• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

بازنشستگان متقاضی وام بخوانند/ شرایط عجیب بانک‌ها برای پرداخت وام به بازنشستگان؟

  • کد خبر : 285934
  • 27 بهمن 1400 - 4:32
بازنشستگان متقاضی وام بخوانند/ شرایط عجیب بانک‌ها برای پرداخت وام به بازنشستگان؟

بازنشستگانی که برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند، می‌گویند که حداقل خالص دریافتی آن‌ها برای دریافت این وام با بهره‌ی ۱۸ درصد، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
بازپرداخت تسه..

  • بازنشستگانی که برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند، می‌گویند که حداقل خالص دریافتی آن‌ها برای دریافت این وام با بهره‌ی ۱۸ درصد، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

    بازپرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۳۶ ماه است و بابت دریافت آن باید گوهی کسر از حقوق و فیش حقوقی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارائه شود. با این حال این تنها شرط بانک‌ها برای متقاضیان نیست و آن‌ها نباید تحت عنوان کارت اعتباری و وام خرد مرابحه در شبکه بانکی بدهی داشته باشند.

    همچنین متولدان پیش از سال ۱۳۳۵ به قبل یعنی افراد دارای سن ۶۵ سال به بالا به دلیل قبول نکردن سیستم جهت بیمه عمر، باید برای معرفی یک ضامن بازنشسته رسمی اقدام کنند.

    این در حالی است که صندوق بازنشستگی بانک‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را با نرخ بهره ۱۰ درصد اعلام کرده است. ۴ بانک دولتی، آمادگی پرداخت این تسهیلات را به بازنشستگان بانک‌ها دارند؛ ضمن اینکه بازنشستگان بانک‌ها تسهیلات را به صورت ۶۰ ماه بازمی‌گردانند.

    بخشی از سود تسهیلات بازنشستگان بانک‌ها را خود بانک‌ها متقبل می‌شوند؛ یعنی در شرایطی که قرار بود این تسهیلات با بهره ۱۵ درصد به این گروه از بازنشستگان پرداخت شود، بانک‌ها ۵ درصد آن را تقبل می‌کنند.

    به نظر می‌رسد که بانکها میان بازنشستگان فرق گذاشته‌اند؛ در حالی که بسیاری از بازنشستگان غیربانکی به دلیل برخورداری از بدهی بانکی تحت عنوان کارت اعتباری و کافی نبودن سقف مستمری خود امکان دریافت این تسهیلات را ندارند و خود به خود کنار گذاشته می‌شوند.

    ۲۲۳۲۲۵

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=285934

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم