• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

برخی از نکات در رابطه با نگهداری از ماشین لباسشویی

  • کد خبر : 305399
  • 23 مرداد 1401 - 23:47
برخی از نکات در رابطه با نگهداری از ماشین لباسشویی

شاید این موضوع ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که، لباسشویی شما دچار مشکل شده است و شما با انبوهی از لباس های کثیف روبرو شده اید. برای اینکه شما عزیزان با مشکل در لباسشویی روبرو نشوید، باید حواس خود را جمع کنید و با نحوه صحیح استفاده از ماشین لباسشویی آشنا شوید تا […]

  • شاید این موضوع ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که، لباسشویی شما دچار مشکل شده است و شما با انبوهی از لباس های کثیف روبرو شده اید.

    برای اینکه شما عزیزان با مشکل در لباسشویی روبرو نشوید، باید حواس خود را جمع کنید و با نحوه صحیح استفاده از ماشین لباسشویی آشنا شوید تا ماشین لباسشویی شما عمر مفید تری داشته باشد. توجه داشته باشید که نگهداری از ماشین لباسشویی کار سختی نیست و نیاز به صرف زمان زیادی هم ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید باید هنگام استفاده کردن از ماشین لباسشویی، دقت خود را بالا ببرید.

    نحوه نگهداری از لباسشویی در حمام و آشپزخانه

    امروزه در خانه های بروز معمولا یک اتاق رختشویی برای محل قرارگیری ماشین لباسشویی طراحی شده است، اما در خانه های کوچک تر و قدیمی محل قرار گیری معمولا یا در آشپزخانه است یا در حمام است. توجه داشته باشید که بحث ما سر محل قرارگیری نیست، بحث ما این است که ماشین لباسشویی را در چه شرایطی هوایی قرار دهیم.

    در صورتی محل قرارگیری لباسشویی در حمام است، معمولا هوای حمام معمولا مرطوب می باشد. اما اگر محل قرارگیری لباسشویی شما در آشپزخانه است که معولا هوای آشپزخانه گرم است و یا اگز لباسشویی شما در رختشور خانه قرار دارد که دمای معتدل تری نسبت به دو مکان دیگر دارد. در ادامه این مقاله با توجه به شرایط لباسشویی و محل قرارگیری آن، شرایط خود را بسنجید و از این نکات بهترین استفاده را کنید.

    در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم در نگهداری از ماشین لباسشویی می پردازیم که عمر مفید لباسشویی شما بیشتر شود.

    خشک کردن مداوم بدنه لباسشویی

    همیشه بدنه لباسشویی را بررسی نمایید که خیس نباشد. در صورت خیس شدن بدنه یا درب، هر چه سریعتر آن را خشک نمایید. هیچ فرقی ندارد لباسشویی شما استیل باید یا سفید، آب به غیر از اینکه به بدنه لباسشویی آسیب می زند در مرور زمان نیز باعث چرک مرد شدن ظاهر لباسشویی می شود. در صورتی که این مشکل در لباسشویی ادمه دار شود آسیب هایی زیادی را به لباسشویی وارد می کند که، ظاهر زنگ زده یکی از این مشکلات است.

    قرار ندادن اشیاء روی لباسشویی

    در صورتی که لباسشویی شما در کابینت قرار ندارد، نمیتوانید از روی لباسشویی استفاده نمایید. توصیه می شود که این کار را انجام ندهید. زیرا جنس بدنه به طوری از یک لایه نازک طراحی شده است که به مورو زمان بعث خمیدگی می شود.

    توجه کنید بدنه لباسشویی تحمل وزن زیادی را ندارد. در برخی از موارد دیده شده است که برخی از مصرف کنندان لباسشویی برخی از تجهیزات برقی مورد استفاده مانند کتری برقی، زودپز یا هر وسیله دیگری را به صورت همزمان بر روی لباسشویی می گذارند که این کار بسیار اشتباه می باشد.

    تراز بودن لباسشویی بر روی زمین

    هر دستگاهیی که سطح مقطع دارد را باید بر روی سطحی که قرار گرفته است، کاملا تراز باشد. تراز نبودن دستگاه باعث بروز مشکل برای آن می شود. در صورتی که لباسشویی تراز نباشد، باید بدانید که به مرور زمان شما به تعمیر لباسشویی نیز خواهید داشت.

    از نشانه های تراز نبودن لباسشویی می توان به لرزش شدشد، صدای ناهنجار، چرخش سریع و خارج شدن کف از نشانه های تراز نبودن لباسشویی می باشند. برای تنظیم کردن لباسشویی می توانید از، پیچ هایی که زیر پایه قرار دارند استفاده نمایید. برخی از مهره ها دارای قفل می باشند که از حرکت و تغیر پیچ جلوگیری می کند.

    در بیشتر مدل ها زیر تمامی پایه ها پیچ تنظیم طراحی شده است، برای تنظیم کردن می توانید از یکی از افراد نزدیک خود کمک بگیرید. در غیر این صورت باید با کمک یک تعمیرکار یا سرویس کار لباسشویی این کار را انجام دهید.

    مخزن مواد شوینده را تمیز نگه دارید

    یک کشو کوچک برای ریختن پودر یا مایع لباسشویی طراحی شده است که، این فضا آماده تولید هرگونه قارچ می باشد. این کشو همیشه بسته می باشد و آب در آن جریان دارد. امکان باقی ماندن پودر یا مایع، در جاپودری وجود دارد.

    ترکیب ( فضای بسته، مرطوب بودن و باقی ماندن موارد شیونده در کشو) باعث ایجاد قارچ و کپک می شود.

    برای اینکه این مشکل را برطرف نمایید، بسته به میزان استفاده در بازه های زمانی مختلف باید کشو را در بیاورید و آن را کامل بشویید. در برخی از مدل هایی که کشو باز نمی شود باید با اسپری لکه بر و چند منظوره و با کمک اسکاچ و پارچه آن را کامل بشویید و خشک نمایید. برای گرفتن نتیجه بهتر از شستشو بهتر است از آب گرک استفاده نمایید.

    چرخاندن ولوم تنظیم درجه بر جهت عقربه های ساعت

    یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از لباسشویی دقت کردن در استفاده از ولوم تنظیم نوع شستشو می باشد. فکر کنید که شما همیشه دو مدل شستشو را برای لباس ها دارید که هر در کنار هم هستند. در صورتی که بخواهید که هر بار لباسشویی را روشن کنید این ولوم را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید، دچار مشکل می شود.

    توجه داشته باشید که لباشسویی دستگاه لوکسی نیست، اما بسیار ظرافت دارد و حساس می باشد. به همین توصیه ما به شما این است که برای جلوگیری از خرابی چرخ دنده ها، ولوم را فقط در جهت عقربه های ساعت یعنی بسمت راست بچرخانید. به بهانه صرفه جویی کردن در زمان امکان دارد که بعدها هزینه بالایی را برای تعمیر لباسشویی صرف نمایید.

    باز گذاشتن درب لباسشویی

    توجه کنید که تا حد امکان درب لباسشویی را باز بگذارید. باز نگه داشتن درب لباسشویی از نظر بهداشتی اهمیت بالایی دارد. در صورتی که فضای محدودی دارید حتما، هنگامی که خارج از منزل هستید و یا در آن محیط رفت و آمد ندارید درب لباسشویی را باز بگذارید. رطوب باعث بروز مشکل در لباسشویی می شود.

    خالی کار کردن لباسشویی

    در صورتی مه از ماشین لباسشیی زیاد استفاده می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم بگذارید لباسشویی خال کار کند. استفاده کردن از برنامه شستشوی یک ساعته، جرم گیر برای شستشوی محفظه، فیلتر و مسیر تخلیه آب ضمانت دهنده سلامت دستگاه شما می باشد. قبل از اینکه شستشوی لباسشویی شروع شود به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که فیلتر دستی را خالی کنید و محتویات داخل آن را دور بریزید.

    برخی از نکات در رابطه با نگهداری از ماشین لباسشویی

    بدنه لباسشویی را در حین کار بررسی کنید

    در برخی از موارد دیده شده است لباسشویی در حین کار لباسشویی برق دارد، یعنی اگر دست شما با بدنه لباسشویی برخورد کند، حس برق خفیف به شما دست می دهد. یکی از بهترین راه حل ها وصل کردن سیم ارت می باشد. توصیه می شود که در صورت خاموش بودن لباسشویی اتصال آن را با برق قطع نمایید و دوشاخه آن را از پریز جدا نمایید.

    بستن لوله ورودی آب

    برای اینکه بتوانید از نشتی آب لوله ها و مسیر جریان آب جلوگیری نمایید بهترین راه حل این است که بعد از هر بار استفاده، لوله ورودی آب را ببندید. در صورت نداشتن دسترسی به لوله؛ باید راه حلی برای ایجاد دسترسی پیدا کنید. توجه کنید که نشتی و رسوب در لوله ها مخصوصا در قسمت هایی که آب سختی بالایی دارد امکان پش از مدتی برای لباسشویی شما مشکلاتی را ایجاد کند.

     

    لاستیک دور درب را تمیز نمایید

    لاستیک دور درب همان قطعه ای که است محل قرارگیری آن بین درب و بدن لباسشویی می باشد و می توان آن را به عنوان جدا کننده درام و درب لباسشویی شناخت. توصیه ما به شما این است که این لاستیک را تمیز نگه دارید. نه اینکه هر روز این قطعه را تمیز نمایید، منظور از تمیز کردن این است که بر اساس حجم استفاده لاستیک را با یک پارچه تمیز نمایید.

    لاستیک دور درب معمولا همیشه مرطوب می باشد، به غیر از مواردی که درب لباسشویی باز است یا آن را با یک پارچه خشک کرده اید. توصیه می شود که شیار داخلی لاستیک را با اسکاچ تمیزکنید، و بعد از آن این قطعه را با استفاده از دستما پاک کنید.

    اگر که لاستیک دور درب لباشسویی شما کثیف باشد لباس هایتان بوی بد میگیرد، همچنین در صورتی که به میزان لازم شوینده ریخته باشید باز هم امکان بروز این مشکل وجود دارد. برای اینکه بتوانید پس از تمام شدن شستشوی لباس ها، آن ها را در بیاورید تنها 30 تا 60 دقیقه فرصت دارید، در غیر این صورت باید دوباره آن ها را بشویید.

     

    اما توجه داشته باشید که با رعایت کردن این نکات، امکان بروز مشکل برای لباسشویی وجود دارد به عنوان مثال:

    چرخه شستشو در لباسشویی ال جی تمام نمی شود

    در برخی از موارد تعمیرکاران ما این موضوع را مشاهده کردند که؛ بعد از پایان شستشو، شستشو تمام نمی شود، دلیل اصلی که باعث بروز این مشکل در لباسشویی می شود، خرابی تایمر لباسشویی است. برای اینکه مشکل را در لباسشویی برطرف نمایید باید کنترل پنل را بر دارید و تایمر را بررسی نمایید. در صورت مشاهده کردن هرگونه خوردگی و خرابی در تایمر، باید تایمر را تعویض نمایید. اگر نمی توانید این مشکل را در لباسشویی برطرف نمایید، می توانید به مقاله تعمیر لباسشویی ال جی مراجعه نمایید و مشکل خود را برطرف نمایید.

    برخی از نکات در رابطه با نگهداری از ماشین لباسشویی

    ماشین لبسشویی دوو بو می دهد

    اگر که لباسشویی دوو بو می دهد، یعنی محیط رشد باکتری های فراهم شده است. توجه داشته باشید که به دلیل اینکه داخل وان لباسشویی مکانی مرطوب و تاریک می باشد، باکتری ها خیلی سریع آنجا را اشغال می کنند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که این قطعه را تمیز نمایید. برای برطرف کردن این مشکل می توانید به مقاله تعمیر لباسشویی دوو مراجعه کنید و مشکل خود را برطرف نمایید.

    ماشین لباسشویی سامسونگ بیش از حد لرزش دارد

    در صورتی که لرزش بیش از حد را در لباسشویی سامسونگ خود مشاهده کردید، باید بدانید که لباسشویی شما به درستی تراز نیست. در اولین اقدام باید صورت دقیق دستگاه را تراز با زمین قرار دهید. کمربندهای فرسوده یا لنت های خراب شده هم می توان از دلایل بروز مشکل در لباسشویی می باشد. در صورتی که تخصص کافی را برای برطرف کردن مشکل ندارید می توانید به مقاله تعمیر لباسشویی سامسونگ مراجعه نمایید و مشکل خود را برطرف نمایید.

    همچنین توجه کنید در صورت بروز مشکل برای هر کدام از لوازم خانگی خود در تمامی برندهای موجود در بازار می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید تا تعمیرکاران ما در اولین فرصت به در محل مورد نظر شما حاضر شوند تا در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه دهند.

    شماره تماس های نمایندگی تعمیرگاه مجاز جهت ثبت سفارش خرابی:

    77166615_22737566_44287993_33812686_88592650_55810742

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305399

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم