• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بانک مرکزی اعلام کرده است که آنها دیگر مشکلات موسسات ناتراز را به بانک‌ها منتقل نخواهند کرد.

  • کد خبر : 336413
  • 11 آذر 1402 - 21:41
بانک مرکزی اعلام کرده است که آنها دیگر مشکلات موسسات ناتراز را به بانک‌ها منتقل نخواهند کرد.

بانک مرکزی به واکنش به مطلبی که در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد، اعلام کرد که در روز قبل به یکی از فعالان اقتصادی درباره موسسه اعتباری نور پاسخ داده بود؛ اما این مطلب در روزنامه “اعتماد” به صورت دروغانه و با هدف تحریک عموم منتشر شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی قبلاً […]

  • بانک مرکزی به واکنش به مطلبی که در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد، اعلام کرد که در روز قبل به یکی از فعالان اقتصادی درباره موسسه اعتباری نور پاسخ داده بود؛ اما این مطلب در روزنامه “اعتماد” به صورت دروغانه و با هدف تحریک عموم منتشر شده است.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی قبلاً اعلام کرده بود که تا پایان سال قصد دارد در خصوص تعیین سرنوشت ۳ موسسه اعتباری و یک بانک اقدام کند؛ بنابراین، موسسه اعتباری توسعه در ماه‌های اخیر به طور رسمی توسط بانک مرکزی منحل شده است.

    بانک مرکزی اعلام کرده است که موسسه اعتباری نور به منظور اصلاح نظام بانکی کشور، به بانک ملی ایران منتقل شده است. این انتقال  شامل سپرده‌ها، دارایی‌ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی می‌شود.

    با این انتقال، خدمات بانکی برای مشتریان موسسه نور ادامه خواهد داشت و ساتنا، پایا و تمام خدمات بانکی برای آنان قابل دسترسی خواهد بود.

    اما در همین زمان، برخی اظهارنظرها مطرح شده است که واکنش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را همراه داشته است. یک فرد با نام “پدرام سلطانی” در فضای مجازی ادعا کرده است که بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیارد تومان ناترازی موسسه نور را به بانک ملی منتقل کرده و این مبلغ از جیب مردم خارج می‌شود.

    در پاسخ به این ادعا، مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، تأکید کرده است که این ادعاها در روزنامه “اعتماد” تماماً غلط است و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در روز گذشته به اتهامات پدرام سلطانی درباره موسسه نور پاسخ داده‌اند. اما همین دروغ دوباره به منظور تشویش اذهان عمومی و منتشر شدن این دروغ در اطلاعیه بانک مرکزی در روزنامه “اعتماد” قرار گرفته است. او همچنین اشاره کرده است که قوه قضاییه نیز در این مورد دخالت خواهد کرد.

    در روز گذشته، روابط عمومی بانک مرکزی نیز به این ادعا پاسخ داد و تأکید کرد که در طول این زمان، بانک مرکزی دارایی‌های باکیفیت موسسه نور را به بانک ملی ایران منتقل کرده است، به اندازه سپرده‌های موسسه نور. در این منتقلی، سیاست قطعی بانک مرکزی این است که مشکلات موسسات ناتراز به بانک‌های بزرگ منتقل نشود.

    اما دارایی‌های مشکل‌دار موسسه نور که دیگر به عنوان یک موسسه بانکی شناخته نمی‌شود، نیز توسط بانک مرکزی پیگیری و حل و فصل خواهد شد.

    مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد نیز در پاسخ به این ادعای دروغ، اعلام کرده است که منتقل شدن موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران هیچ ناترازی را به همراه نداشته است.

    وزارت اقتصاد هم درباره انتقال سپرده‌ها و بخشی از دارایی‌های موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران توضیحاتی را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. در این توضیح آمده است که در طول این فرایند، تنها مبلغ تقریباً 33 هزار میلیارد تومان از سپرده‌های موسسه نور به بانک ملی منتقل شده و معادل آن از دارایی‌های موسسه نور به بانک ملی منتقل شده است.

    سایر بدهی‌های موسسه نور، از جمله بدهی ناشی از اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی، در فرآیند تصفیه و تعیین تکلیف خواهند شد و هیچ مسئولیت و ضرر و زیانی به بانک ملی تحمیل نخواهد شد.

    برای اولین بار در کشور، الگوی خرید و تعهد (purchase and assumption) که یک الگوی استاندارد جهانی برای تعیین تکلیف بانک‌های معسر است، استفاده شده است. این اقدام نشان می‌دهد که نظام گزیر Resolution بانکی در ایران در حال برقراری است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336413

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم