات پس از فروش تأسیس شدند و با تغییر استراتژی، خدمات خود را توسعه دادند و از چارچوب شرکت راهبران خارج شدند و به شبکه‌ای از نمایندگان خدمات پس از فروش تحت نظارت شرکت راهبران سپرده شدند.

    در سال ۱۳۹۴، شرکت آتیه شماران برای یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و استراتژی‌های مدیریتی با هدف هدایت، مدیریت و تبیین خط‌مشی و تدوین استراتژی عرضه محصولات و خدمات شرکت‌های گروه شماران تأسیس شد.

    از مهمترین ویژگی‌های شرکت شماران، تجربه و تعداد ماژول‌های نرم افزار تحت ویندوز آن است.

    سایت: shomaran.com

    8) نوماتک

    نوماتک یک شرکت تولید کننده نرم افزار ERP است که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. با طراحی و ساخت سیستم ERP خود، این شرکت توانسته است دغدغه‌های بسیاری از مشتریان خود را بررسی و رفع کند. ERP نوماتک به گونه‌ای طراحی و کدنویسی شده است که تمام بخش‌های یک سازمان می‌توانند به راحتی پیچیدگی‌ها را کاهش دهند، هزینه‌ها را کاهش داده، کارایی را افزایش دهند و فرایندهای خود را سریع‌تر و هماهنگ‌تر اجرا کنند.

    نرم افزار نوماتک تحت وب قرار گرفته است و به کمک آن، کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی از راه دور از مکان‌های و پلتفرم‌های مختلف نظارت و کنترل کنند و گزارش‌های خود را در کمترین زمان ممکن برای تصمیم‌گیری سریع دریافت کنند. برخی از ویژگی‌های این نرم افزار عبارتند از:

    • طراحی کنشگرانه
    • تحت وب بودن (مایکروسافت)
    • نرم افزاری تک صفحه‌ای
    • قابلیت یادآوری خدمات سیستمی

    سایت:nomatec.net

    9) همکاران سیستم

    همکاران سیستم در سال ۱۳۶۶، توسط جمع سه ‌نفره، کار خود را آغاز کرد و فعالیت خود را در سال 1368 با سیستم‌های تحت DOS شروع و در سال 1373، اقدام به تأسیس پناه‌های استانی نمود.

    سال 1378، شرکتِ اطلاعات مدیریت (Software Factory)را تاسیس و در سال 1380، سیستم یکپارچه اطلاعات مدیریت تحت ویندوز خود را به بازار عرضه کرد.

    در سال 1387، تولید سیستم‌های تحت‌وب را آغاز و همزمان شرکت سپیدار سیستم آسیا را تاسیس کرد. همچنین سال 1389 نرم افزار سپیدار، سال 1390 راهکاران، سال 1392 دشت و سال 1395 راهکار ابری خود را عرضه نمود.

    همکاران سیستم یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های نرم افزاری است و محصولات گوناگونی برای کسب‌وکارها در اندازه‌های مختلف (شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، متوسط و کوچک) تولید نموده که به شرح زیر می‌باشد:

    • سپیدار مناسب کسب‌و‌کارهای کوچک
    • دشت مناسب فروشگاه‌ها
    • راهکاران ابری مناسب کسب‌‎و‌کار‌های متوسط و غیر‌تولیدی
    • راهکاران مناسب کسب‌و‌کارهای بزرگ

    سایت: systemgroup.net

    10) داده پردازی نیلرام

    شرکت نیلرام توسط تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات و مشاوران سیستم و استراتژی، تأسیس شده است. این شرکت از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده و چند پروژه در زمینه استقرار نرم افزار ERP  را انجام داده است. از سال ۱۳۸۵، این مجموعه ساختار خود را بر اساس نرم افزار تحت وب تغییر داده و از سال ۱۳۸۹ به شکل رسمی با محصولات تحت وب وارد بازار شده است.

    نیلرام به عنوان ارائه دهنده سیستم یکپارچه در سازمان‌های صنعتی، بازرگانی، خدماتی و پروژه محور، سعی می‌کند تا مجموعه‌ای از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی را در جهت اجرای نیازمندی‌های مشتریان مدیریت کند.

    یکی از ویژگی‌های برجسته نرم افزار نیلرام، چند زبانه بودن آن است که برای سازمان‌های بین‌المللی بسیار مفید است. این ویژگی شامل موارد زیر است:

    • پیاده‌سازی دیکشنری یا فرهنگ کشور در نرم افزار
    • ایجاد گزارش با فرمت کشور یا فرهنگ مشتری
    • آموزش به صورت ویدئو کنفرانس
    • آموزش به زبان غیر فارسی

    سایت: nilramerp.com

     

    بهترین نرم افزار ERP – 10 نرم افزار برتر ایرانی

    کلمات کلیدی: نرم افزار ERP ، سیستم ERP ، نرم افزار ای ار پی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312541

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم