• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

با این راهنما، برنامه یارانه رمضان را از دولت دریافت کنید

  • کد خبر : 342743
  • 19 اسفند 1402 - 15:45
با این راهنما، برنامه یارانه رمضان را از دولت دریافت کنید

دولت اعلام کرده است که در واقع یک خانواده چهار نفره، مبلغ 2 میلیون و 480 هزار تومان یارانه جدید دریافت کرده است. این اقدام به منظور کمک به افراد با درآمد کمتر در ماه رمضان صورت گرفته است. این یارانه‌ها جزو طرح فجرانه کالابرگ است که به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شوند. به طور کلی، […]

  • دولت اعلام کرده است که در واقع یک خانواده چهار نفره، مبلغ 2 میلیون و 480 هزار تومان یارانه جدید دریافت کرده است. این اقدام به منظور کمک به افراد با درآمد کمتر در ماه رمضان صورت گرفته است. این یارانه‌ها جزو طرح فجرانه کالابرگ است که به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شوند. به طور کلی، مرحله اول این طرح تا تاریخ ۱۷ اسفند ادامه دارد و پس از آن، اعتبارات ماهانه و جداگانه شارژ خواهند شد. در حال حاضر، این طرح با استقبال بسیاری از خانواده‌ها مواجه شده و بر اساس گفته دولت، تقریباً ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

    به اطلاع می‌رسانیم که مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی آغاز شده است. این طرح ملی از تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. طبق اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم می‌توانند به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی دسترسی پیدا کنند. این اعتبار مخصوص خرید مواد غذایی است و خانوارها می‌توانند طی یک ماه و بر اساس نیاز خود اقلام مورد نیاز را خریداری کنند. همچنین، سرپرستان خانوار با شرط خرید الکترونیکی ۱۱ قلم مواد غذایی می‌توانند از یارانه تشویقی دولت بهره‌مند شوند. این مواد غذایی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

    به طور کلی، یارانه تشویقی فعلاً از بیش از ۱۴۵ هزار فروشگاه در سراسر کشور قابل استفاده است و مشمولان طرح می‌توانند با نصب برنامه و اپلیکیشن «شما» نزدیکترین فروشگاه متصل به طرح را پیدا کنند. همچنین، فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای مانند افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو و گندم نیز به این طرح اضافه شده‌اند. امکان خرید غیرحضوری برای کالابرگ از مسیر اسنپ‌مارکت نیز وجود دارد. با این اقدامات، فاصله هر شخص به نزدیک‌ترین فروشگاه‌های حاضر در طرح یارانه تشویقی به ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر رسیده است.

    طرح کالابرگ الکترونیکی از امسال تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد. در این طرح، سه بار اعتبار تشویقی جدید به حساب سرپرستان خانوار اضافه می‌شود. اما باید به یاد داشت که مهلت استفاده از این اعتبار تا زمانی که یارانه جدیدی شارژ شود، خواهد بود. به عنوان مثال، اگر اعتباری در بیستم ماه فعلی شارژ شود، می‌توانید تا زمان شارژ در روز بیستم ماه آینده از آن استفاده کنید.

    یارانه تشویقی از تابستان امسال به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و تاکنون بحثی درباره اتمام این ماجرا مطرح نشده است. اما باید به یاد داشت که طرح کالابرگ الکترونیکی برای بازه زمانی خاصی طراحی شده است و می‌توانید تا پایان اردیبهشت انتظار ادامه این طرح را داشته باشید.

    برای استعلام درآمدی خانوار می‌توانید از طریق سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدام کنید. برای این کار، ابتدا به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و سپس اطلاعات مربوط به شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حساب واریز یارانه را وارد کنید. سپس اطلاعات دیگری مانند تعداد افراد در خانوار و شماره ملی یکی از اعضای خانوار را وارد کنید.

    در این بخش، وضعیت دریافت یا عدم دریافت یارانه شما مشخص می‌شود. برای این منظور، می‌توانید از راه‌های مختلفی برای استعلام دریافت یا عدم دریافت یارانه استفاده کنید. از جمله این راه‌ها، استفاده از شماره گویا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و وارد کردن کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴ می‌باشد. علاوه بر این، می‌توانید از طریق سامانه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز درخواست استعلام دهک خانوار کنید.

    اگر شما مشمول دریافت واریز یارانه هستید، عبارت “مشمول” برای شما نمایش داده می‌شود و امکان اعتراض وجود ندارد. اما اگر عبارت “غیر مشمول” را مشاهده کنید، می‌توانید اعتراض خود را ثبت کنید. برای این کار، باید اطلاعات خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و سپس گزینه ثبت اعتراض را انتخاب کنید. سپس می‌توانید انتظار داشته باشید تا اعتراض شما توسط کارشناسان بررسی شود.

    پرداخت یارانه نقدی از بهمن امسال با زمان‌بندی جدیدی انجام می‌شود. طبق برنامه، بیستم هر ماه یارانه افراد تحت‌پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور واریز می‌شود. همچنین، بیست و پنجم هر ماه یارانه افراد حاضر در دهک‌بندی درآمدی یک تا سه پرداخت می‌شود. از سوی دیگر، سی‌ام هر ماه موعد پرداخت یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهاست و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت نیز از ابتدای هر ماه واریز می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342743

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم