• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

با کاربردی ترین لوازم آشپزخانه آشنا شوید!

  • کد خبر : 304625
  • 30 تیر 1401 - 10:10
با کاربردی ترین لوازم آشپزخانه آشنا شوید!

آشپزی کردن یکی از لذت بخش ترین و زمان برترین کارها محسوب می شود. در این مطلب سعی کرده ایم تا با معرفی سه محصول پرکاربرد آشپزی را برای شما میسر و دلچسب تر کنیم . پس پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. خردکن برقی به طور کلی خردکن ها […]

  • آشپزی کردن یکی از لذت بخش ترین و زمان برترین کارها محسوب می شود. در این مطلب سعی کرده ایم تا با معرفی سه محصول پرکاربرد آشپزی را برای شما میسر و دلچسب تر کنیم . پس پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

    خردکن برقی

    به طور کلی خردکن ها به دو دسته خردکن دستی و خردکن برقی تقسیم می شوند که خود خردکن های برقی هم مجددا به دو گروه تک کاره و چند کاره تقسیم می شوند. هر یک از این مدل ها عملکرد، امکانات و قابلیت های خاص خود را دارند. در ادامه هر کدام را به صورت مجزا بررسی می کنیم.

    خرد کن های برقی نوعی دیگر از خردکن ها هستند که با استفاده از جریان برق تنها در چند ثانیه مواد غذایی شما را همانطور که خواسته بودید خرد می کنند.

    در استفاده از این خردکن های برقی هیچ خطری شمارا تهدید نمی کند چرا که دست شما هیچ ارتباط مستقیمی با تیغه ها ندارد و به همین سبب این خردکن ها انتخاب مناسبی برای منازلی هستند که در آن ها کودک کوچک و نوپا وجود دارد.

    چه امکاناتی در خرد کن های برقی تک کاره و چند کاره وجود دارد که این دو را از یکدیگر متمایز می کند؟

    خردکن های تک کاره تنها توانایی خرد کردن مواد غذایی شما را در اندازه های محدودی دارند، اما خردکن های چند کاری توانایی های دیگری مانند رنده کردنیا برش روبانی و نواری هم برخوردارند.

    همچنین این خردکن های برقی چندکاره توانایی آسیاب و خرد کردن مواد را در متفاوت ترین اندازه ها دارند.

    در ادامه نکات مهمی که در هنگام خرید باید مدنظر داشته باشید اشاره می‌کنیم تا خریدی دلچسب داشته باشید.

    • قدرت و سرعت موتور
    • امکان شست و شوی خردکن
    • اندازه و ظرفیت خردکن
    • جنس بدنه خردکن
    • جنس کاسه خردکن
    • وجود قفل ایمنی (میکروسویچ)
    • پایه ضد لغزش

    سرعت خرد کردن مواد در برخی خردکن‌ها قابل تنظیم است و برخی دیگر همیشه با سرعت یکسان عمل می ‌کنند که این موضوع در قیمت خردکن برقی تاثیر بسزایی دارد. بی شک بین قدرت موتور و سرعت آن در خرد کردن مواد رابطه مستقیمی وجود دارد و هر چه موتور از قدرت و عملکرد بهتری برخوردار باشد، بر روی سرعت دستگاه تاثیر گذاشته و آن را به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد داد.هر چقدر خردکن سرعت بیشتری داشته باشد به علت صرف زمان کمتر در خرد کردن مواد غذایی انرژی کمتری نیز مصرف خواهد شد. قدرت موتور در خردکن برقی بر حسب وات سنجیده می‌شود. معمولا توان مصرفی موتور خردکن‌ها 150 تا 1000 وات است.

    سعی کنید خردکنی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم سرعت داشته باشد. به صورتی که بتوانید برای خرد کردن مواد غذایی از درجات مختلف استفاده کنید و همه مواد به یک شکل و اندازه خرد نشوند. مثلا گاهی برای برخی غذاها لازم است که پیاز داغ ریز داشته باشید و برای برخی دیگر مانند آش پیاز داغ‌های درشت.انتخاب سرعت باعث می‌شود که بتوانید درجه و اندازه خرد شدن مواد را کنترل کنید. اما اگر اندازه برای شما مهم نیست و بودجه کمی دارید می‌توانید از خردکن یک سرعته هم به خوبی استفاده کنید.

    برای خرید سرخ کن بدون روغن یا هواپز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

    سرخ کن‌ها بسته به قابلیت‌ هایی که دارند و یا ابعاد و اندازه و حتی نحوه عملکرد شان به چندین دسته تقسیم بندی می‌شوند اما در میان همه آن ها چند سالی است که نسل جدیدی از سرخ کن ‌ها تحت عنوان سرخ کن ‌های بدون روغن رونمایی و به بازار عرضه شده ‌اند که کارایی فوق العاده ‌ای دارند و انواع مواد غذایی را بدون استفاده از حتی یک قاشق روغن به خوبی سرخ و برشته می‌کنند.

    با کاربردی ترین لوازم آشپزخانه آشنا شوید!

     

    تنوع زیاد سرخ کن بدون روغن در بازار انتخاب را سخت می‌ کند در ادامه نکاتی که پیش از خرید سرخ کن باید به آن توجه نمود که در قیمت سرخ کن نیز تاثیر بسزایی دارند را بازگو می کنیم.

    • گنجایش سرخ کن

    سرخ کن بدون روغن را به می توان به سه سایز تقسیم کرد

    سایز کوچک با گنجایش حدود 1 تا 2 لیتر

    سایز متوسط با گنجایش حدود 1٫8 تا 2٫5 لیتر

    سایز بزرگ با گنجایش حدود 5 لیتر یا بیشتر

    • توان مصرفی سرخ کن

    هرچه توان مصرفی سرخ‌ کن بالاتر باشد سریع ‌تر داغ می‌شود. وقتی روغن اضافه می‌کنیم، دمای روغن بعد از اضافه‌کردن مواد غذایی، خصوصا غذاهای یخ‌زده، پایین می‌آید. اما اگر توان مصرفی دستگاه بالا باشد، افزایش مجدد دمای روغن زمان زیادی نمی‌برد. توان مصرفی اغلب هواپزها بین 800 تا 1500 وات است. هواپزهای 1800 واتی و با توان مصرفی بالاتر هم داریم.

    • تنظیمات سرخ کن

    تنظیمات سرخ کن بدون روغن می‌تواند دستی یا دیجیتال باشد. مدل‌های دستی در تنظیم دما و مدت‌زمان پخت به‌اندازه مدل‌های دیجیتال دقیق نیستند. اما مدل‌های دیجیتال دما و زمان را دقیق نشان می‌دهند و در بعضی از مدل‌ها برنامه پخت هم دارند.

    • آپشن‌های جانبی سرخ کن

    سرخ ‌کن‌ های با سبد دوقلو هم داریم که برای پخت همزمان دو غذای مختلف کاربرد دارند. ضمن این که بعضی از سرخ ‌کن‌ های بدون روغن علاوه‌ بر سرخ‌ کردن به‌ روش هواپز از آپشن گریل هم برخور دارند که برای پخت گوشت و ماهی به‌ کار می‌ آید. کفگیر همزن آپشن جانبی دیگری است که می‌ تواند آشپزی با هواپزها را آسان ‌تر کند.

    مخلوط کن

    مخلوط کن یک دستیار عالی در آشپزخانه به حساب می آید. دستیاری که مواد مورد نظر شمارا طوری مخلوط می‌ کند که بهترین سس، غذای کودک و … را بتوانید با زمان کم تر با بهترین کیفیت درست کنید. مخلوط کن در کمتر از چند دقیقه همه مواد مورد نظر شما را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کند و یک مخلوط همگن و یک دست را به شما تحویل می دهد.

     

    با کاربردی ترین لوازم آشپزخانه آشنا شوید!

    انواع مخلوط کن

    مخلوط کن معمولی

    این نوع مخلوط کن از نظر قیمتی در حد متوسط قرار دارد و کارهای روزمره ساده مانند درست کردن شیرموز یا شیر توت ‌فرنگی و مخلوط کردن میوه تکه‌ تکه شده بسیار مناسب است. این نوع به دلیل این‌ که از نظر کاربرد و قیمت متناسب است خریداران بسیاری دارد.

    مخلوط کن پریمیوم

    بهترین نوع در میان مخلوط‌ کن ها، پریمیوم ها می‌ باشند. مخلوط کن پریمیوم از ویژگی‌های بخصوصی مثل گرفتن روغن از مغزهایی همچون بادام و گردو را داراست و قیمت مخلوط کن پریمیوم نسبت به سایر مخلوط کن ها بالا است. در قسمت زیرین این مخلوط کن هیتر تعبیه شده که شما بتوانید مخلوط به‌ دست ‌آمده را بپزید، پس شما قادر به پختن سوپ هم خواهید بود. این محصول می‌ تواند جوابگوی خیلی از نیازهای شما در آشپزخانه باشد.

    مخلوط کن شخصی

    اگر دوست دارید مخلوط کن را همراه خود جا به جا کنید تا جاهایی که به آن نیاز دارید در دسترس باشد بهترین گزینه این مورد می‌باشد ولی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که از این مخلوط کن جهت مخلوط کردن مواد سفت و بزرگ استفاده نکنید چون قدرت نسبتاً کمتری دارد و همین موضوع آن را از نظر قیمتی هم در جایگاه پایین‌تری قرار داده است.

    مخلوط کن میله ای

    تیغه‌ های مخلوط کن در انتهای آن قرار دارد و مثل مدل‌ های قبلی دارای ظرف(پارچ) نیست. این نوع به‌ عنوان مکمل یک مخلوط کن رو میزی است و به ‌تنهایی کاربردی ندارد. قیمت این مدل با مخلوط کن ‌های معمولی تفاوت چندانی ندارد.

    فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله محصولات پخت و پز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای مشاهده فیلم درباره انواع محصولات آشپزخانه از قبیل خردکن برقی، آسیاب، سرخ کن و … می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304625

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم