• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3
دكتر ثقفی در نشست خبری همایش ملي مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام:

این همایش با حمایت و پشتیبانی وزارت کشور و مشارکت برخی مراکز آموزشی و تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی آماده برگزاری است

  • کد خبر : 8482
  • 21 تیر 1397 - 13:14
این همایش با حمایت و پشتیبانی وزارت کشور و مشارکت برخی مراکز آموزشی و تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی آماده برگزاری است

رئیس دانشگاه شاهد گفت: جهان امروز شاهد تلاش غرب برای هنجارسازی بخشی از انحرافات در سایر کشورهاست و از سوی دیگر غرب برای مقابله با ‌آنچه آنها نیز آسیب‌ اجتماعی تلقی می‌کند، نسخه‌ها و روش‌هایی که در خود آن جوامع نتوانسته‌اند توفیقی کسب کنند را تحت عنوان نظریه و روش‌های علمی به خورد سایر کشورهایی می دهند که با تسامح بسیار و نگاه خوش‌بینانه، به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و تاریخی عدم پاسخ‌دهی آنها قابل پیش‌بینی بود.

  •  

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام(پیشگیری و مقابله)، سه شنبه 19 تیر ماه، با حضور دکتر کامیار ثقفی رئیس دانشگاه شاهد و رئیس همایش، حجت‌الاسلام احمد حسین شریفی دبیر علمی همایش، دکتر محسن فرمهینی فراهانی دبیر اجرایی همایش و جمعی از خبرنگاران، در پژوهشکده آسیب‌های اجتماعی دانشگاه شاهد برگزار گردید.

     

    دکتر کامیار ثقفی، رئیس دانشگاه شاهد و رئیس همایش

    دکتر کامیار ثقفی، در این نشست خبری اظهار داشت: در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی همچنان که حوزه‌های نظریه‌ پردازی در حوزه و دانشگاه در تبیین و ارائه عملیاتی جامعه الگو مبتنی بر آموزه‌های اسلام بسیار کم بوده‌اند در مواجهه با انحرافات و آسیب‌های اجتماعی هم ورود قابل مشاهده‌ای نداشته‌اند.

    وی افزود: با مرور وضعیت اجتماعی در کشورهای مدعی تمدن غرب، ملاحظه می‌شود علاوه بر گسترش و تعمیق آسیب‌های اجتماعی، برخی انحرافات در این جوامع شکل هنجاری به خود گرفته و از جمله دلایل ناکارآمدی و نشانه‌های سقوط تمدن غربی به شمار می‌رود.

    دکتر ثقفی اظهار داشت: جهان امروز شاهد تلاش غرب برای هنجارسازی بخشی از انحرافات در سایر کشورهاست و از سوی دیگر غرب برای مقابله با ‌آنچه آنها نیز آسیب‌ اجتماعی تلقی می‌کند، نسخه‌ها و روش‌هایی که در خود آن جوامع نتوانسته‌اند توفیقی کسب کنند را تحت عنوان نظریه و روش‌های علمی به خورد سایر کشورهایی می دهند که با تسامح بسیار و نگاه خوش‌بینانه، به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و تاریخی عدم پاسخ‌دهی آنها قابل پیش‌بینی بود.

    رئیس دانشگاه شاهد گفت: متأسفانه باید پذیرفت همه ما در تداوم انقلاب اسلامی که نقطه عطفی در نهضت انتظار و با آرمان تحقق تمدن نوین اسلامی ظهور پیدا کرد، عرصه نظر و عمل را در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی که یقیناً از موانع تمدن‌سازی هستند خالی گذاشتیم.

     

    وی افزود: روشن است که عقلانیت، تکیه به نظریات و تکرار روش‌هایی که قبلاً اثربخش نبوده و ناکارآمدی آنها در عمل به اثبات رسیده است را مردود می‌شمارد. پس راه‌حل کجاست؟ خداوند متعال نقش انبیاء الهی و اولیاء و اوصیاء را نشان دادن طریق هدایت و جلوگیری از انحراف بشر قرار داد. ما باور قطعی داریم که اسلام عزیز را‌ه‌حل مشکلات بشر را برای همه زمان‌ها در خود دارد. کافی است باورمند و عالمانه و محققانه در مسیر کشف راه‌حل‌ها قرار گیریم.

    دکتر ثقفی گفت: با چنین رویکردی، دانشگاه شاهد بر اساس مطالبه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر استخراج راه‌حلها برگرفته از اسلام، سلسله اقداماتی را با پیگیری و حمایت وزارت کشور آغاز کرد. همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با کارکرد پیشگیری و همچنین مقابله با این آسیب‌ها، به عنوان یکی از اقدامات آغازین شکل گرفت. این همایش با حمایت و پشتیبانی وزارت کشور و مشارکت صمیمانه برخی مراکز آموزشی و تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی آماده برگزاری است.

    رئیس همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام گفت: این دانشگاه از همین فرصت استفاده کرده و از همه دانشمندان و محققان علوم اسلامی دعوت به همکاری برای انجام پژوهش‌ در این زمینه می‌کند و حتی حمایت مالی از این محققان صورت می‌گیرد.

    دکتر ثقفی، در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرموده‌اند نیروهای انقلابی در این عرصه با حضور جهادی خود اعم از فکری، تبیینی، تبلیغی و مالی مسیر را برای حضور آحاد مردم در این جهاد مقدس باز کنند که طبق وعده الهی، حضور مردم عنایت پروردگار را به دنبال خواهد داشت.

     

    بنا به این گزارش، همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام (پیشگیری و مقابله)، در تاریخ ۲۶ تیر ماه با حضور مقامات کشوری و به صورت همزمانْ در پنج سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می گردد.

     رامتین علیپور

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=8482

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم