• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

بازارسازی بانک مرکزی: ارسال سیگنال ثبات به بازار توسط نوسان‌سازان

  • کد خبر : 341033
  • 26 دی 1402 - 22:41
بازارسازی بانک مرکزی: ارسال سیگنال ثبات به بازار توسط نوسان‌سازان

اخبار قیمت طلا و سکه در چند روز گذشته نشانگر نوسانات و آشوب در بازار بوده‌اند. پس از مدتی کاهش، ورود بانک مرکزی به این بازار موجب کاهش فشار قیمتی شد و اقتصادی‌ها و جامعه مجدداً کاهش نوسانات در این بازار را مشاهده کردند. افزایش قیمت طلا و سکه به دنبال عملیات خرید گسترده توسط […]

  • اخبار قیمت طلا و سکه در چند روز گذشته نشانگر نوسانات و آشوب در بازار بوده‌اند. پس از مدتی کاهش، ورود بانک مرکزی به این بازار موجب کاهش فشار قیمتی شد و اقتصادی‌ها و جامعه مجدداً کاهش نوسانات در این بازار را مشاهده کردند.

    افزایش قیمت طلا و سکه به دنبال عملیات خرید گسترده توسط صادرکنندگان بود، که با استناد به بخشنامه ۷ دی بانک مرکزی، طلا را به بازار عرضه کرده و تعهدات ارزی خود را رفع کردند. این بخشنامه تعیین کرده بود که تنها تعهدات پس از تاریخ مذکور مشمول این اقدام می‌شوند. با این حال، برخی صادرکنندگان به اشتباه فکر کردند که تعهدات قبلی نیز مشمول این بخشنامه هستند و در نتیجه، به خرید گسترده طلا پرداختند.

    این تداوم تقاضا و فروش گسترده منجر به افزایش قیمت طلا شد. بانک مرکزی سپس با اقداماتی به منظور کاهش فشار قیمتی و کنترل بازار، این الگوی افزایش را به پایان رساند.

    اقدامات بانک مرکزی در جهت شفاف‌سازی درباره بخشنامه، تأثیر قابل توجهی در کاهش تقاضا در بازار طلا داشت. بانک مرکزی همچنین اقدام به اعلام عرضه سکه‌های جدید به بازار نمود. حضور محمدرضا فرزین در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه‌های جدید، همراه با اطلاعات درباره فرآیند ضرب سکه، باعث افت قیمت سکه بهار آزادی در بازار شد.

    این کاهش قیمت به حدود ۲ میلیون تومان رسید در حالی که عملیات عرضه سکه هنوز آغاز نشده بود و تنها به اجرای این طرح در آینده اطمینان داده شده بود.

    افراد و فعالان بازار متذکر شدند که بانک مرکزی با شرکت فعال در تحولات بازار و اعمال به موقع تصمیمات، توانست تأثیرگذاری بالقوه در کاهش نوسانات بازارها ایجاد کند. این تجربه نشان داد که بانک مرکزی قادر است با سیاست‌های تثبیت بازارها، به کنترل نوسانات قیمتی و افزایش اعتماد عمومی درباره توانمندی خود بپردازد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341033

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم