• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

برگزاری همایش نقد و بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه

  • کد خبر : 245486
  • 27 مرداد 1400 - 1:37
برگزاری همایش نقد و بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه

همایش نقد و بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی و مسئولان اجرایی برگزار شد.

  • پول بانک: همایش نقد و بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی و مسئولان اجرایی برگزار شد.

    به گزارش رسانه مالیاتی ایران، همزمان با روز ملی مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی به همت پژوهشکده امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی کشور همایش نقد و بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کارشناسان و صاحبنظران حوزه اقتصادی روز چهارشنبه 16 تیرماه در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
    دکتر امیدعلی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این همایش، ضمن تبریک روز ملی مالیات به همکاران مالیاتی و مودیان با تشریح گزارشی از اقدامات این سازمان اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب و با اهتمام ویژه همکاران مالیاتی و همیاری اقشار مختلف جامعه، درآمدهای مالیاتی سال گذشته 108 درصد تحقق پیدا کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.
    وی در ادامه به فرایند پیچیده و دشوار مالیات ستانی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مادامی که فضای باثبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توامان نباشد و همکاری و هماهنگی قوا در کنار یکدیگر قرار نگیرد امکان تحولات اساسی در قوانین مالیاتی و اجرای آن کارساز نخواهد بود و طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
    محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک روز ملی مالیات به سیاستگذاران، کارکنان نظام مالیاتی، صاحبنظران و مسئولان اقتصادی و مودیان مالیاتی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اقتصادی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی 10 درصد پیش بینی شده بود که تحقق آن اهتمام بیشتری در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری و تحولات اساسی در فرایندها و ساختارهای کلان را می طلبد.
    وی در ادامه ضمن اشاره به تاریخچه طولانی طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: اخیرا کلیات این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده و برای بررسی جزئیات آن به کمیسیون اقتصادی بازگشته است که پس از بررسی جزئیات، مجددا روانه صحن علنی مجلس می شود. لذا از مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی همانگونه که در طول تصویب طرح مذکور همکاری مستمر و لازم را داشته اند، انتظار داریم گزارش کارشناسی مباحث همایش امروز را در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دهند تا از نقطه نظرات کارشناسانه آن بهره برداری لازم انجام شود.
    علی نصیری اقدم، دبیر همایش نیز ضمن تبریک روز مالیات و هفته فرهنگ مالیاتی و تبیین شواهد آماری و تجارب کشورهای مجری و تشریح مزایا و معایب و آسیب های آن گفت: این موضوع در دو بخش طراحی و اجرا قابل نقد می باشد که بر همین مبنا چهار نشست تخصصی شامل مبانی و ضرورت های مالیات بر عایدی سرمایه; دامنه شمول مالیات بر عایدی سرمایه; ساختار مالیات بر عایدی سرمایه ; و الزامات اجرای موفق آن در دستور کار قرار گرفت.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=245486

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم