• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

برای گرمایش استخر روباز را در زمستان چگونه تأمین کنیم؟

  • کد خبر : 304997
  • 10 مرداد 1401 - 14:31
برای گرمایش استخر روباز را در زمستان چگونه تأمین کنیم؟

چکیده : پکیج گرمایش استخر انعکاس قابل سفارشی سازی نسبت به نیاز مشتری و فروش مستقیم و بدون واسطه از کارخانه   گرمایش استخر روباز را در زمستان چگونه تأمین کنیم؟ تأمین گرمایش استخرهای روباز در فصول سرد سال اهمیت زیادی دارد. زیرا نه تنها در این فصول و بدون سیستم گرمایشی عملا نمی توان بهره ای […]

  • چکیده : پکیج گرمایش استخر انعکاس قابل سفارشی سازی نسبت به نیاز مشتری و فروش مستقیم و بدون واسطه از کارخانه

     

    گرمایش استخر روباز را در زمستان چگونه تأمین کنیم؟

    تأمین گرمایش استخرهای روباز در فصول سرد سال اهمیت زیادی دارد. زیرا نه تنها در این فصول و بدون سیستم گرمایشی عملا نمی توان بهره ای از این فضاها برد، بلکه ممکن است برای سلامتی افراد نیز مضر باشد. دستگاه های مختلفی برای این منظور طراحی و تولید شده اند که هر کدام تا حدودی می تواند گرمای قابل قبول را تأمین نمایند. ولی انتخاب بهترین و به صرفه ترین آن ها موضوعی است که بخصوص در استخرهایی با مساحت زیاد بسیار مهم است. موتورخانه ها در گذشته این وظیفه را بر عهده داشتند و می توانستند فضای بیرون و داخل استخر را تا حدود زیادی گرم و مطلوب نمایند. ولی مشکلاتی مانند هزینه نصب دستگاه ها و نیز نگهداری آن ها و همچنین فضای زیادی که نیاز داشتند، باعث شد تا افراد به دنبال راه های دیگر برای این منظور باشند.

     

    روش های مختلفی مانند استفاده از پنل خورشیدی، نور خورشید ، نیروی برق ،  دیگ بخار و هیتر گازی مطرح می شوند. ولی در این میان پکیج های استخری  جزو  بهترین و به صرفه ترین روش ها برای تأمین گرمایش استخر در زمستان هستند.

    انواع پکیج های استخری

    پکیج های استخری در مدل ها، اندازه ها و قیمت های متنوع تولید می شوند. مدل های برقی، گازوئیلی و گازی این محصولات در انواع دوگانه سوز و سه گانه سوز طراحی و تولید می شوند. این دستگاه ها می توانند به راحتی گرمای مورد نیاز استخر های روباز در فصل زمستان را تأمین و فضای گرم و دلنشینی را برای کاربران ایجاد نمایند. البته برای خرید این تجهیزات نیز باید مواردی را رعایت کنید تا ضمن هدف اصلی که تأمین گرماست،  از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و هم مانع از اتلاف انرژی شود. در طراحی این پکیج ها از به روز ترین و پیشرفته ترین تجهیزات روز بهره گرفته و سعی شده تا ضریب ایمنی آن ها بالاتر برود.

    از طرفی نصب و راه اندازی آن ها بسیار ساده و راحت است و  در زمان کوتاهی می توان این تجهیزات را راه اندازی نمود. کاربرد پکیج های استخری برای استخرهای روباز خانگی و عمومی باعث استقبال زیاد از آن ها شده و همچنین با این لوازم گرمایشی می توان گرمای جکوزی را نیز در این فضاها تا حد استاندارد تأمین نمود. معمولاً در استخرها مکان هایی برای دوش های آب گرم و یا سرویس های بهداشتی وجود دارد که با کمک این تجهیزات،گرمای مورد نیاز این بخش ها نیز تأمین می شود.

    برای گرمایش استخر روباز را در زمستان چگونه تأمین کنیم؟

    نکات مهم در خرید پکیج گرمایش استخری

    با توجه به تنوع زیاد این محصولات، انتخاب نوع مناسب بسیار راحت تر است. ولی بهتر است قبل از خرید پکیج های استخری به نکاتی توجه نمایید. این نکات عبارت اند از:

    کیفیت قطعات بکار رفته در ساخت پکیج استخری

    بدنه و اسکلت بندی پکیج استخری باید به صورت کامل مورد توجه قرار گیرد. اینکه جزء به جزء قطعات از چه کیفیتی ساخته شده اند، تأثیر زیادی در کارکرد آن دارد. بدنه باید بتواند تمامی قطعات را در کنار هم به صورت منسجم نگهدارد و بتواند از عوامل محیطی مانند ضربه یا فشار، رطوبت و … حفظ کند. متریال بکار رفته د ر ساخت بدنه و اسکلت پکیج استخری می تواند غیر از کارکرد مناسب، هوا و آب را به مدت طولانی گرم نگهدارد. این مورد برای استخرهای روبازی که تمایل داردی در فصل زمستان نیز از آن ها استفاده کنید، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. مرغوبیت بالای متریال از طرفی طول عمر این دستگاه ها را بالا برده و نیازی به تعویض مجدد آن ها در زمان کوتاه ندارید.

    امنیت سیستم پکیج استخری

    احتمال نشت گاز در این پکیج ها و خطرات جانی و مسمومیت با گاز نشت شده وجود دارد. بنابراین ضریب ایمنی آن باید مورد توجه قرار گیرد. داشتن سنسور سنجش و کنترل گاز مونواکسید کربن می تواند احتمال نشت گاز را بسیار پایین بیاورد. بنابراین در زمان انتخاب و خرید پکیج تصفیه و گرمایش استخری از نظر دارا بودن این تجهیزات جانبی مطمئن شوید. هرچند این موارد امروزه به ندرت اتفاق میفتد، ولی بهتر است به این موضوع اشاره کرده و از فروشنده بخواهید سنسورهای یاد شده را نشان دهد.

    میزان گرمای ایجاد شده

    قدرت گرمایش پکیج های استخری در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد. پکیج استخری برای تولید آب گرم برای محیط هایی مانند استخر، جکوزی و … مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه توان این سیستم ها در تولید گرمایش بالا باشد، می تواند به صورت کامل نیاز مصرف کننده را برآورده کند. پکیج هایی که در شرکت تولید انعکاس عرضه می شوند، کامل ترین نوع این محصولات را در خود دارند و در انواع و مدل های مختلف طراحی و توزیع می شوند. قدرت آن ها از 50 هزار کیلوکالری شروع شده و به ترتیب به 80، 100، 150، 200 و 250 کیلوکالری می رسند. البته سه مدل 50، 80 و 100 جزو پرطرفدارترین و پر فروش ترین محصولات این برند هستند. شما هم می توانید بنا به ابعاد استخر خود و مواردی مانند شرایط آب و هوایی،  میزان استفاده از استخر و … نوع مناسب را خریداری نمایید.

    همچنین محصولات این برند میزان گرمای متغیری دارند. نوع تک کاره این تجهیزات می توانند تنها آب را برای استخر گرم نگهدارند. نوع دوکاره برای استخر و جکوزی مناسب هستند. اگر تمایل دارید محیط اطراف استخر را نیز گرم نگهدارید و یا برای استفاده در استخرهای روباز نیاز به خرید پکیج گرمایشی استخر دارید، می توانید نوع سه کاره این محصولات را سفارش دهید. در این صورت غیر از آب استخر و جکوزی، هوای اطراف را نیز گرم نگه میدارد. نوع چهار کاره یکی از کاملترین پکیج ها را در خود دارند. زیرا می توانند هم آب استخر، هم جکوزی، هم هوای محیط و نیز آب برای سایر قسمت ها مانند سرویس های بهداشتی و حمام را تأمین کنند. این نوع پک برای استخرهای روباز بخصوص در فصل زمستان یکی از بهترین گزینه ها هستند.

     

    قابلیت تنظیم دمای آب

    این موضوع برای فصول سرد سال بخصوص زمستان بسیار مهم است. گرم و سرد شدن مداوم آب استخر یا جکوزی، تأثیر بسیار بدی در روح و روان استفاده کننده می گذارد. حتی ممکن است باعث مشکلات جسمی نیز بشود. قابلیت تنظیم و کنترل دمای آب در زمان خرید پکیج های استخری برای فصل زمستان و استخرهای روباز بسیار اهمیت دارد. اینکه بتوانید دمای آب را با کمک ترموستات و یا کلیدهای کنترلی دیگر کم و زیاد کنید، یکی از مزایایی است که در زمان انتخاب پکیج استخر های روباز مدنظر قرار می گیرد. کنترل دمای آب استخر تأثیر زیادی در صرفه جویی در مصرف انرژی می گذارد. زیرا دمای آب یکسان است و نیاز نیست به صورت متناوب آن را به درجه جوش رسانده و مجدداً کاهش دهید. در نهایت هم آب باکیفیت و گرم و مطبوعی خواهید داشت و هم اینکه هوای اطراف استخر نیز مناسب است.

    امکان به گردش درآوردن جریان آب استخر

    یکی از مسائلی که برای افراد پیش می آید، عوض کردن آب استخر در مدت زمان های کوتاه است. برخی از پکیج های استخری دارای این ویژگی هستند که می توانند آب استخر را در مدار بسته به گردش دربیاورند. این پکیج های مجهز به پمپ سیرکولانور است که در مسیر حرکت آب قرار می گیرد و آن را در مدار بسته به جریان می اندازد.

    دارا بودن تجهیزاتی مانند سختی گیر

    تصفیه آب ورودی و زدودن املاح از آب با کمک فیلتر مخصوص در برخی پکیج های استخری تعبیه شده است. با استفاده از این فیلتر هم آب باکیفیتی خواهید داشت و هم اینکه عمر مفید و بازدهی دستگاه بالا می رود. بنابراین در زمان خرید به این آیتم توجه نمایید. بخصوص اگر در محیطی زندگی می کنید که املاح اضافی زیادی به آب اضافه می شود.

    نوع استخر

    اینکه استخر روباز باشد یا سربسته در زمان انتخاب پکیج استخری باید مورد توجه قرار گیرد. استخرهای روباز نیاز به سیستم گرمایش قوی تری دارند. همچنین در معرض باد و باران و نیز گرمای خورشید قرار گرفته اند. در زمان خرید پکیج استخری به شرایط آب و هوایی محیطی که زندگی می کنید توجه کرده و اگر در مناطق سردسیر هستید و از استخر روباز استفاده می کنید، نوعی از پکیج را انتخاب کنید که توان گرمایش بالاتری داشته باشد.

    تناسب ظرفیت گرمایی پکیج با ابعاد استخر

    اینکه استخر روباز شما چه ابعادی دارد، باید در زمان خرید پکیج استخری و دستگاه گرمایشی مورد توجه قرار گیرد. عدم توجه به این نکته باعث می شود تا طول عمر دستگاه کاهش یافته و سریع تر دچار استهلاک شود. همچنین به میزان استفاده از آب استخر نیز توجه کنید. برخی از استخرها عمومی هستند و کاربری زیادی دارند، در نتیجه باید از تجهیزات قوی تری کمک گرفته شود. ولی در مورد استخرهای کوچک و خصوصی نیازی به خرید این تجهیزات ندارید و می توانید از نوع ساده تر ولی با قابلیت متناسب کمک بگیرید.

    انتخاب برند محصول

    یکی از موارد بسیار مهم در زمان خرید سیستم های گرمایشی برای استخرهای روباز، نوع برند و مارک محصول است. با توجه به تنوع زیادی که در این حوزه وجود دارد، اطمینان از فروشنده و محصول بسیار اهمیت دارد. شرکت های معتبر محصولات خود را ضمانت می کنند. بنابراین باید به ضمانت نامه و گارانتی محصول نیز توجه کنید. این شرکت ها چون محصولات خود را به صورت منظم و دقیق چک می کنند، در نتیجه می توان از نوع محصول مطمئن خریداری کرد.

    نوع سوخت مصرفی

    اینکه برای گرم نگهداشتن آب استخر، جکوزی و یا سایر قسمت ها از چه سوختی استفاده می شود، در زمان انتخاب پکیج گرمایشی برای استخرهای روباز بسیار مهم است. نوع سوخت را به گونه ای انتخاب کنید که بیشترین بهره وری را داشته باشد. در دسترس ترین نوع سوخت نیز در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه در همه جای کشور سوخت گاز و گازوئیل به وفور یافت می شود، بنابراین بهتر است پکیج های گرمایشی استخر انتخاب شوند که از این دو منبع تغذیه می کنند. مصرف سوختی مانند برق از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. محصولاتی که در شرکت تولید انعکاس عرضه می شوند، از این دو سوخت بهره می گیرند. بنابراین هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و هم اینکه سوخت در دسترسی دارند.

    برای گرمایش استخر روباز را در زمستان چگونه تأمین کنیم؟

     

    برای گرم کردن آب استخرهای روباز از پکیج استخری استفاده کنیم یا موتورخانه؟

    شباهت کارکرد پکیج های استخری با موتورخانه ها این سؤال را به ذهن می آورد که این دو منبع تأمین گرما چه تفاوت هایی با هم دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش می خواهیم این دو گزینه را با هم مقایسه کنیم:

    • فضای مورد نیاز برای موتورخانه ها بسیار زیادتر از پکیج های استخری است. بنابراین اگر فضای محدودی دارید، پکیج های گرمایشی گزینه مناسبی هستند.
    • مصرف بهینه برای پکیج های استخری بسیار بالاتر از موتورخانه ها است. زیرا هم سوخت کمی مصرف می کنند و راندمان حرارتی بالایی دارند.
    • هزینه های نصب و نگهداری پکیج استخری بسیار پایین تر از موتورخانه ها است. همچنین استهلاک بسیار کمتری دارند.
    • پرت حرارتی پکیج های گرمایشی استخر بخصوص نوع روباز، بسیار کمتر از موتورخانه ها است.

    کلام آخر

    برای افرادی که استخر روباز دارند، نگهداری و گرم کردن آن در فصول سرد سال بسیار مهم است. انواع لوازم و تجهیزات در این زمینه طراحی و تولید شده اند که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. یکی از بهترین گزینه ها برای این مورد،  پکیج های گرمایشی هستند که در انواع مختلف عرضه می شوند. اینکه از چه سوخت هایی برای گرمایش استفاده می شود و یا اینکه برای چه منظوری می خواهید استخر را گرم نگهدارید بسیار مهم هستند. برخی از این پکیج ها تک کاره هستند و فقط دمای استخر را گرم نگه می دارند. برخی دوکاره که برای گرم کردن جکوزی و استخر مناسب هستند، نوع سه کاره علاوه بر این موارد می تواند هوای محیط را نیز گرم نگهدارد.

    نوع چهارکاره قادر است آب گرم مصرفی برای قسمت های دیگر استخر را نیز تامین نماید. بنابراین برای استخرهای روباز بخصوص در فصل زمستان بهترین گزینه پکیج گرمایش استخر انعکاس است. در زمان خرید این تجهیزات بهتر است به کیفیت متریال، نوع برند و کارخانه تولید کننده، مساحت استخر برای تعیین میزان سوخت مورد نیاز توجه شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304997

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم