• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بانک مرکزی: گشایش ال‌سی اولین بانک ایران در روسیه؛ آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های بانکی

  • کد خبر : 338829
  • 06 دی 1402 - 21:26
بانک مرکزی: گشایش ال‌سی اولین بانک ایران در روسیه؛ آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های بانکی

تقویت همکاری‌های پولی و بانکی ایران و روسیه در دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی با همتای روسی در جلسه مذاکرات بین رئیس‌کل بانک مرکزی ایران و الویرا نبیولینا، رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه، افزایش همکاری‌های پولی و بانکی مورد بررسی قرار گرفت. این دیدار نقطه آغازی جدید در فصل جدید روابط بانکی ایران و روسیه را نمایان […]

  • تقویت همکاری‌های پولی و بانکی ایران و روسیه در دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی با همتای روسی

    در جلسه مذاکرات بین رئیس‌کل بانک مرکزی ایران و الویرا نبیولینا، رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه، افزایش همکاری‌های پولی و بانکی مورد بررسی قرار گرفت. این دیدار نقطه آغازی جدید در فصل جدید روابط بانکی ایران و روسیه را نمایان می‌سازد. افزایش همکاری در چارچوب اوراسیا و بریکس، بهره‌برداری از ظرفیت‌های بین‌المللی و تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از موارد مورد تاکید در این دیدار بود.

    آغاز فصل جدید روابط بانکی ایران و روسیه با عملیاتی شدن بسترهای پولی و بانکی

    به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با اجرای عملیات بسترهای پولی و بانکی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه، یک فصل جدید از روابط بانکی دو کشور آغاز شده است. این بسترها شامل اتصال سامانه‌های پیام‌رسان غیرسوئیفتی و ایجاد روابط دوطرفه کارگزاری با پول‌های ملی میان بانک‌های تجاری این دو کشور می‌شود که از این امروز توسط بانک‌ها و فعالان اقتصادی مورد استفاده قرار گرفته است.

    در جلسه مذاکرات بین رئیس‌کل بانک مرکزی ایران و رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه، تصویب توافقی برای استفاده از پول‌های ملی به جای دلار در مبادلات تجاری دو کشور اعلام شد. همچنین، پیشنهاداتی در زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های گروه بریکس و نهادسازی‌های پولی و بانکی در این حوزه مطرح شد که تا دوره ریاست روسیه بر گروه بریکس در سال آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

    با تکمیل اقدامات توافق‌شده میان بانک‌های مرکزی دو کشور، مقرر شد مفاد این توافقات به صورت فنی و تخصصی، محور همکاری‌های آینده بانک‌های مرکزی ایران و روسیه باشد.

    گشایش اولین ال‌سی بانکی ایران در خارج از کشور در روسیه

    با همراهی رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در سفر به مسکو و انجام مذاکرات بانکی و عملیاتی‌سازی بسترهای پولی و بانکی، بانک سپه اولین ال‌سی (اعتبار انتقالی) خود را در خارج از کشور، به صورت رسمی در روسیه گشود. این ال‌سی که از امروز به کار گرفته شده است، ارزش ابتدایی ۱۷ میلیون یورو دارد و با شرط پرداخت مدت‌دار برای واردات محصولات، به کار می‌رود.

    همچنین، در جلسه‌ای با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل برای واردات کالاهای اساسی از روسیه به ایران تصویب شد که نشان‌دهنده تداوم همکاری بانکی بین دو کشور است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=338829

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم