• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ ایردراپ واقعی و معتبر

  • کد خبر : 303867
  • 08 تیر 1401 - 14:01
ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ ایردراپ واقعی و معتبر

فهرست محتوا آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۹۰۰۰ توکن در بازار ارزهای دیجیتال لیست شده است که بسیاری از آن‌ها پروژه‌هایی هستند که به جذب سرمایه نیاز دارند. توسعه‌دهندگان هر پروژه باید از روش‌های مختلفی چون فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و… استفاده کنند تا اعتبار پروژه خود را نشان دهند و […]

فهرست محتوا

  • آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۹۰۰۰ توکن در بازار ارزهای دیجیتال لیست شده است که بسیاری از آن‌ها پروژه‌هایی هستند که به جذب سرمایه نیاز دارند. توسعه‌دهندگان هر پروژه باید از روش‌های مختلفی چون فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و… استفاده کنند تا اعتبار پروژه خود را نشان دهند و کاری کنند که سرمایه‌گذاران به وجه تمایز آن‌ها از میان سایر ارزهای دیجیتال پی ببرند و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. ایردراپ ارز دیجیتال هم یکی دیگر از روش‌های موجود برای جلب توجه سرمایه‌گذاران است.

    Airdrop  به عنوان یکی از متدهای بازاریابی چریکی شناخته می‌شود که از سال ۲۰۱۷ در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت و بسیاری از پروژه‌ها به کمک آن توانستند مقبولیت بیشتری به دست آورند، کاربران را به معرفی پروژه به اطرافیانشان ترغیب کنند یا به هر دلیلی به کاربران پاداش بدهند.

    ایردراپ چیست؟

    این متد یک روش بازاریابی است که در آن توسعه‌دهندگان به کاربران توکن رایگان ارائه می‌دهند تا با این کار آدرس‌های فعال و اعضای جامعه توکن بیشتر شود و ارزش اولیه آن بالاتر برود. زمانی که کاربران معامله توکن‌های رایگانی که دریافت کرده‌اند را شروع کنند، حجم تراکنش‌های بازار افزایش پیدا می‌کند و ارزش توکن هم بالاتر می‌رود.

    معمولا پروژه‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند و نیاز به دیده شدن دارند، از ایردراپ استفاده می‌کنند. این فرصت‌ها معمولا در سایت‌هایی که در این باره صحبت می‌کنند، منتشر می‌شود یا حتی ممکن است بنیانگذار یک پروژه اطلاعیه آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف پست کند. به طور کلی طرفداران ایردراپ‌ها می‌توانند آن‌ها را از طریق اخبار و کانال‌های مختلف موجود در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند.

    توسعه‌دهندگانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، معمولا بخش محدودی از توکن‌های تولید شده‌ را در این طرح به کاربران گلچین می‌دهند؛ این کاربران با سلیقه شخصی توسعه‌دهندگان انتخاب می‌شوند. مثلا ممکن است یک پروژه جدید اعلام کند به هرکسی که در بلاکچین اتریوم از ولت NEO استفاده می‌کند،10 توکن رایگان اهدا می‌کند.

    چرا طرفداران ارزهای دیجیتال به ایردراپ رایگان علاقه دارند؟

    علت این موضوع بدیهی است، اکثر طرفداران تصور می‌کنند توکن‌های رایگان پولی هستند که به رایگان به آن‌ها اهدا می‌شود. معمولا افرادی که به سرمایه‌گذاری روی توکن‌های کوچک یا ارزان عادت دارند، بیشتر از دیگران به دنبال ایردراپ رایگان هستند. برخی از افراد هم فکر می‌کنند این توکن‌های رایگان در آینده به یکباره رشد می‌کنند و آن‌ها را به سود خوبی می‌رسانند.

    اگر پروژه‌ای موفق عمل کند، ایردراپ یک بازی دو سر برد برای توسعه‌دهندگان و کاربران است؛ زیرا هم مقبولیت پروژه و تعداد کاربران آن بیشتر می‌شود و هم افرادی که توکن رایگان دریافت کرده‌اند، به سود می‌رسند.

    مزیت‌ ها و معایب ایردراپ رایگان

    این توکن‌های رایگان برای افرادی مناسب هستند که به صورت روزانه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و از اخبار مختلف مطلع هستند. در این صورت می‌توانند با این توکن‌ها، بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند، سبد خرید متنوع‌تر داشته باشند. همچنین در صورتی که پروژه در آینده رشد کند، سود خوبی به دست می‌آورند.

    در مقابل ارزش توکن‌هایی که به رایگان عرضه ‌شده، ممکن است هیچوقت افزایش پیدا نکند. حتی ممکن است قیمت از آنچه در زمان ارائه توکن بوده هم کم‌تر شود. البته در این صورت هم دارندگان توکن ضرری نمی‌کنند، چون هزینه‌ای بابت آن پرداخت نکرده‌اند. نقطه ضعف اصلی این است که توکن‌های رایگان غیرمعتبر، دارندگان را نسبت به تمام ایردراپ‌های رایگان بدبین می‌کنند و ممکن است شانس بهره‌مندی از توکنی با فرصت رشد بالا را از دست بدهند.

    نکته مهم این است که برخی از پروژه‌های کلاهبرداری هم برای به دست آوردن پول یا اطلاعات کاربران ارزهای دیجیتال، یک ایدراپ رایگان تقلبی راه‌اندازی می‌کنند تا بتوانند به اهداف سودجویانه خود برسند. کاربران پیش از شرکت در هر طرح رایگانی باید درباره آن تحقیقات لازم را انجام بدهند.

    دو ایردراپ قابل برداشت موفق در بازار ارزهای دیجیتال

    تعداد زیادی از پروژه‌هایی که از این استراتژی استفاده کردند، شکست خوردند و از بازار ارزهای دیجیتل حذف شدند.  اما پروژه‌های بزرگی هم وجود دارند که کار خود را با Airdrop قابل برداشت آغاز کردند و اکنون به شهرت و اعتبار خوبی دست پیدا کرده‌اند. در ادامه به دو پروژه موفقی که با استفاده از این استراتژی به موفقیت رسیدند، اشاره کرده‌ایم.

    ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ ایردراپ واقعی و معتبر

    یونی سواپ

    یونی سواپ که موفق‌ترین صرافی غیرمتمرکز سراسر جهان است، در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. زمانی که می‌خواست توکن اختصاصی خود را عرضه کند، به تمام افرادی که تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۰ در یونی سواپ عضو شده و تراکنش انجام داده‌ بودند، توکن رایگان اهدا کرد. جالب است بدانید که این روند بسیار سخاوتمندانه اجرا شد و یک حساب کاربری ۴۰۰ توکن UNI به دست آورد.

    البته بسیاری از افرادی که توکن رایگان دریافت کرده بودند، سریعا توکن‌هایشان را فروختند و این موضوع باعث افت قیمت UNI شد و قیمت آن از ۴ دلار به ۲ دلار رسید. البته یونی سواپ پاداش کسانی که به توکن متعهد ماندند و آن را نفروختند داد و با رشد قیمت، در آوریل ۲۰۲۱ به ۳۰ دلار رسید. این موضوع باعث شد برخی از کاربران یونی سواپ بدون کوچک‌ترین سرمایه‌ای به دارایی ۱۲ هزار دلاری برسند!

    1inch

    پروژه وان اینچ در دسامبر ۲۰۲۰، ۹۰ میلیون توکن را بین ۵۵ هزار آدرس موجود در شبکه توزیع کرد. شرط دریافت توکن هم این بود که آدرس مورد نظر بیش از ۲۰ دلار در شبکه تراکنش انجام داده باشد یا تا روز قبل از اجرای ایردراپ، ۴ تراکنش انجام داده باشد.

    زمانی که توکن‌های رایگان عرضه شدند، هر توکن ۲.۷ دلار ارزش داشت و بعد از آن قیمت رشد کرد و به ۶ دلار رسید. اکنون قیمت این توکن به میزان اولیه بازگشته است و در زمان نگارش این مقاله ۲.۷۷ دلار معامله می‌شود.

    چگونه توکن رایگان بگیریم؟

    گرفتن ایردراپ معتبر ارز دیجیتال یک روش ساده برای اضافه کردن یک دارایی جدید به سبد رمزارز بدون پرداخت هزینه است. این موضوع هرکسی را برای خرید توکن رایگان ترغیب می‌کند؛ مگر اینکه قبلا با پروژه‌ای شکست خورده در این زمینه روبرو شده باشد.

    همانطور که تا این بخش از مقاله خواندید، ایردراپ رایگان به روش‌های گوناگونی ارائه می‌شود و به گروه‌های مختلفی تعلق می‌گیرند و این موضوع کاملا به سلیقه افرادی که کمپین را برگزار کرده‌اند بستگی دارد.

    روش‌های موجود برای باخبر شدن و گرفتن ایردراپ ارز دیجیتال را در ادامه نام برده‌ایم:

    • سرچ منظم در سایت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال درباره ایردراپ جدید و معتبر (جستجو به زبان انگلیسی نتایج بروزتری دارد)
    • دنبال کردن airdrop aggregatorها و شرکت در ایردراپ‌های انحصاری آن‌ها (این روش کمی برای کاربران ایرانی چالش برانگیز است)
    • دنبال کردن پروژه‌های در حال توسعه ارزهای دیجیتال که احتمال استفاده از این استراتژی برای آن‌ها وجود دارد.

    تشخیص توکن های رایگان تقلبی

    برخی از برنامه‌هایی که تحت عنوان عرضه رایگان توکن ارائه می‌شوند، تله‌ای برای به دام انداختن کاربران تازه‌کار هستند. آن‌ها برنامه‌هایی شبیه به ایردراپ رایگان هستند که کلاهبرداران سعی می‌کنند از شما پول بگیرند یا به کلید خصوصی حساب کاربری‌تان در بازار ارزهای دیجیتال دست پیدا کنند.

    به یاد داشته باشید که هرگز اطلاعات کلید خصوصی ولت خود را در اختیار افراد غیرمعتمد قرار ندهید. همچنین ولت خود را به هر پروژه‌ای متصل نکنید. برخی از کلاهبرداران برای جلب اعتماد کاربر، توکنی را به ولت او واریز می‌کنند و تا زمانی که کاربر متوجه نشود توکن در لیست ارزهای دیجیتال معتبر موجود نیست و نمی‌توان آن را معامله کرد، متوجه تقلبی بودن پروژه نخواهد شد.

    برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن یک پروژه به موارد زیر توجه داشته باشید:

    • رزومه توسعه‌دهندگان و بنیانگذاران پروژه را بررسی کنید
    • ببینید سایر کاربران بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص افراد حرفه‌ای چه نظری درباره این پروژه دارند
    • اسناد و اطلاعات مربوط به پروژه را مطالعه کنید
    • هیچ پروژه اصیلی از شما درخواست نمی‌کند برای آن‌ها پولی واریز کنید یا اطلاعات کلید خصوصی‌تان را افشا کنید

    شیوه‌های کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال روزبه‌روز بیشتر می‌شود. برخی از سایت‌های کلاهبرداری با پرداخت هزینه و تبلیغات کلیکی خود را به رتبه‌های اول موتور جستجو می‌رسانند و کاربران هم به حساب اعتمادی که به گوگل دارند، قربانی می‌شوند. حتی برخی از کلاهبرداران آدرس سایتشان را بسیار شبیه به سایت‌های معتبر انتخاب می‌کنند تا کاربران با یک اشتباه جزئی وارد سایت شوند و مورد سوءاستفاده قرار بگیرند.

    ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ ایردراپ واقعی و معتبر

    کلام آخر

    در این مقاله به ایردراپ پرداختیم و توضیحاتی کلیدی درباره آن ارائه دادیم تا با روش کلی کار آن آشنا شوید. درک ایردراپ و روش کار آن‌ها برای افرادی که با مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند، سخت‌تر است. ما در مجله ارز دیجیتال داموندمگ که زیرمجموعه صرافی داموند است، تلاش می‌کنیم اطلاعات را به گونه‌ای ارائه بدهیم که برای همه افراد قابل فهم باشد؛ حتی کسانی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند و هنوز با بسیاری از مفاهیم آشنایی ندارند.

    صرافی ارز دیجیتال داموند DAMOND.ir هم یک پلتفرم معاملاتی ایمن و سریع برای کاربران ایرانی است که امکان معامله ارزهای دیجیتال با ریال ایران را برای آن‌ها فراهم می‌کند. در صرافی داموند بدون نیاز به تبدیل ریال به دلار و تنها با یک تراکنش بانکی ساده می‌توانید توکن‌های مورد نظرتان را بخرید و به یکی از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شوید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303867

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم