• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

بررسی مدل های مختلف دوچرخه

  • کد خبر : 317938
  • 28 اردیبهشت 1402 - 13:42
بررسی مدل های مختلف دوچرخه

در بازار و بخصوص در دوچرخه فروشی های کوچک و بزرگ سطح شهر و اینترنت انواع مدل های دوچرخه وجود دارد که افراد متناسب با اهداف و نیازهای خود و کاربردی که از آن دوچرخه می خواهند داشته باشند مدل خاصی را انتخاب   میکنند. وجود این همه مدل و انواع دوچرخه با هزاران برند و […]

  • در بازار و بخصوص در دوچرخه فروشی های کوچک و بزرگ سطح شهر و اینترنت انواع مدل های دوچرخه وجود دارد که افراد متناسب با اهداف و نیازهای خود و کاربردی که از آن دوچرخه می خواهند داشته باشند مدل خاصی را انتخاب   میکنند. وجود این همه مدل و انواع دوچرخه با هزاران برند و شرکت تولید کننده این وسیله رفت و آمد نشانگر میزان اهمیت آن است ضمن این که این وسیله به منظو زیادی استفاده می شود از استفاده برای انواع مسابقات ورزشی که افراد در آن دوچرخه سواری را بصورت حرفه ایی انجام می دهند مانند مسابقات کشوری منطقه ایی و بین المللی تا دو چرخه های بچه گانه که برای بازی و سرگرمی بچه ها و یا برای انجام کارهای روزمره زندگی در درون شهری و بسیاری کار های دیگر. ما سعی می کنیم انواع دوچرخه را خدمت شما معرفی و چند مورد را توضیح دهیم.

    طبیعی است که برای خرید دوچرخه می توانیم به شیوه های مختلفی این کار را انجام دهیم و راه اساسی و پرکاربرد آن یکی رفتن به بازار شهرتان و فروشگاه های سطح شهر و دوچرخه خود را خریداری کنید راه دیگر آن استفاده ازاینترنت تا از این طریق خرید آنلاین دوچرخه خود را از فروشگاهی اینترنتی مانند دیجی کالا و فروشکالا که در اینترنت صدها مدل دوچرخه را با ذکر تمام مشخصات به شما ارایه می دهند بدون نیاز به رفتن به بازار و صرف وقت و زحمت ترافیک و شلوغی خیابانها خریداری کنید.

    انواع مدل های دوچرخه

    دوچرخه کوهستانی

    دوچرخه شهری

    دوچرخه توریستی

    دوچرخه کورسی

    دوچرخه هیبریدی

    دوچرخه بچه گانه

    دوچرخه سالمندان

    دوچرخه باربری

    دوچرخه دونفره

    دوچرخه کوهستانی:

    دوچرخه کوهستانی دوچرخه ایی که برای راه ها وجاده های با ناهموارهای بالا، دارای سنگ و لاخ، با گل و لای، جاده های با پستس و بلندی و در مسیرهای سفت و سخت مورد استفاده قرار می گیرد این دوچرخه ها را با توجه به میزان سختی جاده هایی که می خواهیم از آن استفاده کنیم محکم و مقاوم می سازند و مخصوصا در ساخت بدنه آن که فشار و ضربات سختی را متحمل می شود این استحکام مشاهده می شود. از مشخصات دیگر دوچرخه کوهستانی طوقه و تایر های پهن برای مقاومت در مقابل ناهمواری ها و انواع موانع دیگر، سیستم تعلیق منظور از سیستم تعلیق فنرهایی است که در قسمت جلو یعنی دوشاخ و در قسمت عقب یعنی در زیر زین قرار می گیرند و از وارد آمدن ضربات و شوک های وارد در نتیجه مسیر های سخت و پستی و بلندی به دوچرخه و دوچرخه سوار جلوگیری می کند.

    بررسی مدل های مختلف دوچرخه

    دوچرخه شهری

    دوچرخه شهری دوچرخه ایی است که برای رفت و آمدهای درون شهری و مسیرها و خیابان های صاف و بدون پستی و بلندی های زیاد طراحی و تولید می شود بنابر این این گونه از دوچرخه ها نیازی به استحکام زیاد مانند دوچرخه کوهستانی  ندارند دوچرخه شهری نیاز چندانی به جعبه دنده و یا دنده ندارد زیرا این دوچرخه ها را برای سرعت زیاد طراحی و تولید نکرده اند و قرار نیست در خیابان های پر رفت وآمد و شلوغ شهری ما با سرعت دوچرخه سواری کنیم گر چه در بعضی از آنها بدلیل علاقه بعضی اشخاص به وجود دنده تولید کنندگان این قطعه را هم در بعضی مدل های خود قرار می دهند. مدل های این نوع دوچرخه برای کارهای مختلف روزمره مانند رفتن سر کار چنانچه مسافت سکونت و محل کار زیاد نباشد  یا در روستا و شهرهای کوچک مورد استفاده قرار گیرد و یا برای گردشهای دوستانه درون شهری و یا اطراف شهر از کاربرد های دیگر آن گردش در درون پارک ها و یا خیابان های محل سکونت بکار گرفته شود در کنار این موارد استفاده از دوچرخه شهری برای خریدهای روزانه از بازارهای محلی و یا استفاده برای بازی کودکان و نوجوانان و سرگرمی آنها. همچنین بسیاری از اشخاص از این نوع دوچرخه بصورت روزانه برای ورزش کردن ، کالری سوزی و تناسب اندام استفاده می کنند.

    دوچرخه توریستی

    این دوچرخه مخصوص افرادی تولید می شود که علاقه مند به سفر کردن با دوچرخه بجای استفاده از وسایل معمول سفر هستند. این افراد همان جهانگردان و یا توریست هایی هستند که ترجیح می دهند بجای هواپیما، قطار، کشتی و یا خودرو دست به جهانگردی و یا سفر به شهرهای مختلف یک کشور و یا قاره بزنند. این دوچرخه ها محکم ترین و قوی ترین دوچرخه ها هستند زیرا این دوچرخه ها در طول سفر ممکن است از بسیاری از جاده های ناهموار که دارای موانع مختلف اند عبور کنند. ضمن اینکه جهانگردان وسایل و مایحتاج سفر خود را بهمراه خواهند برد و دوچرخه باید آنقدر محکم باشد که بتواند وزن دوچرخه سوار و وسایل همراه را تحمل کند.

    بررسی مدل های مختلف دوچرخه

    دوچرخه کورسی

    این دوچرخه ها برای انجام مسابقات مختلف حرفه ایی بکار کرفته می شوند و برای مسابقات جاده ایی و مسابقات پیست درون ورزشگاه طراحی و تولید می شوند. دوچرخه های کورسی سبک ترین نوع دوچرخه هستند زیرا قرار است این دوچرخه سرعت حرکت کند بر همین اساس است در ساخت آن از بدنه های بسیار سبک که با آلیاژ پیشرفته فیبر کربن تولید شده است استفاده می شود از ویژگی های مهم دیگر این نوع دوچرخه نیاز به جعبه دنده کامل و پیشرفته برای استفاده دوچرخه سوار از نهایت سرعت دوچرخه است و همچنین تایرهای این دوچرخه بسیار باریک هستند تا در هنگام حرکت بر روی آسفالت کمترین اصطکاک را با جاده داشته باشد تا سرعت دوچرخه گرفته نشود.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=317938

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم