• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

برنامه روسیه برای خرید معادل 70 میلیارد دلار ارز خارجی کشورهای دوست

  • کد خبر : 306058
  • 11 شهریور 1401 - 17:45
برنامه روسیه برای خرید معادل 70 میلیارد دلار ارز خارجی کشورهای دوست

برنامه روسیه برای خرید معادل ۷۰ میلیارد دلار ارز خارجی کشورهای دوست بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که روسیه در حال بررسی خرید معادل حدود ۷۰ میلیارد دلار یوان و سایر ارزهای کشورهای "دوست" است که در سال جاری میلادی این کشور را تحریم نکرده‌اند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، بلومبرگ روز […]

  • برنامه روسیه برای خرید معادل ۷۰ میلیارد دلار ارز خارجی کشورهای دوست

    بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که روسیه در حال بررسی خرید معادل حدود ۷۰ میلیارد دلار یوان و سایر ارزهای کشورهای "دوست" است که در سال جاری میلادی این کشور را تحریم نکرده‌اند.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، بلومبرگ روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که روسیه در حال بررسی خرید معادل حدود 70 میلیارد دلار یوان و سایر ارزهای کشورهای "دوست" است که در سال جاری میلادی این کشور را تحریم نکرده‌اند.

    بر اساس این گزارش، این طرح در نشستی بین مقامات ارشد دولتی و نمایندگان بانک مرکزی روسیه در 30 اوت به تصویب رسید.

    گزارش‌ها حاکی است که هدف از این اقدام، کند کردن تقویت روبل است که می تواند با کاهش سود صادرکنندگان، اقتصاد روسیه را با مشکل مواجه کند.

    گازپروم: روسیه حداقل برای 100 سال گاز داردهشدار روسیه به گروه 7 درباره توقف عرضه نفت

    پس از اینکه 300 میلیارد دلار ذخایر روسیه توسط غرب به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود شد، طبق گزارش‌ها، روسیه مشتاق است تا ذخایر مبادله‌ای خود را به جای یورو و دلار آمریکا به ارز کشورهای دوست تبدیل کند.

    در گزارشی که برای این نشست تهیه شدهف آمده است: این 300 میلیارد دلار مسدود شده… تبدیل به یک نماد آسیب پذیری و فرصت‌های از دست رفته شده است.

    این سند همچنین تأکید کرد که حتی خرید ارز کشورهای "دوست" ممکن است مشکل ساز باشد، چرا که این امر مستلزم توافقات جداگانه است، در حالی که ارز سایر کشورها در معرض خطرات سیاسی یا کاهش ارزش قرار دارند.

    دیمیتری تولین، معاون اول رئیس بانک روسیه، نیز طی اظهاراتی تأکید کرد استفاده از ارز کشورهایی که از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت نمی‌کنند بسیار ایمن‌تر است، حتی اگر این احتمال وجود داشته باشد که بعداً به تحریم‌ها ملحق شوند.

    وی در ادامه گفت: با این حال، پس‌اندازهای بلندمدت در ارزهای جایگزین ممکن است دشوار باشد و بسته به کشور به یک رویکرد فردی نیاز داشته باشد، زیرا ارزهای مختلف از نظر نقدینگی، نوسانات نرخ ارز و امکان استفاده از آنها در بازارهای کالا و مالی با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

    با این حال، یک منبع ناشناس در دولت روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفت که گزارش بلومبرگ "این واقعیت را منعکس نمی کند."

    بانک مرکزی روسیه بلافاصله به درخواست رسانه ها برای اظهار نظر در مورد این طرح پاسخ نداد.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306058

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم