• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

بنیان‌گذار پی‌پل: چین از بیت کوین به‌عنوان «سلاح مالی» در مقابل آمریکا استفاده می‌کند

  • کد خبر : 218503
  • 20 فروردین 1400 - 5:25
بنیان‌گذار پی‌پل: چین از بیت کوین به‌عنوان «سلاح مالی» در مقابل آمریکا استفاده می‌کند

پیتر تیل، هم‌بنیان‌گذار شرکت پرداخت پی‌پل (PayPal) با بیان اینکه چین از بیت کوین به‌عنوان «سلاح مالی» علیه ایالات متحده استفاده می‌کند، از دولت واشنگتن خواست از نقطه‌نظر ژئوپولیتیک در رابطه با پکن و ب..

  • پیتر تیل، هم‌بنیان‌گذار شرکت پرداخت پی‌پل (PayPal) با بیان اینکه چین از بیت کوین به‌عنوان «سلاح مالی» علیه ایالات متحده استفاده می‌کند، از دولت واشنگتن خواست از نقطه‌نظر ژئوپولیتیک در رابطه با پکن و بیت کوین بازنگری کند.

    به گزارش کوین تلگراف، پیتر تیل (Peter Thiel) هشدار داد که دولت مرکزی چین احتمالاً از بیت کوین به‌عنوان ابزاری برای تضعیف سیاست خارجی و پولی آمریکا حمایت می‌کند. او افزود که پکن تلاش کرده از یورو هم به همان منظور استفاده کند.

    تیل درباره اینکه آیا ارز دیجیتال ملی بانک مرکزی چین می‌تواند وضعیت دلار آمریکا را به‌عنوان ارز ذخیره جهانی تهدید کند، سخنرانی می‌کرد. این سخنرانی در رویدادی مجازی که به میزبانی مؤسسه غیرانتفاعی محافظه‌کار «بنیاد ریچارد نیکسون» (Richard Nixon Foundation) برگزار شد، ایراد گردید.

    تیل که به طرفداری از بیت کوین مشهور است، با اشاره به یوان دیجیتال چین، اظهار داشت که «یک استیبل کوین داخلی در چین» همانند «دستگاه اندازه‌گیری تمامیت‌خواهی» عمل خواهد کرد. او درعین‌حال افزود که ممکن است چین به بیت کوین به‌عنوان ابزاری برای از بین بردن سلطه دلار نگاه کند.

    هم‌بنیان‌گذار پی‌پل ادامه داد:

    چینی‌ها دوست ندارند ایالات متحده این ارز ذخیره [دلار] را داشته باشد؛ زیرا اهرم فشار زیادی را در مورد زنجیره‌های تأمین نفت و هر چیزی از این قبیل [به آمریکا] می‌دهد.

    به‌گفته تیل:

    هرچند من حامی ارزهای دیجیتال و طرفدار افراطی بیت کوین هستم، اما نمی‌دانم در این مقطع باید بیت کوین را تا حدی به‌عنوان یک سلاح مالی چینی علیه ایالات متحده تصور کرد که پول فیات را تهدید می‌کند یا نه. اما بیت کوین دلار آمریکا را به‌طور خاص تهدید می‌کند.

    تیل به تلاش‌های چین در سال‌های اخیر برای انجام معاملات نفتی با یورو اشاره کرد که با هدف تضعیف جایگاه جهانی دلار انجام می‌شود. او اظهار داشت:

    من فکر می‌کنم می‌توان یورو را به‌عنوان بخشی از سلاح چینی در برابر دلار در نظر گرفت؛ در دهه گذشته واقعاً این طور نشده، اما چین تمایل داشته دو ارز ذخیره مانند یورو را ببیند.

    تیل با طرح این گمانه‌زنی که چین واقعاً نمی‌خواهد یوان به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود، یادآور شد که در این صورت دولت چین مجبور خواهد بود در کنار اقداماتی که تمایلی به انجام آن ندارد، حساب‌های سرمایه خود را نیز باز کند.

    به‌این‌ترتیب، او نتیجه می‌گیرد که حمایت از بیت کوین ابزاری عالی را در اختیار چین می‌گذارد تا جایگاه دلار را در سطح بین‌المللی تضعیف کند:

    چین می‌خواهد برای تضعیف [دلار] کاری کند؛ چین هدف بلندمدت برای بیت کوین دارد، و آمریکا احتمالاً از منظر ژئوپولیتیک باید پرسش‌های سخت‌تری را درباره طرز کار دقیق این شیوه مطرح کند.

    بنیان‌گذار پی‌پل: چین از بیت کوین به‌عنوان «سلاح مالی» در مقابل آمریکا استفاده می‌کند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • رشد ۴۷ درصدی بیت کوین در جریان جنگ تجاری چین و آمریکا
    • آیا چین در روند صعودی اخیر بیت کوین دست داشته است؟
    • آمریکا: قاچاقچیان مواد مخدر چینی از بیت کوین برای پولشویی استفاده می‌کنند
    • قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا می‌تواند به نفع بیت کوین تمام شود
    • سناتور طرفدار بیت کوین به عضویت کمیته بانکی سنا منصوب شده است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=218503

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم