• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بهترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های ترید فارکس

  • کد خبر : 343007
  • 08 فروردین 1403 - 12:52
بهترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های ترید فارکس

فهرست محتوا همه ما می‌دانیم که شروع معاملات فارکس می‌تواند دشوار باشد، اما یافتن استراتژی‌های مناسب برای معامله در فارکس کلید ورود تریدران مبتدی به بازار فارکس است. بازار فارکس بزرگترین و نقدترین بازار مالی در جهان است. با میانگین حجم معاملات روزانه 6.6 تریلیون دلار، بیش از دو برابر بازار بورس نیویورک و این […]

فهرست محتوا

  • همه ما می‌دانیم که شروع معاملات فارکس می‌تواند دشوار باشد، اما یافتن استراتژی‌های مناسب برای معامله در فارکس کلید ورود تریدران مبتدی به بازار فارکس است.

    بازار فارکس بزرگترین و نقدترین بازار مالی در جهان است. با میانگین حجم معاملات روزانه 6.6 تریلیون دلار، بیش از دو برابر بازار بورس نیویورک و این بازار را به عرصه‌ای جذاب برای تریدران تبدیل می‌کند.

    سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

    معامله ارزها می‌تواند یک تلاش مفید برای کسانی باشد که مایل به پذیرش ریسک هستند. با این حال، مشکلات زیادی وجود دارد که مبتدیان برای موفقیت طولانی مدت باید از آنها اجتناب کنند.

    برای کشف استراتژی‌های معاملاتی فارکس که کار می‌کنند به خواندن این مقاله از بروکر آرون گروپس ادامه دهید تا دریابید به عنوان یک معامله‌گر مبتدی برای موفقیت در بازار فارکس چه کاری باید انجام دهید. اما ابتدا، دقیقاً درک کنید که استراتژی معاملاتی فارکس چیست و چگونه استراتژی مناسب خود را انتخاب کنید.

    استراتژی معاملاتی فارکس چیست؟

    یک استراتژی معاملاتی را می‌توان مجموعه‌ای از قوانین توصیف کرد که به تریدر کمک می‌کند تا تعیین کند که چه زمانی وارد یک معامله شود، چگونه آن را مدیریت کند و چه زمانی آن را ببندد. یک استراتژی معاملاتی می‌تواند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد و از تریدری به تریدر دیگر متفاوت است.

    معامله‌گرانی که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، تعریف قوانین ورود/خروج خود را آسان‌تر می‌کنند، در حالی که معامله‌گرانی که از تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند ممکن است این کار را کمی‌سخت‌تر ببینند، زیرا صلاحدید بیشتری درگیر است. صرف نظر از آن، هر تریدر باید یک استراتژی آماده داشته باشد، زیرا این بهترین راه برای دستیابی به ثبات است و به شما کمک می‌کند عملکرد خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید.

    چگونه بهترین استراتژی فارکس را انتخاب کنیم؟

    تعداد بسیار کمی‌از تریدران بلافاصله استراتژی مناسب فارکس را پیدا می‌کنند. اکثریت زمان قابل توجهی را صرف آزمایش استراتژی‌های مختلف با حساب معاملاتی نسخه ی نمایشی و/یا بک تست می‌کنند. این به شما امکان می‌دهد آزمایشات خود را در محیطی امن و بدون خطر انجام دهید.

    حتی اگر یک تریدر به نقطه‌ای برسد که استراتژی را پیدا کند که نتایج امیدوارکننده‌ای داشته باشد و احساس درستی داشته باشد، بعید است که برای مدت طولانی به آن استراتژی دقیق پایبند باشد. بازارهای مالی دائماً در حال تحول هستند و تریدران باید با آنها تکامل یابند.

    اگر مبتدی هستید، استفاده از استراتژی‌های ساده ممکن است ترجیح داده شود. بسیاری از مبتدیان این اشتباه را مرتکب می‌شوند که سعی می‌کنند شاخص‌های فنی زیادی را در استراتژی خود بگنجانند که منجر به اضافه بار اطلاعات و سیگنال‌های متناقض می‌شود. شما همیشه می‌توانید استراتژی خود را در حین حرکت تغییر دهید و از تجربیاتی که از بک تست و معاملات آزمایشی آموخته اید استفاده کنید.

    متداول ترین استراتژی‌های معاملاتی فارکس برای مبتدیان

    لیست 9 استراتژی موثر معاملات فارکس برای مبتدیان را در زیر مشاهده کنید:

    • معاملات پرایس اکشن
    • استراتژی رنج تریدینگ
    • استراتژی معاملاتی روند
    • معاملات پوزیشن
    • استراتژی معاملات روزانه
    • استراتژی اسکالپینگ
    • نوسان گیری
    • استراتژی شکست
    • ترید اخبار

     

    معاملات اکشن قیمت

    معاملات پرایس اکشن یک استراتژی است که به جای ترکیب شاخص‌های فنی (مانند RSI، MACD، باندهای بولینگر) بر تصمیم گیری بر اساس حرکات قیمت یک ابزار خاص تمرکز دارد. انواع مختلفی از استراتژی‌های اقدام قیمت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید – از شکست‌ها و برگشت‌ها گرفته تا الگوهای شمعدانی ساده و پیشرفته.

    شاخص‌های فنی به طور کلی بخشی از یک استراتژی اقدام قیمت نیستند، اما اگر آنها گنجانده شوند، نباید نقش زیادی در آن ایفا کنند، بلکه به عنوان یک ابزار پشتیبانی استفاده می‌شوند. برخی از تریدران دوست دارند اندیکاتورهای ساده مانند میانگین متحرک را ترکیب کنند زیرا می‌توانند به شناسایی روند کمک کنند .

    استراتژی رنج تریدنیگ

    تریدرانی که از استراتژی Range trading استفاده می‌کنند، به دنبال ابزارهای معاملاتی هستند که در محدوده خاصی ادغام می‌شوند. بسته به بازه زمانی که در آن معامله می‌کنید، این محدوده می‌تواند از 20 پیپ تا چند صد پیپ باشد. چیزی که معامله‌گر به دنبال آن است، مناطق حمایت و مقاومت ثابتی است که حفظ می‌شوند – یعنی قیمت از ناحیه حمایت جهش می‌کند و قیمت در ناحیه مقاومت رد می‌شود.

     

    تریدرانی که از این استراتژی فارکس استفاده می‌کنند باید به دنبال ابزارهای معاملاتی باشند که روندی ندارند. برای انجام این کار، می‌توانید به سادگی به عملکرد قیمت ابزار نگاه کنید یا از شاخص هایی مانند میانگین متحرک و شاخص جهت متوسط (ADX) استفاده کنید. هرچه مقدار ADX کمتر باشد، روند ضعیف‌تر است.

    بهترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های ترید فارکس

    استراتژی معاملاتی روند

    استراتژی‌های معاملاتی روند شامل شناسایی فرصت‌های تجاری در جهت روند است. ایده پشت آن این است که ابزار معاملاتی در همان جهتی که در حال حاضر روند (بالا یا نزولی) دارد به حرکت خود ادامه دهد.

    هنگامی‌که قیمت‌ها به طور مداوم در حال افزایش هستند (با ارسال بالاترین سطح)، ما در مورد یک روند صعودی صحبت می‌کنیم. بالعکس، کاهش قیمت‌ها (ابزار معاملاتی در حال کاهش پایین تر است) نشان دهنده روند نزولی خواهد بود.

     

    معاملات پوزیشن

    هدف معاملات موقعیت کسب سود از حرکت‌های روند بلندمدت در حالی که نویز کوتاه‌مدت روزانه را نادیده می‌گیرد است. معامله‌گرانی که از این نوع سبک معاملاتی استفاده می‌کنند ممکن است موقعیت‌های خود را برای هفته‌ها، ماه‌ها و در موارد نادر – حتی سال‌ها – باز نگه دارند.

    در کنار اسکالپینگ، یکی از سخت‌ترین سبک‌های معاملاتی است. این امر مستلزم آن است که یک تریدر بسیار منضبط بماند، بتواند سر و صدا را نادیده بگیرد و حتی زمانی که یک موقعیت در برابر آنها برای چند صد پیپ حرکت می‌کند، آرام بماند.

    استراتژی معاملاتی روز

    تریدران روزانه معمولا معاملات را فقط برای چند ثانیه انجام نمی‌دهند، همانطور که اسکالپرها انجام می‌دهند. با این حال، روز معاملاتی آنها نیز بر روی یک جلسه یا زمان خاص از روز متمرکز است، زمانی که آنها سعی می‌کنند بر اساس فرصت‌ها عمل کنند. در حالی که اسکالپرها ممکن است از نمودار M1 برای معامله استفاده کنند، تریدران روزانه تمایل دارند از نمودار M15 تا H1 استفاده کنند.

    اسکالپرها تمایل دارند بیش از 10 معامله در روز باز کنند (برخی از تریدران بسیار فعال ممکن است حتی بیش از 100 معامله در روز داشته باشند)، در حالی که تریدران روزانه معمولاً آن را کمی‌کندتر انجام می‌دهند و سعی می‌کنند 2-3 فرصت خوب در روز پیدا کنند.

     

    استراتژی اسکالپینگ

    هنگام اسکالپینگ، تریدران سعی می‌کنند از حرکات کوچک قیمت در روز استفاده کنند. حتی برخی از آنها فقط 5 پیپ در هر معامله را هدف دارند و مدت معامله می‌تواند از ثانیه تا چند دقیقه متفاوت باشد. اسکالپرها باید با اعداد خوب باشند و بتوانند به سرعت تصمیم بگیرند، حتی زمانی که تحت فشار هستند.

    مزیت اسکالپر بودن این است که به شما امکان می‌دهد در یک بازه زمانی خاص روی بازار تمرکز کنید و لازم نیست نگران حفظ موقعیت‌های خود یک شبه یا تفسیر اصول بلندمدت باشید.

    با این حال، اسکالپینگ با فشار زیادی همراه است زیرا باید در طول جلسه معاملاتی خود کاملاً متمرکز باشید. علاوه بر این، زمانی که معاملات شما فقط برای چند دقیقه اجرا می‌شوند، اشتباه کردن و واکنش احساسی آسان تر است. بنابراین ممکن است بهترین سبک معاملاتی برای مبتدیان نباشد.

    معاملات نوسانی

    معاملات نوسانی اصطلاحی است که برای تریدرانی استفاده می‌شود که تمایل دارند موقعیت‌های خود را برای چند روز باز نگه دارند. آنها ممکن است از هر چیزی از نمودار یک ساعته تا یک روزه یا حتی به صورت هفتگی استفاده کنند. استراتژی‌های فارکس متنوع هستند و باید با توجه به نیاز خود بهترین را انتخاب کنید.

    تریدرانی که این نوع سبک معاملاتی را انتخاب می‌کنند به صبر و انضباط نیاز دارند. ممکن است روزها طول بکشد تا یک فرصت با کیفیت نشان داده شود، یا ممکن است در نهایت معامله را برای یک هفته یا بیشتر باز نگه دارید و در حالی که ضرر باز دارید. برخی از تریدران حوصله لازم را ندارند و معاملات خود را خیلی زود می‌بندند.

    استراتژی شکست

    هدف استراتژی شکست این است که به محض اینکه قیمت از محدوده خود خارج شود، وارد معامله شود. تریدران به دنبال حرکت قوی هستند و شکست واقعی سیگنالی برای ورود به موقعیت و سود از حرکت بازار است که در پی خواهد آمد.

    تریدران ممکن است به موقعیت‌های موجود در بازار وارد شوند، به این معنی که آنها باید از نزدیک بر عملکرد قیمت، یا با قرار دادن سفارش‌های توقف خرید و فروش، نظارت کنند. آنها معمولاً استاپ را درست زیر سطح مقاومت قبلی یا بالاتر از سطح حمایت قبلی قرار می‌دهند. تریدران برای تعیین اهداف خروج خود ممکن است از سطوح حمایت/مقاومت کلاسیک استفاده کنند.

     

    ترید خبر

    ترید خبری نوعی استراتژی فارکس است که در آن معامله‌گر سعی می‌کند از حرکت بازاری که توسط یک رویداد خبری مهم آغاز شده است، سود ببرد. این می‌تواند هر چیزی باشد، از جلسه بانک مرکزی و انتشار داده‌های اقتصادی گرفته تا یک رویداد غیرمنتظره (فاجعه طبیعی یا تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی).

    ترید اخبار می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد زیرا بازار در آن زمان‌ها به شدت نوسان می‌کند. همچنین خواهید دید که گسترش ابزارهای معاملاتی تحت تأثیر ممکن است به میزان قابل توجهی افزایش یابد. به دلیل کاهش نقدینگی، شما همچنین در معرض خطر لغزش هستید – به این معنی که معامله شما ممکن است با قیمتی بسیار بدتر از حد انتظار انجام شود یا ممکن است برای خارج شدن از معامله خود در سطح بالا تلاش کنید.

    چگونه استراتژی‌های فارکس را مقایسه کنیم؟

    هر تریدر باید سعی کند لبه خود را شناسایی کند. این ممکن است مجموعه‌ای از مهارت هایی باشد که تریدر دارد.

    به عنوان مثال، برخی از تریدران ممکن است دامنه توجه کوتاهی داشته باشند، اما در اعداد سریع هستند و می‌توانند استرس ناشی از معاملات روزانه را به خوبی مدیریت کنند. در حالی که یک تریدر با سبک معاملاتی متفاوت ممکن است نتواند به طور موثر در این نوع محیط عمل کند، اما در عوض می‌تواند یک استراتژیست ماهر باشد که همیشه می‌تواند تصویر بزرگتر را در نظر داشته باشد.

    برای معامله‌گران مبتدی، شناسایی مهارت‌هایی که ممکن است داشته باشند و استراتژی معاملاتی را بر اساس شخصیت هر فرد تنظیم کنند، بسیار مهم است، نه برعکس. ترید فارکس مزایای زیادی دارد، بنابراین این به شما بستگی دارد که استراتژی‌هایی را که ممکن است مناسب تر باشند، مقایسه کنید.

     

    چگونه می‌توانید بفهمید که کدام استراتژی معاملاتی FX برای شما مناسب است؟

    آنها را در یک محیط آزمایشی با سرمایه‌های مجازی آزمایش کنید. هنگامی‌که احساس کردید کدام یک برای شما مناسب تر است، می‌توانید آن را در یک محیط زنده آزمایش کنید. حتی در آن زمان نیز فرآیند به پایان نرسیده است.

    برخی از تریدران ممکن است معاملات روزانه را برای خود مناسب بدانند، اما بعداً در حرفه تجاری خود به معاملات نوسانی تغییر می‌کنند. همانطور که محیط بازار دائما در حال تغییر است، تریدران و ترجیحات آنها نیز تغییر می‌کند.

    علاوه بر آن، می‌توانید یکی از تست‌های شخصیتی رایگان موجود در اینترنت را انجام دهید که ممکن است بینش بیشتری در اختیار شما قرار دهد. خودتان را بشناسید تا بهترین استراتژی را انتخاب کنید و در ادامه با ثبت نام در بروکر آرون گروپس و ایجاد یک حساب دمو ارزیابی‌ها و استراتژی‌های خود را بیازمایید و برای معامله در بازار واقعی آماده شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343007

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم