• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

  • کد خبر : 304832
  • 06 مرداد 1401 - 11:20
بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

اگر قصد سفر دارید، باید بدانید چه زمان باید بلیط هواپیما را خریداری کنید. شاید فکر کنید فرقی ندارد چه زمان برای خرید بلیط خود اقدام کنید، اما باید بگوییم زمان خرید بلیط هواپیما در قیمت آن موثر است. اگر می‌خواهید بلیط ارزان هواپیما خریداری کنید، راهنمای زیر در خصوص بهترین زمان خرید بلیط ارزان […]

  • اگر قصد سفر دارید، باید بدانید چه زمان باید بلیط هواپیما را خریداری کنید. شاید فکر کنید فرقی ندارد چه زمان برای خرید بلیط خود اقدام کنید، اما باید بگوییم زمان خرید بلیط هواپیما در قیمت آن موثر است. اگر می‌خواهید بلیط ارزان هواپیما خریداری کنید، راهنمای زیر در خصوص بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما را مطالعه کنید.

    کی بلیط بخریم؟

    بلیط هواپیما لحظه آخری از ارزانترین بلیط‌هاست و همانطور که از نامش مشخص است، این بلیط را در لحظه‌های آخر یا هفته‌ها و روزهای آخر نزدیک به پرواز خریداری می‌کنند.

    برای خرید بلیط هواپیما داخلی پیشنهاد می‌شود 2 تا 3 هفته قبل بلیط خود را تهیه کنید و برای خرید بلیط هواپیما خارجی، 7 هفته قبل از پرواز اقدام کنید.

    اما بلیط چارتر لحظه آخری را می‌توانید از چند هفته قبل تا یکی دو روز مانده به سفر خریداری کنید.

    بلیط‌ها در ابتدا عرضه قیمت بالایی دارند، اما هر چه بگذرد، قیمت آنها کاهش پیدا می‌کند. آژانس‌ها نیز برای فروش بلیط‌های خود آنها را به صورت چارتر در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

    چارتر به معنای دربست کرایه کردن است. آژانس‌ها و دفاتر خدمات گردشگری، صندلی‌های یک پرواز را به صورت یکجا خریداری می‌کنند و به صورت چارتر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. قیمت‌گذاری بلیط‌های سیستمی توسط شرکت هواپیمایی انجام می‌شود و به همین خاطر قیمت ثابتی دارد، اما بلیط‌های چارتر توسط چارترکننده قیمت‌گذاری می‌شود و به همین خاطر، شاهد نوسان قیمت آن هستید. از آنجا که چارترکننده چه بلیط‌ها را بفروشد و چه نفروشد، ملزم به پرداخت کرایه صندلی‌ها به شرکت هواپیمایی است، بنابراین آژانس‌ها سعی می‌کنند برای فروش همه صندلی‌ها، بلیط‌های چارتر را با قیمت کمتری به فروش برسانند. هر چه به زمان پرواز نزدیک می‌شود، بلیط‌ها هم ارزانتر می‌شود.

    با این حال، گاهی ممکن است قیمت بلیط‌های چارتر از بلیط‌های سیستمی گرانتر شود. این شرایط بیشتر در زمان تعطیلی‌ها و مناسبت‌هایی که سفرها افزایش پیدا می‌کند، صادق است.

    بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

    کی بلیط ارزان بخریم؟

    در خرید بلیط هواپیما، اصطلاح سیزن زیاد به کار می‌رود. های سیزن، زمان‌هایی است که سفر به یک مقصد بسیار زیاد انجام می‌شود و آن مقصد در شرایط آب و هوایی مطلوبی قرار دارد. شولدر سیزن هم به مواقعی گفته می‌شود که تقاضا برای سفر به یک مقصد کم است، اما آن مقصد در شرایط آب و هوای خوبی قرار دارد.

    اما ارزانترین زمان برای خرید بلیط، در مواقع لو سیزن است. لو سیزن، زمان‌هایی است که مقصد موردنظر شما در شرایط آب و هوایی مطلوبی نیست و تقاضا برای سفر به آن مقصد هم کم است. با توجه به تقاضای پایین سفر، بلیط‌ها نیز با قیمت بسیار پایینتری به فروش می‌رسد.

    به طور کلی، ماه‌های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن، کم‌سفرترین ماه‌های سال هستند، اما باز هم لو سیزن در خصوص هر مقصد چه داخلی و چه خارجی، متفاوت است. برای مثال، در خصوص کیش، اواسط تیر تا اواسط مرداد، فصل کم سفر یا لو سیزن است و می‌توانید ارزانتر از هر زمان دیگری بلیط هواپیما کیش را خریداری کنید.

    اما برای مقاصدی که آب و هوای سرد دارند، مانند کشورهای اروپایی، تابستان فصل های سیزن است و بلیط‌ها گرانتر می‌شوند.

    اما آنچه باید در زمان خرید بلیط هواپیما در نظر داشته باشید، این است که قبل و بعد از تعطیلات و رویدادهایی مانند کریسمس و عید نوروز، می‌توانید بلیط هواپیما ارزان خریداری کنید.

    برای خرید بلیط‌های داخلی، روزهای وسط هفته به خصوص دوشنبه و سه شنبه بهتر می‌توانید بلیط ارزان پیدا کنید. اما برای بلیط خارجی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ارزانترین بلیط‌ها و روزهای یکشنبه معمولا گران‌ترین بلیط‌ها به فروش می‌رسند.

    روش دیگری برای اینکه بتوانید بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید، این است که بلیط‌های صبح را خریداری کنید. یعنی بلیط‌هایی که پروازشان برای صبح است. این بلیط‌ها معمولا مشتری کمتری دارند، اما تاخیر این پروازها نسبتا کمتر از پروازهای دیگر است و می‌توانید آنها را ارزانتر تهیه کنید.

    گوش به زنگ تغییر قیمت بلیط هواپیما باشید

    گرچه بلیط‌های لحظه آخری، ارزانترین بلیط‌ها هستند، اما توصیه می‌شود خرید بلیط خود را به لحظه‌های آخر موکول نکنید. از این جهت که هم تغییرات قیمت ممکن است رخ دهد، و هم ممکن است ظرفیت‌ها پر شود و نتوانید به موقع به مقصد خود برسید.

    برای کسانی که می‌خواهند مدام از تغییر قیمت بلیط‌ها مطلع شوند، سیستمی که این تغییر قیمت‌ها را به اطلاع برساند، می‌تواند بسیار مفید باشد. فلای تودی، با سالها تجربه در فروش بلیط و رزرو هتل، امکانی را برای مشتریان فراهم کرده تا با ثبت آدرس ایمیل خود در قسمت “اطلاع از آخرین قیمت‌ها”، بتوانند اطلاعات مربوط به تغییرات قیمت بلیط هواپیما موردنظرشان را به صورت ایمیل دریافت کنند.

    بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

    کاربری ساده پلتفرم فلای تودی، کمک می‌کند تا بلیط هواپیما برای مقصد و زمان موردنظرتان را به راحتی جستجو کنید و ارزانترین بلیط را تهیه کنید. نتایج جستجوی بلیط‌ها به ترتیب از ارزانترین نمایش داده می‌شود، اما به کمک فیلترهای جستجو که در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید جستجو را بر اساس قیمت، شرکت هواپیمایی، زمان پرواز و … محدود کنید تا راحتتر به نتیجه دلخواهتان برسید.

    در صورتی که عجله‌ای برای سفر نداشته باشید، در نتایج جستجو می‌توانید روی تقویم قیمتی کلیک کنید و قیمت بلیط هواپیما در حوالی تاریخ موردنظرتان را مشاهده کنید. با مقایسه قیمت‌ها، می‌توانید ارزانترین تاریخ را برای پرواز خود انتخاب کنید.

    فلای تودی، با پوشش صد در صدی ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی، همه پروازهای موجود را با بهترین قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد و کمکتان می‌کند تا راحتتر و ارزانتر سفر کنید. مقصد هر جا که باشد، چه داخلی و چه خارجی، تفاوتی ندارد. کافی است یک جستجوی ساده برای مقصد و زمان رفت و برگشت خود در سایت فلای تودی انجام دهید، تا بلیط هواپیما مناسب را پیدا کنید. عملیات خرید بلیط به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود و به وسیله کارت‌های عضو شتاب می‌توانید بلیط خود را آنلاین بخرید.

    پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی در کنار شماست تا هر گونه سوال یا مشکل احتمالی شما را به سرعت پاسخ دهد. مراحل استرداد بلیط نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

    برای خرید بلیط ارزان هواپیما نگران نباشید و قیمت‌ها را در فلای تودی چک کنید و ارزانترین گزینه را خریداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304832

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم