• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

بانک مرکزی سوئد فاز اول آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را به پایان رساند

  • کد خبر : 218511
  • 19 فروردین 1400 - 7:30
بانک مرکزی سوئد فاز اول آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را به پایان رساند

بانک مرکزی سوئد اعلام کرد که فاز اول آزمایش ارز دیجیتال ملی (CBDC) را به‌پایان برده است. این در حالی است که این بانک معتقد است این فناوری هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.
به گزارش کوین تلگراف، بانک ..

  • بانک مرکزی سوئد اعلام کرد که فاز اول آزمایش ارز دیجیتال ملی (CBDC) را به‌پایان برده است. این در حالی است که این بانک معتقد است این فناوری هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

    به گزارش کوین تلگراف، بانک مرکزی سوئد پس از اتمام فاز اول پروژه آزمایشی ارز دیجیتال ملی خود، برخی مشکلات مهم را شناسایی کرده است که پیش از آنکه مردم این کشور بتوانند با کرون الکترونیک (e-krona) خرید انجام دهند، باید آنها را بررسی کرد.

    این بانک در مطالعه‌ای که به‌تازگی انجام شده، اولین نتایج آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را که در شبکه‌ای مبتنی بر بلاک چین کوردا (Corda) متعلق به شرکت R۳ انجام شد، منتشر کرده است.

    در فاز اول آزمایش، بانک مرکزی سوئد ابعاد اصلی سیستم بالقوه ارز دیجیتال ملی را شبیه‌سازی کرد. برخی از این ابعاد عبارت‌اند از تأمین نقدینگی از طریق سیستم تسویه‌حساب این بانک، سیستم پرداخت RIX و اعضای شبکه به‌عنوان توزیع‌کنندگان کرون الکترونیک. این بانک همچنین مشارکت‌کنندگان، کاربران نهایی و ابزارهای پرداخت مانند نرم‌افزارهای تلفن همراه را شبیه‌سازی کرد.

    بانک سوئد گفت که فناوری جدید ارز دیجیتال ملی نیاز به تحقیقات بیشتر دارد و مقیاس‌پذیری نقطه ضعف و چالش اصلی در این مسیر است.

    در گزارش این بانک آمده است:

    راهکار آزمایش‌شده در فاز اول کرون الکترونیک، الزامات عملکردی ضروری در تدارک عمومی را داشته است. این اجرا در یک محیط آزمایشی محدود اتفاق افتاده است و ظرفیت این فناوری جدید برای مدیریت پرداخت‌های خرد در مقیاس بزرگ به بررسی و آزمایش بیشتر نیاز دارد.

    بانک مرکزی همچنین به برخی از چالش‌های حریم خصوصی اشاره و تأکید کرد که اطلاعات موجود در یک تراکنش کرون الکترونیک باید برای پایبندی به قوانین رازداری بانکی و جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی محافظت شود.

    این بانک در همین راستا اظهار داشت:

    بانک سوئد هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع است که اطلاعات ذخیره شده در تاریخ تراکنش را تا چه اندازه می‌توان به‌عنوان اطلاعات تحت پوشش رازداری بانکی در نظر گرفت و اینکه آیا این اطلاعات جزو داده‌های شخصی به شمار می‌روند.

    میترا ساندبرگ (Mithra Sundberg)، رئیس بخش آزمایش کرون الکترونیک بانک مرکزی سوئد در استکهلم، گفت که ارز دیجیتال ملی سوئد احتمالاً قبل از راه‌اندازی به یک چارچوب قانونی جدید نیاز داشته باشد.

    با توجه به گستره موضوعاتی که قبل از توسعه جدی کرون الکترونیک باید بررسی شود، ممکن است آزمایش‌های بلاک چینی بانک مرکزی سوئد تا سال ۲۰۲۶ ادامه یابد.

    این بانک تصریح کرد که توافق خود را با غول حسابداری اکسنچر (Accenture)، به‌عنوان تأمین‌کننده فنی ادامه آزمایش کرون الکترونیک، تمدید خواهد کرد. محورهای اصلی فاز دوم شامل توزیع‌کنندگان بالقوه کرون الکترونیک، عملکرد ارز دیجیتال ملی در پرداخت‌های خرد و همچنین روش‌های ذخیره‌سازی خواهد بود.

    در فاز جدید همچنین عملکرد آفلاین کرون الکترونیک و ادغام با پایانه‌های فروش آزمایش خواهد شد.

    سوئد یکی از اولین کشورهای جهان بود که اقدام به بررسی ارز دیجیتال ملی کرد و در اواخر سال ۲۰۱۹ از راه‌اندازی یک پلتفرم آزمایشی برای کرون الکترونیک خبر داد.

    بانک مرکزی سوئد فاز اول آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را به پایان رساند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • اردوغان: آزمایش ارز دیجیتال ملی ترکیه در سال ۲۰۲۰ باید تمام شود
    • کنگره آمریکا عرضه یک دلار دیجیتال را بررسی می‌کند
    • چین تراکنش‌های بالای ۱۴,۰۰۰ دلار با ارز دیجیتال خود را رهگیری می‌کند
    • چین بر مزایای ارز دیجیتال ملی خود تأکید کرد؛ ابزاری برای مبارزه با دلار!
    • رئیس بانک مرکزی اروپا: یوروی دیجیتال می‌تواند جایگزینی برای ارزهای غیرمتمرکز باشد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=218511

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم