• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

برگزاری اردوی جهادی دانش‌جویان دانشگاه امیرکبیر در خراسان شمالی

  • کد خبر : 12471
  • 14 مهر 1397 - 0:58
برگزاری اردوی جهادی دانش‌جویان دانشگاه امیرکبیر در خراسان شمالی

پول بانک: اردوی جهادی گروه روح‌الله دانشگاه امیرکبیر با حمایت «قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)» برگزار شد.

  • پول بانک: اردوی جهادی گروه روح‌الله دانشگاه امیرکبیر با حمایت «قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)» برگزار شد.

    به گزارش قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این گروه جهادی با تمرکز بر استان خراسان شمالی و  شهرستان‌های راز و جرگلان، بخش غلامان، روستاهای سوخسو رحیمی، سوخسو هاشم، سوخسو انقلاب، راستاقان، آدینه قلی، تازه قلعه، داشلی قلعه و پرسه سو علیا به خدمت‌رسانی جهادی پرداخت.

    مسئول گروه جهادی روح‌الله دانشگاه امیرکبیر در تشریح اقدامات انجام گرفته توسط این گروه جهادی در خراسان شمالی گفت: در نخستین گام با احداث حوضچه روی چشمه‌ی روستای سوخسو رحیمی و ترمیم بخشی از لوله‌کشی آن تأمین آب‌شرب مردم آن میسر شد. هم‌چنین نیروهای جهادی گروه رو‌ح‌الله یک منزل مسکونی را برای خانواده‌‌ای ۸نفره از اهل‌سنت در روستای پرسه سو علیا تکمیل و بازسازی کردند.

    وی در ادامه افزود: با احداث آب‌راه بتنی جهت تأمین آب کشاورزی روستای سوخسو رحیمی که پیش از این به شکل خاکی وجود داشت و باعث هدررفت بسیار آب می‌شد، از این هدررفت تا حد زیادی جلوگیری کردیم و در طول این اردوی جهادی ۱۰۰ متر از این کانال احداث شد.

    مسئول گروه جهادی روح‌الله دانشگاه امیرکبیر در مورد فعالیت‌های فرهنگی این گروه اظهار داشت: تمرکز اصلی گروه بر فرهنگ‌سازی کار و تلاش و مسئولیت‌پذیری بین مردم و جوانان بود. از آن‌جا که فعالیت‌های جهادی عمرانی و تمامی فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به شکل تزریق پول یا آبادانی از سمت خارج از منطقه به تنهایی، میسر نیست، گروه جهادی روح الله به فرهنگ‌سازی لزوم کار و تلاش در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به خصوص در بستر مقدس و پرنشاط اردوهای جهادی را با برنامه‌های مختلف پی‌گیری کرد.

    وی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی انجام گرفته در این راستا گفت: فعالیت گروه فرهنگی برادران در ۵ روستا و خواهران در ۷ روستا انجام گرفت و تعداد ۱۷ نفر از برادران و تقریباً تمامی خواهران حاضر در اردو در این فعالیت‌ها شرکت داشتند. آموزش‌های دینی نماز و قرآن، شناسایی دانش‌آموزان مستعد برای حمایت مادی‌ و معنوی از آن‌ها و برگزاری مسابقه‌ی «روستاتو بساز» از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این گروه جهادی بود و به برگزیدگان جوایز فرهنگی اهدا شد.

    مسئول گروه جهادی روح‌الله دانشگاه امیرکبیر در ادامه افزود: شناسایی جوانان فعال و مستعد دو روستای سوخسو رحیمی و راستقان و برگزاری جلسات با هدف شکل‌گیری هسته‌های جهادی داخل روستاها از دیگر اقدامات گروه جهادی روح‌ا‌لله بود که در ‌آن‌ها، جوانان دانش‌جو؛ طلبه و شاغل حضور داشتند. محتوای این جلسات شامل بررسی مشکلات روستا و ارایه‌ی راهکارهای موجود برای رفع آن و پیشنهاد گروه بر شکل‌گیری و پشتیبانی از هسته‌های جهادی بود.

    هم‌چنین اعضای اردوی جهادی با شرکت در جشن عید غدیر در ۳ روستای سوخسو رحیمی، راستقان و آدینه قلی و حمایت از برگزاری این مراسم باعث هم‌دلی بیش‌تر مردم با گروه‌های جهادی و مشارکت بیش‌تر آن‌ها در فعالیت‌های جهادی شدند و جوایز مسابقه «روستاتو بساز» نیز در این برنامه اهدا شد.

    وی با اعلام این‌که اعضای گروه جهادی روح‌الله به بازدید علمی – فرهنگی از کارخانه‌ی آسفالت شارستان رفتند افزود:  آقای کرم‌زاده مدیر کارخانه از رزمندگان دفاع مقدس، به بیان تجربیات و نکات خود در خصوص کار آفرینی پرداخت.

    مباحث مطرح شده در این بازدید شامل، تجربیات کارآفرینی، راهکارهای تحقق شعار «ما می‌توانیم» و مشورت درباره‌ی فعالیت‌های جهادی بود و در این برنامه سرهنگ ریحانی فرمانده‌ سپاه راز و جرگلان نیز به اتفاق هیأت همراه حضور داشتند.

    خاطرنشان می‌شود این اردوی جهادی با دیدار از خانواده‌های معظم شهدا و زیارت بارگاه منور حضرت علی‌ ابن موسی الرضا(ع) به پایان رسید.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=12471

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم