• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بایدها و نبایدهای نوشتن طرح توجیهی

  • کد خبر : 309636
  • 11 دی 1401 - 11:05
بایدها و نبایدهای نوشتن طرح توجیهی

فهرست محتوا طرح توجیهی ( طرح تجاری ، طرح کسب و کاری یا بیزینس پلن) نقشه راه شما برای موفقیت است. در اینجا نکات کلیدی برای نوشتن طرح توجیهی وجود دارد. ایده طرح توجیهی (بیزینس پلن) خود را روی مشتریان و شرکا آزمایش کنید. تحقیق کن نمونه فرم طرح توجیهی رایگان را در نظر بگیرید […]

فهرست محتوا

  • طرح توجیهی ( طرح تجاری ، طرح کسب و کاری یا بیزینس پلن) نقشه راه شما برای موفقیت است. در اینجا نکات کلیدی برای نوشتن طرح توجیهی وجود دارد.

    • ایده طرح توجیهی (بیزینس پلن) خود را روی مشتریان و شرکا آزمایش کنید.
    • تحقیق کن
    • نمونه فرم طرح توجیهی رایگان را در نظر بگیرید تا به شما در پیش نویس طرح کمک کند.
    • شامل یک خلاصه اجرایی، شرح شرکت، تجزیه و تحلیل مدیریت، تجزیه و تحلیل بازار و یک برنامه مالی … است.
    • نوشتن طرح توجیهی (نوشتن بیزینس پلن) مانند ترسیم یک برنامه سفر برای یک سفر جاده ای است. شما یک نقشه واضح می خواهید که بتوانید در حین توسعه کسب و کار خود، گام به گام آن را دنبال کنید

    طرح توجیهی چیست؟

    برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده اند و شرکت خود را تشکیل می دهند، خواه یک کسب و کار مستقل کوچک در خانه باشد یا یک سرمایه گذاری جدید با یک دفتر کار و مجموعه ای از کارمندان، یک طرح توجیهی اهمیت زیادی دارد.

    طرح توجیهی یک نقشه راه، یک طرح کلی، سندی است که توضیح می‌دهد کسب‌وکار شما چیست، اهداف شرکت چیست و دقیقاً چگونه برای دستیابی به آن اهداف تعیین می‌شود. بنابراین، فراتر از سندی که کسب و کار شما را مشخص می کند، چنین طرحی چه فایده دیگری برای شما دارد؟

    چگونه یک طرح تجاری بنویسیم

    جوئل کلاین، بنیانگذار و تولید کننده BizTank و پلتفرم های B-Tank، می گوید: «یک طرح توجیهی کاملاً حیاتی است زیرا کسب و کار شما را در مسیر موفقیت هدایت می کند. تنها با تنظیم برنامه‌ای که مشخص می‌کند به کجا می‌خواهید بروید، همراه با یک برنامه اقدام در مورد اینکه چگونه می‌خواهید به آنجا برسید، صاحب کسب‌وکار متوجه می‌شود که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کند و تا چه حد از نهایی خود فاصله دارد. مقصد.”

    طرح کسب و کار شما باید شما را در طول فرآیند راه اندازی راهنمایی کند – باید به عنوان منبعی برای کمک برای هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید، خدمت کند. بر اساس توصیه‌های منابع متخصص ما، در اینجا چند باید و نباید در هنگام تدوین برنامه خود در نظر بگیرید.

    سه هدف اصلی نوشتن طرح توجیهی چیست؟

    قبل از نوشتن طرح توجیهی خود، مهم است که در وهله اول هدف از ایجاد آن را درک کنید. سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا باید یک طرح تجاری داشته باشید:

     

            1.         طرح توجیهی موجب تمرکز تجاری.

    هدف اصلی یک طرح توجیهی ، ایجاد برنامه های شما برای آینده است. این برنامه ها باید شامل اهداف یا نقاط عطف در کنار مراحل دقیق چگونگی رسیدن کسب و کار به هر مرحله باشد. فرآیند ایجاد نقشه راه برای رسیدن به اهدافتان به شما کمک می کند تمرکز کسب و کار خود را تعیین کرده و رشد را دنبال کنید.

            2.         بیزینس پلن برای تامین مالی

    تامین مالی مطمئن یکی از اولین چیزهایی که سرمایه گذاران خصوصی، بانک ها یا سایر وام دهندگان قبل از سرمایه گذاری در کسب و کار شما به دنبال آن هستند، یک طرح توجیهی است که به خوبی تحقیق شده است. سرمایه گذاران می خواهند بدانند که چگونه کسب و کار خود را اداره می کنید، پیش بینی درآمد و هزینه شما چیست و مهمتر از همه، چگونه بازگشت سرمایه خود را دریافت می کنند. [توصیه های ما را برای گزینه های وام تجاری بررسی کنید.]

            3.         طرح توجیهی برای جذب مدیران اجرایی

    همانطور که تجارت شما رشد می کند، احتمالاً باید مدیران اجرایی را به تیم خود اضافه کنید. یک طرح توجیهی به شما کمک می کند تا استعدادهای اجرایی را جذب کنید و تعیین کنید که آیا آنها برای شرکت شما مناسب هستند یا خیر.

    بایدها و نبایدهای نوشتن طرح توجیهی

    طرح تجاری چیست و چگونه می توانم آن را بنویسم؟

    جزئیات خاصی که در طرح تجاری خود لحاظ می کنید تا حد زیادی به مخاطبان شما بستگی دارد. اگر در تلاش برای تامین بودجه از خارج هستید، ارائه یک نمای کلی کامل و دقیق از جریان نقدی، هزینه ها و پیش بینی های خود بسیار مهم است.

    اگر مخاطبان شما برای کارمندان در نظر گرفته شده اند، نسخه کوتاه تری با اطلاعات مرتبط با آنها ایجاد کنید.

    با این حال، صرف نظر از مخاطبان شما، همه طرح های تجاری معمولاً از یک قالب مشابه پیروی می کنند:

    • خلاصه اجرایی اول از همه، باید دیدی کلی برای خوانندگان ارائه دهد.
    • توضیحات شرکت. این بخش به ویژه هنگام تأمین بودجه مهم است زیرا یک نمای کلی از تاریخچه، ساختار قانونی کسب و کار، محصولات/خدمات، شرکای کلیدی و خلاصه‌ای از اهداف مالی و تجاری شما ارائه می‌کند.
    • محصولات و خدمات. در مرحله بعد، طرح توجیهی شما باید شامل توضیحات مفصلی از محصولات یا خدماتی باشد که ارائه می کنید. این بخش باید نشان دهد که چگونه محصول شما به مشتریان هدف شما سود می رساند.
    • تحلیل بازار. در این بخش، شما واقعاً فقط باید دو چیز را توضیح دهید: نیاز بازار و اینکه چگونه محصولات و خدمات شما این نیاز را برآورده می کنند. این شامل بخش‌های هدفمند مشتری، آمار صنعت، داده‌های بازاریابی مربوطه، و بررسی کامل نقاط قوت و ضعف رقبا می‌شود.
    • تیم مدیریت. قبل از اینکه کسی در شرکت شما سرمایه گذاری کند، می خواهد بداند چه کسی کسب و کار را اداره می کند. شامل یک نمودار سازمانی با توضیحات بخش و اطلاعات مربوط به مالکان، کارکنان کلیدی، تیم مدیریت، اعضای هیئت مدیره، مشاوران و غیره.
    • طرح مالی. آخرین بخش از طرح کسب و کار شما باید با کمک یک حسابدار حرفه ای ایجاد شود. صورت‌های مالی مهم، مانند داده‌های مالی تاریخی سه تا پنج سال گذشته، پیش‌بینی‌های واقعی بودجه در پنج سال آینده و تجزیه و تحلیل تمام داده‌های مالی خود را شامل کنید. [برای سازماندهی همه امور مالی کسب و کارتان به کمک نیاز دارید؟ توصیه های نرم افزار حسابداری ما را بررسی کنید.]

     

    ایده خود را آزمایش کنید اما وارد آن نشوید

    وسوسه انگیز است که بعد از خواندن داستان های موفقیت کارآفرینانی که موفق شده اند وارد تجارت خود شوید. با این حال، اگر می خواهید شیرجه بزنید، ابتدا آب را آزمایش کنید.

    دکتر جان مولینز، دانشیار دانشکده بازرگانی لندن و نویسنده کتاب The New Business Road Test: آنچه کارآفرینان و سرمایه گذاران باید قبل از آن انجام دهند، می گوید: «محتوای داده های کلان جذابی که می توانید در وب پیدا کنید، مسحور نشوید. راه اندازی یک استارت آپ ناب. قبل از شروع نوشتن طرح توجیهی با مشتریان احتمالی، تامین کنندگان و سایرین در صنعت خود صحبت کنید.”

    مولینز افزود، حتی پس از شروع تلاش تجاری خود، می خواهید مطمئن شوید که مشتریان را قبل از درخواست سرمایه جذب کرده و حفظ می کنید.

    او گفت: «جمع آوری خیلی زود پول باعث حواس پرتی می شود و جنبه های منفی بزرگی دارد… که کمترین آن در نهایت از دست دادن کنترل است.

     

    وفاید طرح توجیهی

    1. مشکلات خود را هدف قرار دهید

    اهمیت یک طرح توجیهی برای یک کارآفرین با کمک به شما برای شناسایی مشکلات و چالش های احتمالی آغاز می شود. هدف گذاری سودآور بودن در سال اول کار یک چیز است، اما چگونه به آن دست خواهید یافت؟ یک طرح توجیهی شما را مجبور می کند واقع بینانه رفتار کنید و به اعداد خود نگاه کنید. این سند اغلب به افراد کمک می‌کند تا ببینند چالش‌ها و موانع واقعی‌شان کجاست و رویکرد عمل‌گرایانه‌تری را ایجاد می‌کند زیرا حقایق سخت به برنامه راه پیدا می‌کنند.

    2. مشاوره بهتری دریافت کنید

    اهمیت یک طرح توجیهی برای کارآفرینی می تواند به این دلیل باشد که دقیقاً چه نوع کمکی را که نیاز دارید را متبلور می کند. به عنوان مثال، صرفاً گفتن به یک دوست یا مربی بالقوه تجاری که قصد دارید با ده کارمند شروع کنید، بیانیه استثنایی جزئی نیست. نمایش یک طرح تجاری که وظایف، حقوق و انتظارات دقیق شما از کارمندان را مشخص می کند، اطلاعات بسیار بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد تا در مورد آنها مشاوره ارائه دهند. آموزش فروش

    3. منابع خود را سازماندهی کنید

    یک طرح توجیهی نیز به عنوان راهنمای اولیه برای نحوه ساختار و تخصیص منابع ضروری است. اینجاست که خواهید دید که باز کردن دفتر، استخدام کارمندان و بررسی هزینه های عملیاتی چقدر امکان پذیر است. طرح کسب و کار می تواند به سرعت به شما نشان دهد که آیا سود خواهید داشت یا با ضرر، و نشان می دهد که این ضررها ممکن است هر ماه چقدر باشد.

    4. رویکرد سرمایه گذاران

    برای برخی، این ممکن است حیاتی باشد. سرمایه گذاران می خواهند بدانند که شما می دانید چه کاری انجام می دهید. یک طرح توجیهی اغلب می تواند تنها مهم ترین سندی باشد که می توانید به سرمایه گذاران خود ارائه دهید و ساختار و اطمینانی را که آنها برای تصمیم گیری در مورد تامین مالی و حمایت از شرکت شما نیاز دارند را فراهم می کند.

    بایدها و نبایدهای نوشتن طرح توجیهی

    5. نقاط عطف ایجاد کنید

    طرح توجیهی نیز یک برنامه اقدام است. با تعیین نقاط عطف، اکنون اهدافی برای شلیک در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارید. این اهداف همچنین به این معنی است که اگر اهدافی دارید و متوجه می شوید که ممکن است برای رسیدن به آنها نیاز به ایجاد تغییراتی داشته باشید، می توانید با چابکی بیشتری “مسیر را اصلاح کنید”.

    اهمیت طرح توجیهی می تواند برای کارآفرینان حیاتی باشد. کسب‌وکار ممکن است کمی هنر داشته باشد، اما موفقیت واقعی از داشتن چشم‌انداز و سازماندهی در روشی که برای رسیدن به آن چشم‌انداز تلاش می‌کنید، حاصل می‌شود. یک طرح توجیهی کمک بزرگی به شما می کند و از طرق مختلف!

    6. الگوی طرح توجیهی برای کارآفرینان

    برای تعیین اینکه آیا یک ایده کسب و کار قوی دارید یا خیر، باید تحقیقات کاملی انجام دهید و یک طرح توجیهی ایجاد کنید تا ببینید آیا ایده شما قابل اجرا است یا خیر. در اینجا یک الگوی طرح توجیهی ساده است که به بخش هایی تقسیم شده است که شامل عناصر کلیدی برای هر مرحله از فرآیند می شود تا به شما در شروع کار کمک کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=309636

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم