• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

بسته جدید اصلاحات حقوقی برای بازنشستگان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 343245
  • 21 فروردین 1403 - 16:26
بسته جدید اصلاحات حقوقی برای بازنشستگان سال ۱۴۰۳

رضا فیضی نژاد اعلام کرد که برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش صندوق بازنشستگی، احکام حقوق با ضریب ۲۰ درصد تصویب شده است. این اطلاعات در سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir قابل دسترسی خواهد بود. معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد که با هماهنگی […]

  • رضا فیضی نژاد اعلام کرد که برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش صندوق بازنشستگی، احکام حقوق با ضریب ۲۰ درصد تصویب شده است. این اطلاعات در سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir قابل دسترسی خواهد بود.

    معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد که با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، تلاش می‌شود تا این افزایش ۲۰ درصد با حقوق فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شود.

    این مسئله نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به بحث و تصویب رسیده و با ۱۲۷ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت شده است.

    با اجرای این احکام، از موافقان و مستفیدان بیشتری بهره‌مند خواهد شد، ولی لازم است پیگیری‌های لازم در جهت اجرای صحیح و موثر این برنامه صورت گیرد تا تاثیر مثبت آن بر بازنشستگان محسوس شود.

    براساس بند الحاقی ماده ۲۹ لایحه مذکور، تصمیم‌گیری‌هایی اتخاذ شده است به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان آنها در انجام وظایف محوله به شرح زیر است:

    1. بیمه‌پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند، سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی افزوده نمی‌شود.

    2. بیمه‌پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند، به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه به سنوات اشتغال خود اضافه می‌شود.

    3. بیمه‌پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند، به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه به سنوات اشتغال خود اضافه می‌شود.

    4. بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند، به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه به سنوات اشتغال خود اضافه می‌شود.

    5. بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند، به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه به سنوات اشتغال خود اضافه می‌شود.

    بنا به تبصره ۱: اگر کسی می‌خواهد بازنشسته شود، سن او برای مردان نباید بیشتر از ۶۲ سال و برای زنان نباید بیشتر از ۵۵ سال باشد.

    بنا به تبصره ۲: اصلاحات مذکور در قوانین صندوق‌های بازنشستگی بجز صندوق‌هایی که سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از اعداد ذکر شده در تبصره (۱) بیشتر است، به طور دائمی اعمال می‌شود.

    بنا به تبصره ۳: افرادی که به دستورات سخت و زیان‌آور مشمول شده‌اند، به قوانین خاص خود تحت تدابیر خاصی وابسته هستند.

    بنا به تبصره ۴: افراد مشمول این حکم با موافقت خود و دستگاه‌های مربوط می‌توانند بدون رعایت زمان‌های مشخص در بندهای (۲) تا (۵) تا سقف سن مشخص در تبصره (۱) به خدمت ادامه دهند. خدمت اضافی باید با توجه به قوانین و مقررات مربوطه انجام شود.

    بنا به تبصره ۵: اگر کسی می‌خواهد قبل از زمان مقرر بازنشسته شود، می‌تواند بدون رعایت بندهای (۱) تا (۵) بازنشستگی خود را درخواست کند و حقوق بازنشستگی او بر اساس این سند تعیین می‌شود.

    همچنین، طبق نظر دکتر قالیباف رئیس مجلس، بند (خ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه به علت مغایرت با اصل ۸۵ قانون اساسی، حذف شده است.

    بنا به بند (خ) حذف شده از ماده ۲۹ مذکور، به منظور ایجاد نظام تأمین اجتماعی پایدار و تضمین حقوق بیمه شدگان جدید، از ابتدای اجرای برنامه، نظام تأمین اجتماعی بیمه شدگان جدیدالورود بر اساس قوانین مشخص توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط تهیه شده و تصویب خواهد شد.

    مشخصه‌های تعیین شده برای این نظام تأمین اجتماعی شامل سن بازنشستگی و سابقه خدمت لازم برای بازنشستگی است و مستخدمان موجود با رضایت خود نیز می‌توانند در این نظام مشمول شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343245

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم