• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
4

بدهی دولت‌های جهان به رکورد 88 تریلیون دلار رسید

  • کد خبر : 255181
  • 25 مهر 1400 - 11:28
بدهی دولت‌های جهان به رکورد 88 تریلیون دلار رسید

بدهی دولت‌های جهان به رکورد ۸۸ تریلیون دلار رسید – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول روز چهارشنبه تخمین زد که بدهی دولت‌ها 97.8 درصد از تولید ناخالص داخل..

  • بدهی دولت‌های جهان به رکورد ۸۸ تریلیون دلار رسید – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول روز چهارشنبه تخمین زد که بدهی دولت‌ها 97.8 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2021 را به خود اختصاص می دهد.

    این رقم 0.8 درصد کمتر از یک سال قبل است اما هنوز به علت کمک های مالی بی سابقه برای مبارزه با بحران همه گیری کرونا هنوز در بالاترین سطوح خود قرار دارد.

    بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، بدهی دولت ها در سطح جهان در حال حاضر 88 تریلیون دلار است اما پیش بینی می‌شود در سال 2021 و 2022 حدود 1 درصد نسبت به تولید ناخالص داخلی جهان کاهش یابد و سپس در حدود 97 درصد ثابت شود.

    جورجیوا در صندوق بین المللی پول می‌ماندبدهی کشورهای فقیر جهان به 860 میلیارد دلار رسید

    صندوق بین المللی پول در گزارش خود می گوید: انتظار می رود بدهی ها به طور مداوم بیشتر از سطح پیش بینی شده قبل از همه گیری باقی بماند؛ پیش بینی می شود در اقتصادهای پیشرفته تقریباً 20 درصد تا سال 2026 بیشتر شود.

    بر اساس برآوردهای اولیه، بدهی جهانی دولت ها، شرکتهای غیر مالی و خانوارها در سال 2020 به 226 تریلیون دلار رسیده است که 27 تریلیون دلار نسبت به سال 2019 افزایش نشان می‌دهد.

    این بیشترین افزایش ثبت شده است و به مراتب بیش از 20 تریلیون دلار مجموع بدهی ثبت شده در طول دو سال بحران مالی جهانی در سال های 2008 و 2009 محسوب می شود.

    بر اساس این گزارش، اقتصادهای پیشرفته و چین بیش از 90 درصد از بدهی های جهان را در سال 2020 به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه و کم درآمد تنها حدود 7 درصد را تشکیل می دهند.

    صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی کرد که 65 تا 75 میلیون نفر بیشتر نسبت به پایان سال 2021 زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=255181

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم