• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

بررسی ۵ دلیل احتمالی سقوط قیمت بیت کوین به زیر۲۶هزار دلار

  • کد خبر : 328896
  • 27 مرداد 1402 - 9:54

شب گذشته قیمت بیت کوین در مدت ۱۰ دقیقه حدود ۹درصد سقوط کرد تا اولین بار در بیش از یک ماه گذشته به محدوده ۲۵٬۲۰۰ دلار برسد. فروش بیت کوین‌های شرکت اسپیس‌اکس، ورشکستگی یک غول املاک چینی و ترس از افزایش ..

فهرست محتوا

  • شب گذشته قیمت بیت کوین در مدت ۱۰ دقیقه حدود ۹درصد سقوط کرد تا اولین بار در بیش از یک ماه گذشته به محدوده ۲۵٬۲۰۰ دلار برسد. فروش بیت کوین‌های شرکت اسپیس‌اکس، ورشکستگی یک غول املاک چینی و ترس از افزایش نرخ بهره از جمله دلایلی هستند که تحلیلگران در مورد این کاهش غیرمعمول قیمت مطرح کرده‌اند.

    به گزارش کوین تلگراف، به نظر می‌رسد که تحلیلگران تاکنون دربارۀ چرایی سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین و به‌دنبال آن کل بازار ارزهای دیجیتال به اتفاق نظر نرسیده‌اند. اتفاقی که منجر به لیکوئیدشدن بیش از ۱.۰۴میلیارد دلار موقعیت معاملاتی در شبانه‌روز گذشته شده است.

    نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

    فروش بیت کوین‌های اسپیس‌اکس و ترس از افزایش نرخ بهره

    جاش گیلبرت (Josh Gilbert)، تحلیلگر بازار در ای‌تورو، دلیل این کاهش را به فروش احتمالی بخش یا تمام ۳۷۳میلیون دلار بیت کوین شرکت اسپیس‌اکس نسبت می‌دهد که وال استریت ژورنال در ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) گزارشی از آن منتشر کرده بود.

    هر زمان که نام بزرگی در این صنعت بیت کوین می‌فروشد، به‌فردی به تأثیرگذاری ایلان ماسک، قیمت تحت فشار قرار خواهد گرفت.

    سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین در شب گذشته، حدود ۲.۵ ساعت پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال رخ داد.

    گیلبرت افزود که تغییر سریع احساسات بازار به‌دلیل انتظار گسترده از افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده از سوی فدرال رزرو می‌تواند دلیل دیگری برای این اتفاق باشد. او توضیح داد:

    با درنظرگرفتن برخی روندهای ضعیف در بازارهای جهانی‌، به‌ویژه در دارایی‌های پرریسک، درکنار این انتظار که احتمالاً برای مدت‌طولانی‌تری شاهد نرخ بهره بالا خواهیم بود می‌توانستیم انتظار اصلاح قیمت‌ها را داشته باشیم.

    وی افزود:

    بیت کوین در طول ماه گذشته در محدوده ۲۹ تا ۳۰هزار دلاری معامله شد و با انتشار برخی خبرهای خوب برای رسیدن به سطوح بالاتر تلاش کرد که نتیجه آن تنها افزایش فشار فروش گسترده بود.

    افزایش بازده اوراق قرضه دولت ایالات متحده

    تینا تنگ (Tina Teng)، تحلیلگر بازار در سی‌ام‌سی مارکتس، نظری متفاوت دارد و افزایش اخیر بازده اوراق قرضه دولتی را علت اصلی این سقوط می‌داند. او توضیح داد:

    افزایش سود این اوراق به‌طور معمول به معنای کاهش نقدینگی در تمامی بازارها است. اتفاقی که می‌تواند دلیل اصلی سقوط بازار ارزهای دیجیتال باشد.

    افزون بر این، تنگ خاطرنشان کرد که ورشکستگی غول املاک چینی، شرکت اِورگرند (Evergrande) می‌تواند به‌شکلی غیرمستقیم در سقوط قیمت بیت کوین نفش داشته باشد، اما نمی‌تواند دلیل اصلی آن باشد. او توضیح داد:

    بحران اِورگرند بیشتر بر احساسات بازار نسبت به اقتصاد چین و سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد.

    تأثیر منفی کاهش ارزش یوان چین بر قیمت بیت کوین

    در حالی که تنگ، ورشکستگی این کارگزار املاک چینی را دلیل اصلی نوسان قیمت بیت کوین نمی‌داند، مارکوس تیلن (Markus Thielen)، رئیس بخش تحقیقات در ماتریکس‌پورت عقیده دارد که خطر کاهش ارزش یوان چین ممکن است نقش مهمی در این فروش گسترده داشته باشد.

    بزرگترین خطر کنونی در سطح اقتصاد کلان، کاهش ارزش یوان چین است که به ضعیف‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ رسیده است.

    او توضیح داد:

    در اوت ۲۰۱۵ (مرداد ۱۳۹۴)، زمانی که چین برای آخرین بار ارزش یوان را کاهش داد، قیمت بیت کوین در طول دو هفته آینده پس از آن تا ۲۳درصد سقوط کرد. پیش از شروع روند صعودی بزرگ‌تر، بیت کوین آن سال را با رشد ۵۹درصدی نسبت سطحی پایان رساند که به‌دلیل کاهش ارزش یوان به آن‌جا سقوط کرده بود.

    فروش گسترده نهنگ‌ها

    باوجود انتشار رویدادهای خبری دیگری که می‌توانست دلیل سقوط اخیر بازار باشد، یک معالمه‌گر مشتقات با نام مستعار دِفلوهورس (TheFlowHorse) عقیده دارد که این اتفاق می‌تواند ناشی از فروش بزرگ یک نهنگ باشد که منجر به ایجاد فشار بیشتر در بازار مشتقات شد. او گفت:

    این سلسله از فروش‌ها طبیعی نبود. بازیگر بزرگی با هدفی مشخص وثیقه‌ای گذشت و بازار را به حرکت درآورد؛ زیرا حجم بازار اسپات با بازار مشتقات قابل مقایسه نیست.

    بر اساس داده‌های پلتفرم کوین‌گلس، بیش از ۳۷۳میلیون از معاملات لانگ بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته لیکوئید شدند. ارزش کل معاملات لانگ لیکوئیدشده در این مدت که بر روی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شرط بسته‌ بودند، از ۸۳۶.۵ میلیون دلار عبور کرده است.

    طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از بیش از ۱.۰۴میلیارد دلار موقعیت معاملاتی لیکوئید شدند

    هورس با این توضیح که بسیاری از دلایل مطرح‌شده صرفاً گمانه‌زنی محض هستند، افزود که ازآنجایی‌که اخبار مربوط به تأیید احتمالی یک ETF فیوچرز اتریوم لحظاتی پس از این سقوط منتشر شد، این امکان وجود دارد یک صندوق بزرگ موقعیت معاملاتی بیت کوین خود را باهدف ایجاد آبشاری از فروش برای خرید اتریوم فروخته باشد.

    بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین طی چند ساعت گذشته حدود ۱.۶ درصد رشد کرده است و اکنون در محدوده ۲۶٬۵۵۰ دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت به انتشار خبر تأیید چندین ETF فیوچرز اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ماه اکتبر (مهر) مرتبط باشد.

    The post بررسی ۵ دلیل احتمالی سقوط قیمت بیت کوین به زیر۲۶هزار دلار appeared first on ارزدیجیتال.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=328896

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم