• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بانک مرکزی اطلاعات اساسی درباره انتشار گواهی‌های سپرده خاص طرح‌های پیشران ارائه کرد

  • کد خبر : 341920
  • 24 بهمن 1402 - 14:41
بانک مرکزی اطلاعات اساسی درباره انتشار گواهی‌های سپرده خاص طرح‌های پیشران ارائه کرد

بانک مرکزی اعلام کرده است که به منظور تأمین مالی پروژه‌های پیشران، مجوز صدور گواهی سپرده خاص به بانک‌های منتخب داده شده است. این اقدام در چارچوب سیاست پولی صورت گرفته است و مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان جهت پشتیبانی از این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است. بانک مرکزی اعلام کرده است که اوراق […]

  • بانک مرکزی اعلام کرده است که به منظور تأمین مالی پروژه‌های پیشران، مجوز صدور گواهی سپرده خاص به بانک‌های منتخب داده شده است. این اقدام در چارچوب سیاست پولی صورت گرفته است و مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان جهت پشتیبانی از این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

    بانک مرکزی اعلام کرده است که اوراق گواهی سپرده‌های خاص با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰ درصد صادر و عرضه می‌شوند. این اوراق سپرده در شبکه بانکی قابل خریداری هستند و در مرحله اول توسط متقاضیان مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

    بانک مرکزی تأکید کرده است که این برنامه، یک سیاست موقت نیست و بر اساس تشخیص و ضرورت‌های زمانی اتخاذ شده است. در صورت لزوم، از این ابزار با حجم و سقف‌های مختلف برای تنظیم نقدینگی به سمت تولید و موفقیت در برنامه‌های سیاستگذاری پولی به منظور کنترل نقدینگی و تورم استفاده خواهد شد.

    بانک مرکزی تأکید می‌کند که تمام مواضع رسمی مربوط به اجرای سیاست‌های پولی و بانکی کشور توسط رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار به عنوان سخنگو اعلام می‌شود و این مواضع تنها مبنای ارائه هرگونه اطلاعات درباره تصمیمات و طرح‌های جدید در حوزه سیاست‌های مذکور خواهند بود.

    به‌موجب دستورالعمل و مجوزی که در تاریخ ۱۱ بهمن به شبکه بانکی ابلاغ شده است، بانک مرکزی با هدف تأمین مالی سرمایه در جریان طرح‌های اقتصادی با بازدهی مناسب، مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سهمیه را به تمام بانک‌های کشور برای صدور گواهی سپرده خاص اختصاص داده است. این سهمیه به طور کامل به فروش رسیده است.

    همچنین، به منظور تأمین مالی پروژه‌های مهم و سودآور، مجوز صدور گواهی سپرده خاص به بانک‌های انتخاب شده داده شده است. این گواهی‌ها در آینده نزدیک توسط بانک‌ها منتشر خواهند شد و مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

    بانک‌ها بر اساس دستورالعمل صدور گواهی سپرده خاص، این اوراق را به منظور تأمین سرمایه برای پروژه‌های با بازدهی بالا، انتشار می‌دهند. در پایان دوره مشارکت، سود قطعی محاسبه شده و به خریداران این گواهی پرداخت می‌شود، که می‌توانند این کار را در شعب بانک‌ها انجام دهند.

    یکی از ویژگی‌های بارز این گواهی سپرده خاص این است که از مالیات معاف است و هیچ محدودیتی در خرید آن برای افراد حقیقی و حقوقی وجود ندارد. همچنین، امکان بازخرید قبل از سررسید با نرخ شکست اعلام شده در شعب بانک‌ها وجود دارد.

    استفاده از این ابزار سیاست پولی هدفش گسترش مشارکت مردمی در تأمین مالی پروژه‌های تولیدی کشور است. دارندگان این گواهی‌ها همچنین می‌توانند از آن به عنوان وثیقه برای دریافت وام‌های بانکی استفاده کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341920

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم