• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4
آیت‌الله گلپایگانی در مراسم افتتاح و بهره برداری از هزارمین مدرسه‌ی برکت بیان کرد:

بنیان فکری افراد در مدارس تشکیل می‌شود و معلم نقش اساسی در تربیت دانش‌ آموز دارد

  • کد خبر : 3367
  • 01 دی 1396 - 0:04
بنیان فکری افراد در مدارس تشکیل می‌شود و معلم نقش اساسی در تربیت دانش‌ آموز دارد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مدرسه اساس کار است و اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم اما دست ‌مان در حوزه‌ی علم‌ و دانش به سمت دشمن دراز شود، شدنی نیست. باید این جریان برعکس شود و آنها به ما نیاز پیدا کنند.

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، مراسم افتتاح و بهره برداری از هزارمین مدرسه‌ی برکت و امضای تفاهمنامه احداث 21 مدرسه در مناطق زلزله زده استانهای کرمانشاه و کرمان، صبح امروز سه شنبه 28 آذر ماه 96، با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اعضای هیأت امنای ستاد، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری و اصحاب رسانه، در محل نمایشگاه‌ دایمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد.

     

    آیت‌الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری

    آیت‌الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مهمان ویژه‌ی مراسم افتتاح هزارمین مدرسه برکت، گفت: مدرسه اساس کار است و اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم اما دست‌مان در حوزه‌ی علم‌ و دانش به سمت دشمن دراز شود، شدنی نیست.

    وی ادامه داد: باید این جریان برعکس شود و آن‌ها به ما نیاز پیدا کنند. مدرسه‌ای که مراتب علمی را می‌آموزد باید در کنارش اخلاق را هم تعلیم دهد و در آینده فردی بااخلاق و دانشمند تحویل جامعه دهد.

    آیت‌الله محمدی گلپایگانی، با بیان اینکه‌ شهدا حق بزرگی بر گردن همه‌ی ما دارند و نامگذاری هزارمین مدرسه‌ی برکت به نام شهیدان جوزدانی، اتفاق میمون و مبارکی است، اظهار کرد: شهدا برای سرپا ماندن نظام خون داده‌اند و باید برای گرامیداشت آن‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم.

    وی افزود: امیدوارم اعمال خیرخواهانه و خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ذخیره‌ی آخرت آن‌ها قرار بگیرد. بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مدارسی ساخته است که با زلزله‌ی شدید هم تخریب نشده و آسیبی ندیده‌اند که حاکی از استحکام و ساختن اصولی آن‌هاست.

    رئیس دفتر مقام معظم رهبری،
    افزود: بنیان فکری افراد در مدارس تشکیل می‌شود و معلم نقش اساسی در تربیت دانش‌آموز دارد. اولین معلم خداست و این رسالت کوچکی نیست. خداوند در قرآن خودش را رحمان معرفی می‌کند.

    وی با بیان اینکه خداوند کسی است که به وسیله‌ی قلم به انسان آنچه را که نمی‌داند تعلیم داده است، گفت: تنها گروهی که از خدا می‌ترسند و حساب می‌برند، علما هستند. خداوند تمام اسما را به آدم یاد داده است که در تفسیر آن گفته‌اند یعنی همه‌‌ی آن‌چه در آسمان و زمین است.

    آیت‌الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: همه‌ی ملائکه به جز ابلیس به انسان سجده کردند. وقتی خداوند به ابلیس خطاب کرد که بیرون برود و رانده‌ی درگاه خداوند شد، شیطان قسم خورد که تمام فرزندان آدم را گمراه می‌کند و فقط بندگان مخلص می‌مانند و خداوند فرمود نمی‌توانی بر بندگان ما تسلط پیدا کنی. انشاءالله همه جزو همین گروه باشیم.

    وی با بیان اینکه این مدارس برپا شده و امروز روز علم و دانش است اظهار کرد: عمده بدبختی نسل کنونی این است که علم و تکنولوژی در خدمت توحش، بربریت و شهوت‌رانی قرار گرفته است. وقتی یک بمب اتم می‌اندازند و درجا 150 هزار نفر نابود می‌شوند، ریشه‌ی آن همین علم و دانش است. امروز در یمن که از فقیرترین کشورهای دنیاست، روزی نیست که رژیم سعودی آن‌جا را بمباران نکند. چند روز پیش مجلس عروسی و شادی را بمباران کردند و چهارده زن شهید شدند.

    رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: هواپیمای اف 16 ساخت آمریکا و اسراییل آن‌جا را بمباران کرده و در واقع تکنولوژی و علم در خدمت درآمده و بلای جان بشریت شده است. امروز وضع عجیبی در دنیا حاکم است.

    آیت‌الله محمدی گلپایگانی تأکید کرد: مدرسه‌ای که مراتب علمی را می‌آموزد باید در کنارش اخلاق را هم تعلیم دهد و در آینده فردی بااخلاق و دانشمند تحویل جامعه شود.

    وی با طرح این سؤال که فضای مجازی دارد با دنیا چه می‌کند، گفت: فرد در خانه و اتاق خلوت نشسته و مستهجن‌ترین مناظر را تماشا می‌کند. همین علم است که دارد خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند. چه‌قدر باید آمار طلاق بالا برود؟ چه‌قدر افراد متدین و خوب که در اثر تبلیغات مسموم زندگی‌شان از بین رفته است.

    رئیس دفتر مقام معظم رهبری، ضمن ابراز امیدواری برای ادامه‌ی این عمل خداپسندانه‌ی مدرسه‌سازی بیان داشت: کشور ما امکانات بسیاری دارد و فقط منتظر مرد عمل هستیم و امیدواریم در آینده‌ی نه چندان دور با هدایت مقام معظم رهبری به پیشرفت دست پیدا کنیم و 100 سال دیگر تابلوی بنیاد برکت بزرگ‌تر شود و شما مصداق آیه‌ی «الم تری کیف ضرب الله مثلا کلمه طیبه کشجره طیبه» باشید که آفت به آن نمی‌رسد و شاخ و برگش همه را فراگرفته است.

    بنا به این گزارش، پروژه‌ آموزشی ۲۴ کلاسه‌ شهیدان جوزدانی در منطقه‌ رباط کریم تهران، به عنوان هزارمین مدرسه‌ برکت، اهدایی مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان این منطقه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

    همزمان‌ با هزارمین مدرسه‌ی برکت، ۷۶ مدرسه‌ی دیگر برکت با ۶۰۰ کلاس درس در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی‌ ۲۶ استان کشور به‌طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

    در این مراسم، تفاهم‌ نامه‌ ساخت ۲۱ مدرسه‌ی برکت با ۲۶۰ کلاس درس در مناطق زلزله‌زده‌ی کرمان و کرمانشاه هم بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید. هم‌چنین این ستاد از طریق بنیاد برکت کار ساخت هزار مدرسه‌ی دوم برکت را با امضای قرارداد ۳۵۷ مدرسه آغاز کرده است.

    تقدیر از پیمانکارانی که باساخت اصولی و فنی مدارس برکت در مناطق زلزله‌ زده‌ مدارس استان کرمانشاه، باعث شده بودند این مدارس کوچک‌ ترین آسیبی در زلزله‌ نبینند از دیگر محورهای این مراسم بود.

    گفتنی است، در این مراسم از تمبر یادبود افتتاح هزارمین مدرسه‌ی برکت رونمایی گردید.

    خبرنگار: فاطمه هاشمی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=3367

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم