• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

بانک ایران زمین در یک نگاه

  • کد خبر : 204569
  • 28 اسفند 1399 - 12:38
بانک ایران زمین در یک نگاه

پول بانک: بانک ایران زمین با نگاهی اجتماعی که بر گرفته از نگرش مردم به اصل وجودی بانکهاست، تلاش می کند مسوولیت سنگینی را که جامعه بر دوشش نهاده، از کمک به اقتصاد رو به رشد و مقاومتی کشور در شرایط پس از تحریم، تعاملات جهانی و اثر گذاری با کنشگری مناسب تا خواست مخاطبین […]

  • پول بانک: بانک ایران زمین با نگاهی اجتماعی که بر گرفته از نگرش مردم به اصل وجودی بانکهاست، تلاش می کند مسوولیت سنگینی را که جامعه بر دوشش نهاده، از کمک به اقتصاد رو به رشد و مقاومتی کشور در شرایط پس از تحریم، تعاملات جهانی و اثر گذاری با کنشگری مناسب تا خواست مخاطبین را با تلفیق مسوولیتهای اجتماعی-اقتصادی و نگرشی نو به صنعت بانکداری ارائه کند.
    تاریخچه بانک
    تاریخچه تاسیس و سابقه فعالیت:

    بانک ایران زمین ( سهامی عام) به موجب مجوز شماره 283592/89 مورخ 1389/12/21 صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 1389/12/24 تحت شماره 399279 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در تهران به ثبت رسیده است. سهام بانک در تاریخ 1389/12/25در فرابورس ایران پذیرفته شده است و از تاریخ 1390/7/5 درفهرست تابلوی قیمت های بورس قرار گرفته است.

    مرکز اصلی بانک درتهران- بلوار میرداماد- نبش خیابان شمس تبریزی شمالی – پلاک 187 واقع شده است.

    بانک ایران زمین در یک نگاه: 
    • نام بانک: ایران زمین- (شرکت سهامی عام)
    • سرمایه بانک: مبلغ 4000 میلیارد ریال (چهارصد میلیارد تومان)
    • تعداد سهام بانک: 4 میلیارد سهم عادی و با نام
    • ارزش اسمی هر سهم:1000 ریال
    • مؤسسان: مؤسسان بانک ایران زمین را گروهی از افراد متخصص و خوشنام از اقشار مختلف جامعه شامل فعالان بخش های مختلف اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی، متخصصان اموربانکی، جامعه پزشکی، جامعه مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان وتعاونگران تشکیل می دهند.
    فلسفه فعالیت بانک

     «بانک ایران زمین»، پدیده ای از کارآفرینی در بخش های مختلف اقتصادی خواهد بود. این بانک در پی آن است تا با ارائه خدمات با کیفیت و تأکید بر مشتری مداری، بانکی پیشرو در اقتصاد آینده ایران باشد.
    این بانک بر آن است که با رعایت کامل قوانین و مقررات پولی و مالی کشور، تجربیات برتر بین المللی را به کار بندد و خدمات خود را در بالاترین استانداردهای کیفی ارائه نماید و با استفاده از نوآوری ها و فن آوری های روز دنیا به لحاظ عملیات و کارآیی، پیشرو بانکهای خصوصی کشور باشد و راهکارهای بانکی و مالی کامل را به همه مشتریان ارزشمند «ایران زمین» ارائه کند.
    ویژگی متمایز «بانک ایران زمین» رویکرد دانش محوری خواهد بود که فراتر از قلمرو سنتی بانکداری است و کمک میکند تا بانک ،ضمن حفظ حقوق صاحبان سهام و سپرده گذاران، نسبت به تحولات محیطی، به بهترین نحو و هوشمندانه عمل کند و بهترین ساختاربندی را درباره محصولات و خدمات خود ارائه دهد.
    ما در« بانک ایران زمین» متعهدیم که به رشد پایدار اقتصاد ایران حساس باشیم و از بانکداری مسئولانه در ایران پشتیبانی کنیم.
    ما  متعهدیم تا ادب، تواضع، فروتنی و نوآوری را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم و سرمایه بان امین مردم ایران زمین باشیم.

    * منشور اخلاقی کارکنان بانک ایران زمین *
    “با مردم به زبان خوش سخن بگویید”
    ما کارکنان بانک ایران زمین شاکر درگاه خداوند بزرگ هستیم که نعمت گام نهادن در مسیر خدمت به مردم ایران زمین را بر ما ارزانی داشته است، راهی که مقصد نهایی ان رضایت اوست.
    از این رو با ایمان به خالق هستی و در جهت حفظ کرامت انسانی مراجعان، خود را پایبند به منشور اخلاقی مطابق با مفاد زیر می دانیم:
    ـــــ با توکل به خدای منان و با ایمان به اراده خالق هستی به ارائه خدمات بانکی به مشتریان پرداخته و جلب رضایت آنان را سرلوحه امور خود می دانیم.
    ـــــ مشتریان بانک را سرمایه واقعی تلقی نموده و حفظ کرامت، عزت و احترام به مراجعان را از وظایف اصلی رفتار سازمانی می دانیم.
    ـــــ با رعایت نظم، آراستگی، وقت شناسی و حذف تشریفات زائد، خواسته های مشتریان را در چارچوب وظایف قانونی بررسی و با دقت و سرعت اقدام می نمائیم.
    ـــــ به فرهنگ، آداب و رسوم و تعتقادات مشتریان و سهامداران احترام گذاشته و با رفتار منصفانه، وظایف محوله را به موقع انجام می دهیم.
    ـــــ بر این باوریم که کلید اصلی ارائه خدمات روزآمد و استانداراد به مشتریان، از فناوری های روز بانکداری الکترونیکی و دیجیتال می باشد و در این راستا به شکلی عمل می کنیم که مشتریان کمترین نیاز را برای مراجعه به شعب بانک داشته باشند.
    ـــــ بر این باوریم مبنای ارزیابی عملکردمان و میزان رضایتمندی مشتریان می باشد.
    ـــــ مصممیم که در ترویج فرهنگ تکریم و پاسخگویی صادقانه به مردم، پیشگام باشیم و الگویی موفق از کار گروهی و مشارکت جمعی را در انجام وظایفمان ارائه نمائیم.
    ـــــ استمرار یادگیرندگی و دانش افزایی، پشتکار و مسئولیت پذیری در حسن انجام وظیفه را همواره مورد توجه قرار می دهیم.
    ـــــ اجرای کلیه تعهدات و قراردادها، تحت حاکمیت قانوان و عرف مسلم، آشکار باشد یا پنهان، وظیفه ذاتی و تکلیف خود می دانیم.
    ـــــ رعایت کامل قانون عملیات بانکی بدون ربا را در ارائه خدمات بانکی، وظایف قانونی و سازمانی می دانیم.
    ـــــ جلوگیری از اسراف و تضییع اموال بانک را به عنوان یک اصل تلقی نموده و همواره خود را ملزم به حفظ منافع ملی و سازمانی می دانیم.
    ـــــ رعایت قوانین و مقررات و مقابله با عملیات پولشویی و تامین مالی تروریسم، براساس اصل شناخت مشتریان ضروری بوده و برای حفظ منافع متعالی و بلند مدت کشور، باید حداکثر تلاشمان را در تعهد کامل به رعایت آن به کار گیریم.
    ـــــ استفاده مؤثر از نظرات، پیشنهادها و انتقادات از سوی همکاران و مشتریان را ارج نهاده و از آن به عنوان یکی از فرصت های راهبردی در جهت ارتقاء خدمات بانکی استقبال می نمائیم.
    ـــــ ما به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ بانک با وقوف به اهمیت و نقش این بنگاه اقتصادی در پیشرفت جامعه تلاش می نماییم تا در کنار سایر همکاران در راه اعتلای جامعه و تحقق توسعه همه جانبه و پایدار قدم برداشته و در تقویت غرور ملی و دینی کشور سهیم باشیم.
    ـــــ ایران زمین خانه ماست و برای پایداری و اعتلای نام آن همواره با تمام وجود تلاش می کنیم.

    پیام مدیر عامل

    به نام خداوند جان و خرد
    خداوند بزرگ را شکر گزارم که فرصت همراهی و خدمت به مردم کشورم را در بانکی با نام مقدس ایران زمین نصیب من کرده است. از این رو فرصت را مغتنم می‌شمارم تا بتوانم همراه با همکاران خود، به مردم میهنم خدمت کنم.
    بانک ایران زمین از بدو تاسیس همت خود را حمایت از تولید، کارآفرینان و ارائه خدمات نوین به مردم مصروف داشته و تلاش کرده است در راستای سیاست‌های کلان نظام ارزش آفرینی کند.
    ما مسوولیت اصلی خود را در بانکداری، تعهد در قبال آحاد مردم میهن به ویژه مشتریان می دانیم و از این رو به این اصل اعتقاد داریم که مهم‌ترین وجه مشتری مداری، ارزش آفرینی است؛ و ارزش آفرینی را رویکردی می‌دانیم که تنها محدود به فایده اصلی و سود مادی نیست و ابعاد دیگری نیز دارد که باید در قبال همه ذینفعان به ویژه مشتریان خود به کار ببندیم.
    در این مسیر قصد داریم با تلاش نیروهای جوان و متخصص و تشخیص صحیح نیازهای مشتریان، فراتر از نگاه مادی و به همت کارشناسان و متخصصان بخشهای مختلف در بانک ایران زمین خدمتی شایسته را به مشتریان ارائه کنیم و قله های توسعه و پیشرفت را یک به یک فتح کنیم.
    بانک ایران زمین با نگاهی اجتماعی که بر گرفته از نگرش مردم به اصل وجودی بانکهاست، تلاش می کند مسوولیت سنگینی را که جامعه بر دوشش نهاده، از کمک به اقتصاد رو به رشد و مقاومتی کشور در شرایط پس از تحریم، تعاملات جهانی و اثر گذاری با کنشگری مناسب تا خواست مخاطبین را با تلفیق مسوولیتهای اجتماعی-اقتصادی و نگرشی نو به صنعت بانکداری ارائه کند.
    در انتها بسیار خرسندم که همراه و همگام با شما در جبهه سازندگی و اقتصاد کشور عزیزمان ایران تلاش می کنیم و امیدوارم با همت بلند شما چشم اندازی روشن همراه با امید را پیش روی کشورمان ایران زمین ببینیم.

    عبدالمجید پورسعید

    چشم انداز آینده
     بانک ایران زمین ،سرآمد و بر جسته شدن در صنعت بانکداری، پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع مورد نیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان (تعمیق در روش های اسلامی در فردای بانکداری)
    ورود به بازار و توسعه کسب وکار برای گسترش فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری اسلامی را در چشم انداز آینده خود تحقق پذیر می داند.
    اهداف بانک
    • توسعه فرهنگ کسب و کار خصوصی.
    • بسط و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیتهای تجاری، تولیدی و خدماتی، از طریق انجام فعالیتهای اعتباری و اعطای تسهیلات.
    • تجهیز منابع و هدایت آنها به جانب فعالیتهای مولد در بخشهای مختلف بازرگانی، تولیدی و خدماتی و مسکن و ساختمان.
    • ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی ، کارآفرینان و متقاضیان ذیصلاح (واجد شرایط).
    • توسعه، عرضه و خلق ابزارهای نوین بانکی و شناسایی و اجرای شیوه های جدید تجهیز و تخصیص منابع.
    • بهره برداری و استفاده بهینه از فرصتهای محیطی، جهت حفظ و افزایش سرمایه های مشتریان و سهامداران.
    • فراهم آوردن سود بالاتر برای سپرده گذاران و سهامداران.
    • کسب اعتبار و حسن شهرت برای بانک در کلیه فعالیتها و ایجاد زمینه های لازم جهت رشد کمی و کیفی بانک.
    • سبقت از رقبا در بازار پول و سرمایه از طریق شناسایی فرصتها و تهدیدها و بهره برداری مناسب و بهینه فرصتها.
    • جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان.

    آرم بانک ایران زمین
     این آرم، در برگیرنده هلال “الله” از آرم جمهوری اسلامی است که کلمه مبارک “الله” نام ایران زمین را نشان می دهد و با دو رنگ بنفش و ارغوانی آراسته گردیده است.
      رنگ بنفش
    این رنگ ،هیجان قرمز و آرامش آبی را با هم دارد. بنفش نمادی از عرفان و حالات معنوی است و به طور،کلی طیف هایی از این رنگ، اثری آرام کننده به روح و روان دارد.
      رنگ ارغوانی
    ارغوانی،حد واسط بین آبی و قرمز است و به واقع، به علت قدرت بیشتر نور قرمز در تحریک سلول های بینایی نسبت به آبی، این نور بیشتر به قرمز شباهت دارد.
    ارغوانی: رنگ صداقت، معنویت و بزرگ منشی است.
    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=204569

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم