• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

بدترین عملکرد هفتگی بیت کوین در ۸ ماه گذشته؛ روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود؟

  • کد خبر : 280418
  • 04 بهمن 1400 - 7:00
بدترین عملکرد هفتگی بیت کوین در ۸ ماه گذشته؛ روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود؟

به‌دنبال سقوط شدید قیمت‌ها، بازار بیت کوین شاهد بدترین عملکرد هفتگی خود در ۸ ماه گذشته بود. اکنون کارشناسان معتقدند برای آن که بتوان گفت روند نزولی در بلندمدت ادامه پیدا می‌کند، باید قیمت زیر سطح ۳۷,۴..

  • به‌دنبال سقوط شدید قیمت‌ها، بازار بیت کوین شاهد بدترین عملکرد هفتگی خود در ۸ ماه گذشته بود. اکنون کارشناسان معتقدند برای آن که بتوان گفت روند نزولی در بلندمدت ادامه پیدا می‌کند، باید قیمت زیر سطح ۳۷,۴۰۰ دلار باقی بماند.

    به گزارش کوین دسک، پس از سقوط شدید قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال، روز گذشته بازار توانست تا حدودی موقعیت خود را تثبیت کند. این در حالی است که بیت کوین بدترین عملکرد هفتگی خود را در ۸ ماه گذشته به ثبت رسانده است.

    در حال حاضر بیت کوین حوالی ۳۵,۰۰۰ دلار نوسان می‌کند و قیمت در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً بدون تغییر مانده است. آن‌طور که از داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین گلس (Coinglass) پیداست، در طول سه روز گذشته بیش از ۱.۵ میلیارد دلار موقعیت معاملاتی بیت کوین در بازارهای مشتقه لیکویید شده است.

    بیت کوین در طول هفت روز گذشته حدود ۱۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است که شدیدترین سقوط قیمت از مه (اردیبهشت) ۲۰۲۱ است؛ زمانی که ممنوع‌شدن استخراج و معاملات ارزهای دیجیتال در چین و توییت ایلان ماسک درباره توقف پذیرش بیت کوین برای فروش محصولات تسلا، بازار را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده بود.

    به نظر می‌رسد معامله‌گران ارزهای دیجیتال تحت‌تأثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای اجرای سیاست‌های پولی انقباضی قرار گرفته‌اند؛ روندی که از زمان همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان و آشفتگی شرایط اقتصادی در آمریکا، جای خود را به سیاست‌های انبساطی داده بود.

    سیاست پولی انقباضی روشی برای کاهش سرعت رشد اقتصادی و تورم است که عمدتاً از طریق افزایش نرخ بهره بانکی و کاهش موجودی ترازنامه بانک مرکزی بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد. در مقابل، سیاست پولی انبساطی قرار دارد که در آن بانک مرکزی برای افزایش سرعت رشد اقتصادی، نرخ بهره بانکی را کاهش می‌دهد. پایین‌بودن نرخ بهره بانکی مشتریان مؤسسات مالی را به دریافت وام تشویق می‌کند و در نتیجه عرضه پول به‌میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد؛ موضوعی که می‌تواند در نهایت باعث افزایش قیمت کالا و خدمات و در نتیجه رشد تورم شود.

    محرک‌های پولی بانک مرکزی آمریکا که شامل چاپ تریلیون‌ها دلار پول نقد است، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر جهش قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در نظر گرفته می‌شود؛ جهشی که در نهایت با رسیدن قیمت به رکورد ۶۹,۰۰۰ دلاری به پایان رسید.

    ریزش اخیر قیمت‌ها، ارزش بیت کوین را به نصف اوج تاریخی قبلی رسانده است؛ موضوعی که شدت نوسان قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.

    دیوید دونگ (David Duong)، محقق ارشد کوین بیس، بزرگترین صرافی آمریکا، به‌تازگی گفته است:

    یکی از عوامل صعودی برای بازار ارز دیجیتال در طول دو سال گذشته، افزایش حجم محرک‌های پولی به‌دنبال آشفته‌شدن شرایط اقتصادی در دوران همه‌گیری کرونا بوده است؛ روندی که دیگر به پایان خود نزدیک می‌شود.

    کتی استاکتون (Katie Stockton)، بنیان‌گذار مؤسسه تحلیلی فیرلید استراتجیز (Fairlead Strategies)، گفته است سقوط قیمت‌ها در طول هفته گذشته ظاهراً «بار احساسی» داشته است.

    او می‌گوید:

    از آنجا که چنین نوساناتی [در بازار] رایج هستند، برای آنکه موضع نزولی بلندمدت اتخاذ کنیم، باید منتظر تأیید و بسته‌شدن کندل قیمت زیر محدوده ۳۷,۴۰۰ دلار باشیم.

    نجیب ابوکیله، رئیس‌جهور السالوادور، هم که چند روز پیش گفته بود در جریان سقوط اخیر قیمت‌ها ۴۱۰ بیت کوین به ارزش ۱۵ میلیون دلار خریده، گفته است «برخی از معامله‌گران دارایی خود را با قیمت بسیار کمی می‌فروشند»؛ قیمتی که از ژوییه (تیر) ۲۰۲۱ هرگز در بازار دیده نشده بود.

    در حالی که اضطراب ناشی از سقوط قیمت‌ها بسیاری از معامله‌گران را تحت‌تأثیر قرار داده است، یکی از کاربران شوخ‌طبع شبکه اجتماعی رِدیت، نمای هفتگی بازار بیت کوین را به چهره پیکاچو، یکی از شخصیت‌های اصلی انیمیشن پوکمون، تشبیه کرده است.

    شوخی یکی از کاربران رِدیت با نمودار قیمت بیت کوین

    بدترین عملکرد هفتگی بیت کوین در ۸ ماه گذشته؛ روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • قیمت بیت کوین در صرافی وکس (WEX) به ۹,۰۰۰ دلار رسید !
    • اقتصاددان بزرگ: بیت کوین چیزی بیش از یک بلیت لاتاری نیست/ قیمت ۱۰۰ یا ۱۰۰,۰۰۰ دلاری برای بیت کوین !
    • نظر یک تحلیلگر: نمودار بیت کوین شبیه به نمودار طلا پیش از آغاز یک رشد انفجاری است
    • شرکت استخراج بریتانیایی از افزایش ۲۴ درصدی سود ماینینگ در ماه گذشته خبر داد
    • قیمت بیت کوین به مرز ۹,۴۰۰ دلار رسید؛ بلاتکلیفی در بازارهای سهام

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=280418

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم