• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

بازار خرید و فروش تتر در چه شرایطی است؟

  • کد خبر : 306706
  • 30 شهریور 1401 - 11:35
بازار خرید و فروش تتر در چه شرایطی است؟

فهرست محتوا در این بحث بر روی نسخه دلاری تتر یا USDT تمرکز خواهیم کرد. نسخه‌هایی برای سایر ارزهای فیات از جمله یورو و حتی طلا وجود دارد. در ادامه جزئیات مهمی در مورد ارز Tether را به اطلاع شما خواهیم رساند. ممکن است این اطلاعات سبب تصمیم مفیدی برای شما باشد. در ۱۲ مه […]

فهرست محتوا

  • در این بحث بر روی نسخه دلاری تتر یا USDT تمرکز خواهیم کرد. نسخه‌هایی برای سایر ارزهای فیات از جمله یورو و حتی طلا وجود دارد. در ادامه جزئیات مهمی در مورد ارز Tether را به اطلاع شما خواهیم رساند. ممکن است این اطلاعات سبب تصمیم مفیدی برای شما باشد. در ۱۲ مه ۲۰۲۲، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به کمترین حد خود رسید. در آن زمان تتر متصل به دلار یا USDT ارزش خود را از دست داد و به ۹۵ سنت سقوط کرد. سپس به حدود ۹۹ سنت بازگشت.

    تتر چیست؟

    تتر یک استیبل کوین است که به ارزهای فیات متصل شده است. در هر لحظه، می‌توانید به سرعت سایر ارزهای دیجیتال را با Tether مبادله کنید. از آنجایی که پشتوانه تتر ارزهای فیات است قیمت خود را حدود یک دلار حفظ می‌کند. به همین دلیل یکی از محکم ترین سنگرها برای مبادله ارزهای دیجیتال است. یک استیبل کوین باید از لحاظ ارزش با ارز فیات خود برابر باشد. به همین دلیل چندین سال است که قیمت USDT برابر با یک دلار آمریکا است.

    وظیفه Tether USDT

    وظیفه اصلی USDT حفظ ثبات ارز فیات در بلاک چین است. این امر تتر را برای ذخیره یا انتقال ارزش مفید قرار می‌دهد. چرا که قیمت آن ثابت بوده و طرفین معامله قدرت خرید تتر را از دست نمی‌دهند. بیت کوین، اتریوم و سایر رمز ارزهای پایه محبوب بر اساس عرضه و تقاضای بازار در نوسان هستند. اما قیمت USDT همیشه یک دلار است.

    شرکت مادر تتر ادعا می‌کند که دارایی‌هایی برابر با کل ارزش ارز تتر موجود در بلاک چین دارد. به عبارت ساده تر به ازای هر USDT موجود در شبکه بلاکچین، یک دلار یا به صورت نقد، یا به صورت دارایی‌هایی معادل در شرکت وجود دارد. به همین دلیل قیمت USDT ثابت مانده است. گرچه ابهاماتی تایید نشده در مورد این ادعاها از گوشه و کنار شنیده می‌شود. اما تا کنون کمپانی تتر تمام این ادعاها را با سند و مدرک ثابت کرده و استوار به راه خود ادامه می‌دهد. وجود رمزارز تتر مزایای دیگری هم برای بلاک چین دارد. مثلاً باعث افزایش اعتماد و در نتیجه افزایش نقدینگی داخل شبکه می‌شود.

    به دلیل ماهیت پشتوانه (ارز فیات)، Tether قابل استخراج نیست. برای کاربران تأیید شده‌ای که ارز فیات خود را به شرکت مادر پرداخت کنند تتر جدید صادر می‌شود. ارز تتر مانند هر ارز دیگری با استفاده از فناوری بلاک چین معامله می‌شود. می‌توانید تتر را از طریق هر صرافی ارز دیجیتالی که از USDT پشتیبانی می‌کند مبادله کنید.

    ارزش واقعی بازار تتر چقدر است؟

    ارز تتر با ارزش بازار ۶۸/۱۲ میلیارد دلار در جایگاه سومین رمز ارز با ارزش بازار قرار دارد و به دلیل جفت شدن با بسیاری از ارزهای دیجیتال، حجم معاملات آن گاهی از بیت کوین هم پیشی می‌گیرد. امروزه تتر در شبکه‌های مختلفی در اکثر صرافی‌های مطرح جهان قابل معامله است. خوشبختانه کاربران ایرانی هم می‌توانند ارز تتر را در دو شبکه TRC-۲۰ و ERC-۲۰ خریداری و با یکدیگر معامله کنند.

    تتر

    نحوه خرید USDT

    تتر یک رمز ارز منحصر به فرد است که روی چندین بلاک چین فعال است. بلاک چین‌هایی شامل بیت کوین (از طریق Omni)، اتریوم، ترون، EOS ،Liquid ،Algorand ،SLP و Solana است.

    کیف پول

    از آنجایی که Tether با چندین بلاک چین کار می‌کند و به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از روش‌های مختلفی می‌توانید تتر را ذخیره کنید. این روش‌ها شامل نرم افزار، سخت افزار و کیف پول کاغذی می‌شوند. سریعترین روش ممکن برای فروش یا خرید تتر، نگه داشتن رمز ارزها داخل کیف پول متصل به یک صرافی است. برای ذخیره سازی طولانی مدت، هر کیف پول رمزنگاری امن می‌تواند دارایی شما را ایمن نگه دارد.

    نکته: حتماً قبل از صدور تتر خود به کیف پول، از سازگار بودن کیف پول اطمینان حاصل کنید. برخی کیف پول‌ها از تتر پشتیبانی نمی‌کنند.

    زمان معاملات

    طبق گفته کراکن، انتقال یا خرید USDT در کمتر از دو دقیقه در بلاک چین TRC۲ انجام می‌شود. زمان پردازش نسخه تتر و تعداد تأییدها در جدول زیر ارائه شده است:

    ورژن تتر زمان انجام پروسه  تعداد تایید
    تتر USDT) ERC۲۰) ۵ دقیقه  ۲۰ تایید
    تتر USDT) TRC۲۰)  ۲ دقیقه ۲۰ تایید

    هزینه‌ها

    هزینه‌های شبکه تتر توسط بلاک چینی که مورد استفاده قرار می‌گیرند تعیین می‌شود. مثلا اگر روی بلاک چین ERC-۲۰ (اتریوم) معامله می‌کنید. هزینه‌ها را به اتریوم پرداخت خواهید کرد.

    برای ارتباط مستقیم با کمپانی تتر، ابتدا باید کاربری شما تایید شود. هزینه تایید ۱۵۰ دلار است. پس از تایید می‌توانید توکن‌های تتر را دریافت کنید. همچنین تبدیل دلارهای شما به توکن‌های تتر ۰/۰۱% هزینه دارد که از ارز فیات شما کسر خواهد شد.

    تجزیه و تحلیل تتر

    همانند هر رمزارز دیگری تتر نیاز به تحلیل دارد. برای تحلیل تتر باید حجم معاملات و نمودار قیمت را تحلیل کنید. گرچه قیمت تتر در بدترین شرایط حدود ± ۰/۵ دلار نوسان داشته است. اما تحلیل به شما کمک می‌کند زمان فروش ارز معادل تتر را به درستی حساب کنید.

    بهترین مسیر برای تحلیل رمزارزها تحلیل فاندامنتال است. همانطور که میدانید این تحلیل موارد بسیاری مانند: عوامل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مالی را مورد بررسی قرار می‌دهد. تا بتواند آینده رمزارزها را پیش بینی کند.

    نرخ تبادل زنده تتر

    گرچه نوسانات تتر بسیار ناچیز بوده و قیمت تتر نزدیک یک دلار مانده است. اما تتر نیز یک رمزارز است و مانند هر ارز دیجیتال دیگری نوسان دارد. بنابراین نرخ تبادل زنده تتر لحظه به لحظه متفاوت است. تراکنش‌های سرتاسر جهان و میزان مبادله صرافی بر قیمت لحظه تتر تاثیر دارند.

    موارد موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال

    همانطور که میدانید به همان اندازه که تقاضا بالا برود، قیمت هم بالا خواهد رفت. بالا رفتن قیمت سایر عوامل موثر را تحریک می‌کند تا به هر طریقی که شده قیمت را به قیمت قبل برگردانند. در نهایت رمزارزها دچار نوسان خواهند شد. اما عوامل دیگری نیز بر روی نوسان ارزهای دیجیتال تاثیر دارند. در ادامه به دو مورد از آنها اشاره می‌کنیم. همان طور که در شمانیوز نیز درج شده است، عوامل بی‌شماری بر ارزش تتر تأثیر می‌گذارند. مانند همه ارزهای دیجیتال، این رمز ارز نیز با عرضه ثابت ایجاد شد. این بدان معناست که دولت نمی‌تواند باعث تورم یا کاهش ارزش آن شود. اما بالا رفتن تقاضا و کمبود ارز می‌تواند قیمت را بالا ببرد. نرخ ارز USDT گاهی همگام با تغییرات گسترده در اقتصاد حرکت می‌کند. گاهی هم در پاسخ به این تغییرات واکنش نشان می‌دهد. به عنوان مثال، بسیاری از رمز ارزها در سال ۲۰۲۰ رشدهای چشمگیری داشتند. در حالی که اقتصادهای سراسر جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا آسیب دیدند. این امر می‌تواند به دلیل توجه مردم به ارزهای دیجیتال برای مقابله با اقتصاد ضعیف جوامع باشد.

    توجه جهانی

    اتفاقاتی که اقتصاد دنیا یا قسمت قابل توجهی از آن را مورد تغییر قرار دهد، می‌تواند موجب تغییر قیمت رمز ارزها شود. به عنوان مثال با فوت ملکه الیزابت دوم تمام کشورهایی که تحت اختیار ملکه انگلستان بوده‌اند تکلیف آنها نامشخص است. مخصوصا اینکه از قبل تقاضای استقلال کرده بودند. با فوت ملکه پول‌های جدید با تصویر پادشاه جدید چاپ خواهد شد. قیمت پوند نوسان خواهد داشت و بر سایر ارزهای دیگر تاثیر خواهد گذاشت. نوسان ارزهای فیات موجب نوسان بر روی ارزهای دیجیتال خواهد شد.

    تاثیر مصوبات دولت

    برنامه‌های دولت همیشه تاثیرات مستقیمی بر نوسان قیمت‌های سایر ارزها دارد. ارزهای دیجیتال بر روی تعامل با دنیا تاکید دارند. به همین منظور مصوبات دولت هرچه که باشد، اعم از مصوبات داخلی و خارجی، تاثیراتی بر روی تعامل با دنیا خواهد گذاشت. تغییرات بر روی تعامل با دنیا می‌تواند روی سیاست‌های قیمت گذاری ارزهای بین الملل نیز تاثیر بگذارد. همین روند در کنار سیاست‌های استخراج و سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال می‌تواند الگوریتم‌های پیچیده‌ای را برای قیمت‌های جدید ایجاد کند.

    کلام آخر

    گرچه تا کنون عده زیادی تلاش کرده‌اند تا روند ارز تتر را مختل کنند، اما به واسطه پشتوانه ارزهای فیات، تتر همچنان با قدرت در بلاک چین باقی مانده است. به علاوه تتر می‌تواند یک راه حل خیلی خوب برای دور زدن تحریم‌ها باشد. با وجود تحریم بسیاری از سرمایه گذاری‌ها و بازرگانی‌ها مختل شده است. چرا که نمی‌توانند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند. با وجود تتر می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرده، تعامل و تبادل را با کشورهای بی‌طرف توسعه داد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306706

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم