• امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳
2

بانک اهداف حزب الله در صورت آغاز جنگ کدام است؟

  • کد خبر : 347136
  • 08 تیر 1403 - 13:40
بانک اهداف حزب الله در صورت آغاز جنگ کدام است؟

مطابق گزارش یک رسانه عبری زبان، محافل امنیتی اسرائیل پیش بینی می‌کنند که کارخانه‌های تسلیحاتی اسرائیل جزو اهداف حزب الله باشند. روزنامه عبری زبان کالکالیست نوشته است که پهپادهای انتحاری حزب الله دیروز بر فراز کارخانه‌های رافائل (تولید کننده سامانه‌های گنبد آهنین و فلاخن داود) پرواز کرده‌اند. همچنین یک پهپاد تهاجمی دیگر حزب الله، یک […]

  • مطابق گزارش یک رسانه عبری زبان، محافل امنیتی اسرائیل پیش بینی می‌کنند که کارخانه‌های تسلیحاتی اسرائیل جزو اهداف حزب الله باشند.

    روزنامه عبری زبان کالکالیست نوشته است که پهپادهای انتحاری حزب الله دیروز بر فراز کارخانه‌های رافائل (تولید کننده سامانه‌های گنبد آهنین و فلاخن داود) پرواز کرده‌اند. همچنین یک پهپاد تهاجمی دیگر حزب الله، یک نظامی را در شمال (فلسطین اشغالی) راهی بیمارستان کرده است. این در حالی است که سامانه‌های پدافندی اسرائیل قادر به شناسایی و رهگیری این پهپادها نبوده‌اند.

    در همین حال، وزیر جنگ اسرائیل در واشنگتن حضور دارد تا برای تامین محموله عظیم مهمات مورد نیاز ارتش اسرائیل تلاش کند. همچنین او تلاش می‌کند تا تنش میان نتانیاهو و آمریکا را نیز کاهش دهد. اما در شمال، حزب الله روز به روز حملات خود علیه اسرائیل را تشدید کرده و به تدریج به کارخانه‌های تسلیحاتی نزدیک‌تر می‌شود.

    بر طبق گزارش کالکالیست، تعداد زیادی از مراکز تولید و مونتاژ اصلی وابسته به صنایع نظامی اسرائیل در منطقه‌ای بین حیفا تا مرز شمالی اسرائیل (یعنی فلسطین اشغالی) قرار دارند. حزب‌الله هفته پیش ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌دهد این گروه از موقعیت دقیق این مراکز آگاه است.

    در همین هفته، حزب‌الله به پرواز هواپماهای بدون سرنشین خود بر فراز تاسیسات “البیت سیتمز” و “رافائل” که مراکز راهبردی اسرائیل هستند، افتخار کرد. این هواپماها همچنین مناطق دیگری مانند اسکله‌های دریایی، پایگاه دریایی و مجتمع پتروشیمی در خلیج حیفا را تصویر برداری کردند. جالب اینکه این هواپماها پس از انجام این ماموریت، بدون آنکه توسط سامانه‌های پدافندی اسرائیل شناسایی شوند، به پایگاه خود در لبنان بازگشتند.

    همچنین دیروز یک هواپیمای بدون سرنشین انتحاری به منطقه مشگاف در جنوب کرمئیل حمله کرد. در این منطقه، مراکز حساسی مانند مرکز رافائیل لیشیم و مرکز دیوید کاریوت قرار دارند. اگرچه سامانه پدافندی موفق به سرنگونی این پهپاد شد، اما چند دقیقه بعد، یک هواپیمای بدون سرنشین دیگر از تور پدافندی عبور کرده و به هدف خود که یک نظامی اسرائیلی بود، اصابت کرد.

    در این گزارش به نقش محوری رافائل در طراحی و تولید دو سامانه پدافندی کلیدی اسرائیل یعنی گنبد آهنین و فلاخن داود اشاره شده است. این گزارش همچنین به حمله اخیر حزب الله با استفاده از پهپاد به یکی از مراکز این شرکت پرداخته و آن را تلاشی برای اثبات توانایی حزب الله در حمله به اهداف در عمق خاک شمالی اسرائیل عنوان کرده است.

    موضوع مهم دیگر در این گزارش، روندی است که به موجب آن حزب الله در حال گذار از استفاده از تک پهپاد به سمت استفاده از مجموعه‌ای از پهپادها و همچنین موشک‌ها و پرتابه‌های دقیق با بار انفجاری بسیار زیاد است. این امر می‌تواند سامانه‌های پدافند هوایی ارتش اسرائیل را با چالش جدی مواجه کند.

    در این متن دغدغه حفاظت از زیرساخت‌های صنایع دفاعی در اسرائیل مطرح شده است. اخیرا از صنایع هوایی خواسته شده تا بخشی از درآمدهای خود را در اختیار نهادهای رسمی قرار دهند تا برای حفاظت از تاسیسات تولیدی هزینه شود. این مراکز تولیدی در منطقه (فلسطین اشغالی) قرار دارند و در صورت وقوع جنگ با حزب‌الله، احتمال حمله به این تاسیسات وجود دارد. به همین دلیل اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند جداسازی خطوط تولید و نگهداری مواد خطرناک در نقاط مجزا انجام شده است.

    همچنین تلاش‌هایی برای حفاظت از سامانه‌های پدافند هوایی همچون گنبد آهنین و فلاخن داود انجام شده است. طی چند ماه اخیر پس از اقدامات حزب‌الله در هدف قرار دادن سامانه‌های پدافندی اسرائیل، تدابیر حفاظتی برای این سامانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است. گزارش شده که در برخی موارد این سامانه‌ها مورد هدف قرار گرفته و تلفاتی نیز داشته‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=347136

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم