• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

برخورد دولت با صندوق توسعه ملی: تسهیلات به عنوان ابزار برنامه‌ریزی اقتصادی

  • کد خبر : 340737
  • 19 دی 1402 - 23:56
برخورد دولت با صندوق توسعه ملی: تسهیلات به عنوان ابزار برنامه‌ریزی اقتصادی

رئیس هیات عمل صندوق توسعه ملی ایران اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم که منابعی که دولت‌ها برای حمایت از توسعه اقتصادی استفاده می‌کنند، در واقع به عنوان تسهیلات محسوب می‌شوند و باید در زمان مشخص به صندوق بازگردانده شوند. غضنفری افزود: فرامین مقام معظم رهبری به دولت‌ها درباره دریافت تسهیلات، ممکن است به نحوی شبهه […]

  • رئیس هیات عمل صندوق توسعه ملی ایران اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم که منابعی که دولت‌ها برای حمایت از توسعه اقتصادی استفاده می‌کنند، در واقع به عنوان تسهیلات محسوب می‌شوند و باید در زمان مشخص به صندوق بازگردانده شوند.

    غضنفری افزود: فرامین مقام معظم رهبری به دولت‌ها درباره دریافت تسهیلات، ممکن است به نحوی شبهه ایجاد کند که صندوق در تلاش است تا این ابهام را برطرف کرده و مشخص شود که منابع صندوق به عنوان تسهیلات در نظر گرفته شده و باید در زمان مشخص به صندوق بازگردانده شوند.

    وی به دارایی‌های صندوق اشاره کرد و توضیح داد: دارایی‌ها و منابع صندوق نباید زیاد باشند و می‌توانند به صورت ریال، ارز، سهام، طلا یا دارایی‌های دیگر در نظر گرفته شوند. این منابع همواره در حال تبادل و بازگشت برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور هستند، زیرا عدم بازگشت این منابع باعث خروج صندوق از مسیر وظایف اصلی‌اش می‌شود.

    غضنفری سرعت گردش سرمایه در کشور را کم دانست و اظهار کرد: افزایش سرعت گردش سرمایه منجر به بهره‌وری بیشتر می‌شود و این موضوع به شناخت شیوه‌های حاکمیتی بستگی دارد که ممکن است ما آنها را نداشته باشیم و فقط به دانش‌های خود اکتفا کنیم، در حالیکه باید از تجارب حاکمیت در دیگر کشورها در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شویم.

    رئیس هیئت عمل صندوق توسعه ملی ایران تاکید کرد: بانک‌ها به عنوان واسطه صندوق با مشتریان موظفند دارایی‌ها را به آرامی اما به صورت مستمر برگردانند.

    وی در پایان اظهار داشت: ما انتظار داریم مشکل برگشت تسهیلات یکبار برای همیشه حل شود، زیرا هدف صندوق، توسعه و رشد اقتصادی کشور است و صندوق با هیچ نهادی رقابت ندارد و تنها در تلاش برای مطالبه برگشت تسهیلات به منظور تحریک بخش‌های دیگر اقتصاد است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=340737

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم