• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بررسی سرعت تراکنش تتر در شبکه های مختلف بلاکچین

  • کد خبر : 307622
  • 14 آبان 1401 - 20:37
بررسی سرعت تراکنش تتر در شبکه های مختلف بلاکچین

فهرست محتوا تتر از جمله استیبل کوین‌هایی است که بر اساس نقطه قیمت ثابت در هر زمان، طراحی شده است. این رمز ارز به دلار دیجیتال مشهور است و قیمت تتر به ازای هر توکن، به ارزش ۱.۰۰ دلار آمریکا (USD) و با پشتوانه ۱.۰۰ دلار در ذخایر فیزیکی عمل می‌کند. تتر (USDT) روزانه توسط […]

فهرست محتوا

  • تتر از جمله استیبل کوین‌هایی است که بر اساس نقطه قیمت ثابت در هر زمان، طراحی شده است. این رمز ارز به دلار دیجیتال مشهور است و قیمت تتر به ازای هر توکن، به ارزش ۱.۰۰ دلار آمریکا (USD) و با پشتوانه ۱.۰۰ دلار در ذخایر فیزیکی عمل می‌کند. تتر (USDT) روزانه توسط میلیون‌ها کاربر بلاک چین برای معامله، تراکنش در بلاک چین‌های مختلف و پوشش ریسک بدون نیاز به شخص ثالث، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تتر، انواع مختلفی دارد و بر روی چندین بلاک چین همچون Omni، ترون، اتریوم، EOS و غیره کار می‌کند. در این مقاله خواهیم دید که سرعت تراکنش این رمزارز بر روی کدام بلاک چین بیشتر است. با ما همراه باشید.

    تتر چیست؟

    تتر با نماد اختصاری USDT، یک استیبل کوین است که به شکل فعال کار می‌کند تا ارزش خود را در طول مکانیزم بازار پایدار نگه دارد. تتر با توجه به این ویژگی، توسط سرمایه گذارانی که قصد دارند از نوسانات ذاتی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال دور باشند و در عین حال می‌خواهند تا ارزش خود را در بازار حفظ کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت USDT با وثیقه فیات و توسط ارزهایی مانند AUD ،CAD ،USD یا حتی ین ژاپن (JPY) پشتیبانی می‌شود.

    تتر، به وجود آمد تا شکاف بین ارزهای فیات و دارایی‌های بلاک چین را پر کند. این شبکه در عین حال شفافیت، ثبات و کارمزدهای پایین را به کاربران مشتاق خرید USDT ارائه می‌دهد. قیمت تتر در برابر دلار آمریکا، با نسبت ۱:۱ پیوند خورده است. البته هیچ تضمینی از سوی Tether Ltd. برای هر گونه حق بازخرید یا مبادله Tether به USD وجود ندارد. در واقع نمی‌توان USDT را مستقیماً با دلار آمریکا (USD) از طریق شرکت Tether مبادله‌ کرد.

     

    مقایسه سرعت تراکنش USDT بر روی بلاک چین‌ها

    به نقل از والکس‌، تتر یک کوین دارای بلاک چین نیست و از دیگر بلاک چین‌ها استفاده می‌کند. در این بخش ۳ بلاک چین امنی (Omni)، اتریوم و ترون (Tron) که شبکه Tether از آنها پشتیبانی می‌کند را از نظر سرعت تراکنش بررسی می‌کنیم:

    تتر امنی (USDT Omni)

    تتر امنی در واقع همان تتر بیت کوین است که مشکلاتی همچون سرعت پایین تراکنش و ایمن نبودن و شلوغی شبکه را به آن نسبت می‌دهند. ضعیف‌ترین سرعت تراکنش مربوط به تتر امنی (USDT Omni) است و ایجاد بلاک جدید در این بلاک چین بین ۱۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می‌کشد. بنابراین کاربران کمتر از USDT Omni استفاده می‌کنند.

    تتر اتریوم (USDT ERC20)

    تتر اتریوم در سال ۲۰۱۷ صادر شد و قصدش جایگزینی و رفع مشکلات شبکه امنی بود. شبکه اتریوم برای علاقمندان ارزهای دیجیتال شناخته شده است و توکن‌های فعال بر روی آن دارای استاندارد ERC-20 هستند. تتر اتریوم (USDT ERC20) سرعت تراکنش بالاتری را ارائه می‌دهد. سرعت تراکنش در شبکه اتریوم بین ۵ الی ۱۰ دقیقه است.

    تتر ترون (USDT TRC20)

    بعد از افزایش کارمزدهای تراکنش USDT در شبکه اتریوم، تتر جدیدی با استاندارد TRC-20 در شبکه ترون (Tron) با ارائه سرعت بالاتر تراکنش و کارمزد پایین‌تر ایجاد شد. علاوه بر این، شبکه ترون امکان ایردراپ (Airdrop) و اهدای جوایز و پاداش برای نگهداری توکن‌های TRC-20 را ارائه می‌دهد. تتر ترون (USDT TRC20) بیشترین سرعت تراکنش را دارد و نهایتاً ۳ دقیقه طول می‌کشد.

    بنابراین بر اساس سرعت تراکنش، سرمایه گذاران انتخاب و خرید تتر ترون را به بقیه بلاک چین‌ها ترجیح می‌دهند. از نظر کارمزد تراکنش نیز شبکه ترون در وضعیت بهتری نسبت به اتریوم و امنی قرار دارد. به گونه‌ای که کارمزد USDT Tron چیزی حدود ۸۰ سنت است در حال که در شبکه اتریوم این مقدار به ۳۰ دلار هم می‌رسد. در این بین باید به تتر ای او اس (EOS) نیز اشاره کرد که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و ادعا می‌کند که کارمزد نقل و انتقالش را حذف کرده است.

    https://www.rasadeghtesadi.com/

    https://boursemrooz.com/140792

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307622

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم