نماد سایت پول بانک

بمباران یمن و پیام آمریکا به ایران بعد از آن

بمباران یمن
  • در روز جمعه، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد که واشنگتن هدف از سیاست خود تشدید تنش‌ها و درگیری با ایران نیست.

    به گزارش افکار نیوز در گفت‌وگویی با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی روز جمعه، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، تأکید کرد که واشنگتن هدف از سیاست خود تشدید تنش‌ها و درگیری با ایران نیست. این اظهارات به تازگی پس از حمله آمریکا و انگلیس به نقاطی در یمن اتفاق افتاده است.

    صبح جمعه، در پاسخ به عملیات‌های نیروهای ارتش یمن در دریای سرخ، که به سمت کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی صورت گرفته بود، آمریکا و انگلیس بیش از ۱۲ نقطه در یمن را هدف حملات هوایی و دریایی قرار دادند. بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، این حملات به سوی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی، و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن شد.

    فوراً پس از این حمله، نیروهای انصارالله اعلام کردند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند. این حمله متعاقباً توسط گروههای فلسطینی، از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، با انتشار بیانیه‌ای محکوم شد و همزمان با ابراز حمایت از مردم یمن، حمله موشکی را نقض اصول بین‌المللی خواندند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل