• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

“بر اساس اظهارات نماینده اتاق ارومیه، بانک مرکزی قادر است با منابع کافی خود، نرخ ارز را به قیمت‌های قبلی بازگرداند”

  • کد خبر : 341462
  • 07 بهمن 1402 - 14:10
“بر اساس اظهارات نماینده اتاق ارومیه، بانک مرکزی قادر است با منابع کافی خود، نرخ ارز را به قیمت‌های قبلی بازگرداند”

عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با تأکید بر سیاستمداری دلایل افزایش ۸ درصدی نرخ ارز را توضیح داد. او اعلام کرد که بانک مرکزی منابع کافی را در اختیار دارد و قادر است با استفاده از ابزارهایی که در دسترس دارد، نرخ ارز را به کانال قبلی بازگرداند. بهنام تاج الدینی، […]

  • عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با تأکید بر سیاستمداری دلایل افزایش ۸ درصدی نرخ ارز را توضیح داد. او اعلام کرد که بانک مرکزی منابع کافی را در اختیار دارد و قادر است با استفاده از ابزارهایی که در دسترس دارد، نرخ ارز را به کانال قبلی بازگرداند.

    بهنام تاج الدینی، عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت که از ۱۳ دیگر حوادث متفاوت از جمله حادثه تروریستی در کرمان، حمله انگلیس و آمریکا به یمن، درگیری با پاکستان، حمله اسرائیل به سوریه و شهادت مسئول اطلاعات سپاه قدس در سوریه، نرخ ارز در مسیر رشدی قرار گرفت. اما با وجود شدت و تعداد بحران‌های سیاسی در منطقه، نرخ ارز در مدت کوتاهی دچار نوسان شد. واقعیت این است که در کمتر از یک ماه گذشته با وجود این بحران‌ها، نرخ دلار در بازار حدود ۸ درصد افزایش یافته است.

    یک عضو هیئت نمایندگان اتاق ارومیه اظهار داشت که بانک مرکزی با مدیریت صحیح، قادر است نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند. او افزود که بانک مرکزی منابع کافی را در اختیار دارد و می‌تواند با استفاده از ابزارهای موجود، نرخ ارز را به حالت قبلی بازگرداند.

    تاج‌الدینی بیان کرد که در یکسال گذشته، شاهد افزایش صادرات و رشد قیمت نفت بوده‌اند و همچنین صادرات غیرنفتی نیز بهبود یافته است. همچنین، با آزادسازی منابع ارزی توسط بانک مرکزی و با اجرای دیپلماسی فعال در حوزه ارز، درآمدهای ارزی افزایش یافته و تأثیر مثبتی در مدیریت بهتر بازار داشته است.

    او در انتها با تاکید بر این نکته اظهار کرد: برای افزایش بیشتر درآمدهای ارزی کشور، لازم است دولت تسهیلات صادراتی را افزایش دهد و موانع صادرات را کاهش دهد. این اقدامات نه تنها بر روند بازار ارز تأثیرگذار هستند بلکه می‌توانند همراه با تدابیر بانک مرکزی، باعث بازگشت نرخ ارز به سطوح قبلی گردند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341462

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم