• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

بایدها و نبایدهای انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت؛ مستقیم یا غیرمستقیم

  • کد خبر : 115736
  • 30 خرداد 1399 - 13:00

بایدها و نبایدهای انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت؛ مستقیم یا غیرمستقیم سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت درباره فروش سهام عدالت گفت: سهام عدالت قرار است یک دارایی باشد نه یک چک که مردم بخواهند آن را نقد کنند. – اخبار اقتصادی – اکبر حیدری،سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره فروش سهام عدالت گفت:شاه بیت صحبت تمام کارشناسان اقتصادی عدم فروش سهام است. سهام عدالت قرار است یک دارایی باشد نه یک چک که مردم بخواهند آن را نقد کنند.
وی ادامه داد: در فرمان 8ماده رهبر انقلاب و سیاست های کلی اصل 44،سهام عدالت یک فرآیند ادامه دار است که قرار است از طریق سرمایه گذاری استانی در استان ها منجر به اشتغال و آبادانی و عمران شود. اساساً سهام عدالت برای فروش نیست. حتماً باید سازوکاری در نظر گرفته شود که افزایش روزانه درآمد و دارایی مردم در سهام عدالت تبیین شود. هم اینکه اقدامات کنترلی مانند ارائه تسهیلات بانکی یا کارت های اعتباری را ترویج دهیم که مردم به جای اینکه به سمت فروش سهام روند، از فواید سهام استفاده کنند. متأسفانه بعضی ها عامدانه مردم به سمت گزینه مستقیم هدایت کردند.
مهلت آزادسازی سهام عدالت کماکان ادامه دارد/ ابهامات کماکان پابرجا! حیدری گفت: در ابلاغیه مقام معظم رهبری تأکید شده است حتماٌ مردم به ماندگاری سهامشان در سرمایه گذاری استانی تشویق شوند. اساس سهام عدالت این است که مردم در سرمایه گذاری استانی با تجمیع سرمایه ها بتوانند هم سود بیشتری کسب کنند و هم ثروت خانوار ایرانی افزایش یابد و هم عدالت اجتماعی به عنوان چتر گسترده در جامعه فراهم شود. با خرد شدن سهام مردم و جدا شدن سهام مردم از سرمایه گذاری های استانی از این جمع متهد استانی باعث می شود که از خیلی موارد و مزایا جا بمانند و حتی اداره آن برایشان هزینه بر باشد و در ادامه به جای اینکه به صورت یکپارچه در سرمایه گذاری استانی مدیریت شود، مجبور باشند مردم مداوم در حال رصد سهام خود باشند.مدیریت یکپارچه در سرمایه گذاری استانی قابل اجرا است.
حیدری بیان کرد:حدود 7 میلیون نفر دارای سهام یک میلیون تومانی می باشند.از سوی دیگر سهام 532 هزار تومانی مربوط به 22.5 میلیون نفر، سهام 492 هزار تومانی متعلق به حدود 10 میلیون نفر می باشند. بر این اساس بیش از 42..

  • بایدها و نبایدهای انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت؛ مستقیم یا غیرمستقیم

    سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت درباره فروش سهام عدالت گفت: سهام عدالت قرار است یک دارایی باشد نه یک چک که مردم بخواهند آن را نقد کنند.

    – اخبار اقتصادی –

    اکبر حیدری،سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره فروش سهام عدالت گفت:شاه بیت صحبت تمام کارشناسان اقتصادی عدم فروش سهام است. سهام عدالت قرار است یک دارایی باشد نه یک چک که مردم بخواهند آن را نقد کنند.

    وی ادامه داد: در فرمان 8ماده رهبر انقلاب و سیاست های کلی اصل 44،سهام عدالت یک فرآیند ادامه دار است که قرار است از طریق سرمایه گذاری استانی در استان ها منجر به اشتغال و آبادانی و عمران شود. اساساً سهام عدالت برای فروش نیست. حتماً باید سازوکاری در نظر گرفته شود که افزایش روزانه درآمد و دارایی مردم در سهام عدالت تبیین شود. هم اینکه اقدامات کنترلی مانند ارائه تسهیلات بانکی یا کارت های اعتباری را ترویج دهیم که مردم به جای اینکه به سمت فروش سهام روند، از فواید سهام استفاده کنند. متأسفانه بعضی ها عامدانه مردم به سمت گزینه مستقیم هدایت کردند.

    مهلت آزادسازی سهام عدالت کماکان ادامه دارد/ ابهامات کماکان پابرجا!

    حیدری گفت: در ابلاغیه مقام معظم رهبری تأکید شده است حتماٌ مردم به ماندگاری سهامشان در سرمایه گذاری استانی تشویق شوند. اساس سهام عدالت این است که مردم در سرمایه گذاری استانی با تجمیع سرمایه ها بتوانند هم سود بیشتری کسب کنند و هم ثروت خانوار ایرانی افزایش یابد و هم عدالت اجتماعی به عنوان چتر گسترده در جامعه فراهم شود. با خرد شدن سهام مردم و جدا شدن سهام مردم از سرمایه گذاری های استانی از این جمع متهد استانی باعث می شود که از خیلی موارد و مزایا جا بمانند و حتی اداره آن برایشان هزینه بر باشد و در ادامه به جای اینکه به صورت یکپارچه در سرمایه گذاری استانی مدیریت شود، مجبور باشند مردم مداوم در حال رصد سهام خود باشند.مدیریت یکپارچه در سرمایه گذاری استانی قابل اجرا است.

    حیدری بیان کرد:حدود 7 میلیون نفر دارای سهام یک میلیون تومانی می باشند.از سوی دیگر سهام 532 هزار تومانی مربوط به 22.5 میلیون نفر، سهام 492 هزار تومانی متعلق به حدود 10 میلیون نفر می باشند. بر این اساس بیش از 42 میلیون نفر سهام غیر از یک میلیون تومانی در اختیار دارند.

    وی با بیان اینکه ارزش سهام کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند معادل یا بیشتر از سهام افرادی است که روش مستقیم را انتخاب کردند:پیش بینی می کنیم افرادی که گزینه غیرمستقیم مانند در عرضه اولیه به دلیل ارزش معنوی که برای سرمایه گذاری استانی از سوی شورای عالی بورس طراحی شده است،حتماٌ ارزش سهام افرادی که در گزینه غیرمستقیم هستند بیشتر خواهد شد.

    حیدری بیان کرد: افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده اند، اگر قصد فعالیت جدی در بورس را دارند، در این روش مدیریتی بمانند وگرنه اگر امکان ویرایش برای مدیریت سهام فراهم شده بود می بایست، این روش را اصلاح و روش غیر مستقیم را انتخاب می کردند.

    وی درباره مزایای روش غیر مستقیم و تفاوت ها با روش مستقیم بیان کرد: شرکت های سرمایه گذاری استانی بازار سرمایه قالب سهامی عام دارند و آماده ورود به بورس هستند، در حال حاضر دارایی سهام عدالت در صورت های مالی شرکت های سرمایه گذاری استانی نشسته است و مقدمات ورود به بورس انجام شده است.

    به گفته وی شرکت های سرمایه گذاری استانی در هر استان با نماد معاملاتی مجزا در بورس وارد می شوند ولی کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی به عنوان مدیریت یکپارچه پرتفوی سهام عدالت را مدیریت می کند.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم نیوز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=115736

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم