• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

بررسی بسته جدید کنترل اجاره‌ مسکن فردا در هیئت دولت

  • کد خبر : 303998
  • 11 تیر 1401 - 15:22
بررسی بسته جدید کنترل اجاره‌ مسکن فردا در هیئت دولت

بررسی بسته جدید کنترل اجاره‌ مسکن فردا در هیئت دولت وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم رعایت مصوبه سران سه قوه مبنی بر سقف ۲۵درصدی افزایش اجاره‌بها گفت: بسته جدید وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره مسکن فردا در هیئت دولت مطرح خواهد شد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار […]

  • بررسی بسته جدید کنترل اجاره‌ مسکن فردا در هیئت دولت

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم رعایت مصوبه سران سه قوه مبنی بر سقف ۲۵درصدی افزایش اجاره‌بها گفت: بسته جدید وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره مسکن فردا در هیئت دولت مطرح خواهد شد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن با تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله هرمزگان، به موضوع اجاره مسکن و مصوبه تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها اشاره و اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و زمان جابه‌جایی مستأجران، در روزهای اخیر شاهد قیمت‌های بسیار بالا در همه شهرها به‌ویژه شهر تهران بودیم.

    وی ادامه داد: به همین منظور بستری از سوی وزارت راه و شهرسازی برای بهبود شرایط اجاره‌نشینی فراهم شد. یکی از مهم‌ترین مصوبات آن توسط سران سه قوه همزمان با ارسال طرح وزارت راه و شهرسازی برای بازار اجاره مسکن به مجلس شورای اسلامی، به تصویب رسید که بر این اساس مقرر شد سقف اجاره‌بها در تهران 25 درصد و سایر شهرها 20 درصد باشد.

    وی یادآور شد: از سوی دیگر استفتائی هم از مقام معظم رهبری انجام گرفت که حکم فقهی ایشان به بسیاری از سؤالات مطرح‌شده در این خصوص پاسخ می‌دهد.

    وی بیان کرد: با کمک این مصوبه، حدود 80 درصد مستأجران ملزم به جابه‌جایی نیستند و تنها حدود 15 الی 20 درصد از جمعیت مستأجران نیاز به جابه‌جایی دارند.

    وی با اشاره به طرح بسته وزارت راه و شهرسازی در جلسه فردای هیئت دولت گفت:‌ تمامی واحدهای املاک کشور پیش از این با کد رهگیری در سامانه‌ای در وزارت صمت باید به ثبت می‌رسید که مقرر شده است این سامانه به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود. با قرارگیری این سامانه در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به اطلاعات مهمی دست پیدا خواهیم کرد که برای برنامه‌ریزی به‌منظور نظارت و کنترل‌های لازم در بازار اجاره مسکن سال‌های آتی کمک خواهد کرد.

    دلیل قطع "سامانه کد رهگیری" اعلام شد/ انتقال سامانه،‌ مردم و مشاوران را گرفتار کرده است

    وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: مسئول کنترل شبکه اجاره مسکن توسط این سامانه در استان‌ها، ادارات‌کل راه و شهرسازی استان هستند که باید با ایجاد مرکز یا ستادی ویژه، این موضوع را پیگیری کنند.

    قاسمی با بیان این‌که در سال‌های آینده با ایجاد نرم‌افزارها و سامانه‌های بیشتر، کنترل‌ها بر بازار اجاره دقیق‌تر خواهد شد، اظهار کرد: قرارداد اجاره مسکن یک قرارداد شخصی بین دو شخص حقیقی است و شرایط کشور ایجاب می‌کند برای کنترل وضعیت بازار اجاره مسکن پیگیر اجرای این مصوبه باشیم.

    انتهای پیام/؛+

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303998

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم