• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
1

بازگشت اعتماد سهامداران بانکی به افزایش شفافیت‌های مالی

  • کد خبر : 266253
  • 19 آذر 1400 - 7:46
بازگشت اعتماد سهامداران بانکی به افزایش شفافیت‌های مالی

بازگشت اعتماد سهامداران بانکی به افزایش شفافیت‌های مالی از آنجا که بازار سرمایه به دنبال شفاف‌سازی درآمدهای حاصله از شرکت‌های سهامی است، بنابراین می‌توان گفت تصمیمات اخیر سازمان بورس مبنی بر الزام بانک‌ها به افشای هرگونه اطلاعات از سپرده‌های دریافتی از سپرده‌گذاران می تواند سبب بازگشت و تقویت اعتماد سهامدارن بانکی به بازار سرمایه شود. […]

  • بازگشت اعتماد سهامداران بانکی به افزایش شفافیت‌های مالی

    از آنجا که بازار سرمایه به دنبال شفاف‌سازی درآمدهای حاصله از شرکت‌های سهامی است، بنابراین می‌توان گفت تصمیمات اخیر سازمان بورس مبنی بر الزام بانک‌ها به افشای هرگونه اطلاعات از سپرده‌های دریافتی از سپرده‌گذاران می تواند سبب بازگشت و تقویت اعتماد سهامدارن بانکی به بازار سرمایه شود.

    حسین محمودی اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه(سنا)، در مورد تصمیم اخیر سازمان بورس مبنی بر الزام بانک‌ها به افشای اطلاعات انواع سرمایه گذاری در بازار سرمایه، اظهار کرد: از آنجایی که بازار سرمایه به دنبال شفاف سازی درآمدهای حاصله از شرکت های سهامی است، بنابراین می توان گفت تصمیم اخیر سازمان بورس مبنی بر الزام بانک ها به افشای اطلاعات از سپرده‌های دریافتی از سپرده‌گذاران، اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی و سایر موارد می تواند برای بازار سرمایه مفید واقع شود.

    او در ادامه افزود: به طور قطع اگر این اقدام همراه با مدیریت درست و نظارت مطلوب رخ دهد به طور قطع می تواند الگوی خوبی برای سایر شرکت‌های سهامی حاضر در بازار سرمایه نیز باشد زیرا افشای اطلاعات درآمدی یک شرکت می‌تواند سهامداران را نسبت به آینده شرکت‌های سهامی امیدوارتر کند.

    این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در کشوری که اقتصاد آن هر لحظه شاهد نوسانات گوناگون است به طور حتم لازم است تا ابزارهای مربوط به افشای اطلاعات درآمدی شرکت های سهامی به منظور شفافیت افزایش یابد.

    محمودی اصل گفت: این شفافیتی که قرار است در عملکرد مالی بانک‌ها رخ دهد علاوه بر آنکه سبب افزایش سطح کیفیت تحلیل سهامداران بانکی نسبت به سهام این گروه می‌شود میزان خطاها و سوء استفاده‌هایی که گاهی ممکن است در نظام بانکی رخ دهد را کاهش می‌دهد.

    او تاکید کرد: زیرا هر خطایی که در راستای درآمد مالی از سوی مدیران بانکی رخ دهد با توجه به تصمیم اخذ شده سازمان بورس مبنی بر ارائه تمامی اطلاعات سپرده‌گذاران بانکی در اختیار سهامداران قرار گیرد و آنها مکلف هستند تا نسبت به عملکرد خود پاسخ‌گو باشند زیرا در غیر این صورت سهامداران خود را به مرور زمان از دست خواهند داد.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور قطع شفافیت صورت های مالی شرکت‌های سهامی حاضر در بازار سرمایه علاوه بر آنکه سبب افزایش سطح کارایی بازار سرمایه می شود آن را نیز الگویی برای سایر بازارهای پولی و مالی قرار خواهد داد.

    محمودی اصل در پایان گفت: امید می رود که مسئولان بتوانند با تفکیک اطلاعات مربوط به درآمدها از اطلاعات مربوط به سپردها و تسهیلات گام موثرتری را در راستای شفافیت مالی بردارند زیرا این امر خود نیز یکی از چند اقدامی است که سازمان بورس می تواند به کمک آن اعتماد رفته سهامداران را به بازار بازگرداند و مانع تلاطم‌های موجود در سهام شرکت‌های بانکی شود.

    *خبرنگار: یاسمن خانکش‌زاده

    این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=266253

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم