• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

ایرانی در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی: با برگزاری این نمایشگاه تلاش می کنیم تا در چرخه اقتصادی کشور نقش داشته باشیم

  • کد خبر : 305990
  • 10 شهریور 1401 - 23:18
ایرانی در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی: با برگزاری این نمایشگاه تلاش می کنیم تا در چرخه اقتصادی کشور نقش داشته باشیم

پول بانک: تلاش می کنیم با برگزاری این نمایشگاه، در چرخه اقتصاد نقش داشته باشیم و در این میان از حمایت نهادها و تشکل‌های صنفی صنعت چاپ در برگزاری این رویداد سپاسگزاریم.

  • مدیرعامل شرکت برساز رویداد «مجری برگزاری نمایشگاه» گفت: تلاش می کنیم با برگزاری این نمایشگاه، در چرخه اقتصاد نقش داشته باشیم و در این میان از حمایت نهادها و تشکل‌های صنفی صنعت چاپ در برگزاری این رویداد سپاسگزاریم.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی و فرآوری تهران، توسط شرکت برساز رویداد پارس، پیش از ظهر امروز سه شنبه 8 شهریور ماه 1401، با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منا ابروفراخ مدیرکل دفتر صنایع سلولزی و چاپ وزارت صمت، عباس تقدسی نژاد مدیر عامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، حامد ایرانی مدیرعامل شرکت برساز رویداد «مجری برگزاری نمایشگاه»، مکی معاون وزیر صنعت و معدن عراق، شیخ مصطفی عبدالرحمن رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان چاپ اقلیم کردستان، شرکتهای داخلی و خارجی، فعالان صنعت چاپ کشور و جمعی از اصحاب رسانه، در مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

    حامد ایرانی، مدیرعامل شرکت برساز رویداد «مجری برگزاری نمایشگاه»

    حامد ایرانی، مدیرعامل شرکت برساز رویداد «مجری برگزاری نمایشگاه»، در ابتدای این مراسم، با اشاره به ضرورت برگزاری این نمایشگاه، گفت: تلاش داریم با برگزاری این نمایشگاه در چرخه اقتصاد نقش داشته باشیم و در این میان از حمایت نهادها و تشکل‌های صنفی صنعت چاپ در برگزاری این رویداد سپاسگزاریم.

    وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال علاوه بر شرکت‌های ایرانی، میهمانانی از کشورهای عراق، افغانستان، اقلیم کردستان، قزاقستان، ازبکستان و ارمنستان حضور دارند.

    عباس تقدسی ‌نژاد، مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب

    عباس تقدسی ‌نژاد، مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، در ادامه این مراسم، در سخنانی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در 15 هزار مترمربع، گفت: 120 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند؛ همچنین 150 هیات تجاری از کشورهای خارجی در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند.

    وی افزود: تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از این دست، علاوه بر توسعه تبادلات تجاری میان کشورهای مختلف، زمینه رشد و صادرات کالاهای ایرانی را نیز برای صنعتگران ایرانی فراهم کنیم.

    مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، با بیان اینکه چاپ در میان 20 صنعت اثرگذار در تولید ناخالص داخلی است، عنوان کرد: براساس آماری که منتشر شده است؛ این صنعت سالانه 500 میلیارد دلار در سال گردش مالی دارد. عددی که طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و در ایران نیز به لحاظ ظرفیت‌های بومی امکان تنوع زیادی دارد.

    تقدسی‌ نژاد، در ادامه بر ضرورت طراحی سایت یا منطقه ویژه چاپ و بسته‌بندی در جنوب تهران تاکید کرد و گفت: می‌توان با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه، یک سایت نمایشگاه طراحی کرد تا ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل و با نگاه کلان‌تری به این صنعت نگاه شود.

    مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، در پایان سخنان خود گفت: در این زمینه به ‌دلیل نزدیکی به فرودگاه امام خمینی‌(ره) نیز می‌توان برای جابجایی و صادرات محصولات و سفارش‌های چاپی بهره گرفت و این منطقه به‌عنوان ناحیه تجاری اقتصادی مهم در جنوب تهران با حمایت دولت شکل بگیرد.

    منا ابروفراخ، مدیرکل دفتر صنایع سلولزی و چاپ وزارت صمت

    منا ابروفراخ، مدیرکل دفتر صنایع سلولزی و چاپ وزارت صمت، در ادامه مراسم در سخنانی، با بیان اینکه صنعت چاپ و بسته ‌بندی با بهره‌مندی از تخصصص‌های جدید در این حوزه طی سال‌های اخیر توانسته است به بازارهای خارج از کشور راه پیدا کند، افزود: آهنگ رشد این صنعت را به فال نیک می‌گیریم و نمایشگاه‌های متعددی که برگزار می‌شود، نشان می‌دهد که این صنعت زیربنایی، تاثیرگذار بوده است.

    وی ادامه داد: آنچه اکنون اهمیت دارد این است که فناوری‌های صنعت چاپ در تلاش است، یک متد و زبان مشترک ایجاد کند، در این میان اگر می‌خواهیم این صنعت اثرگذارتر باشد، باید مزیت جدی برای آن ایجاد کنیم.

    مدیرکل دفتر صنایع سلولزی و چاپ وزارت صمت، با بیان اینکه معضل اصلی حوزه چاپ و بسته‌بندی، رعایت استانداردها است، گفت: در این زمینه معتقدم که صنعت چاپ باید در اولویت حرکت‌ها و جهش‌های شتاب آور حوزه فناوری قرار گیرد تا اثربخشی مناسبی داشته باشد.

    یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

    یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه این مراسم، با اشاره به حضور فعالان بخش‌های مختلف صنعت چاپ ازجمله عراق در این نمایشگاه، گفت: امیدواریم با برگزاری این رویداد اقتصادی زمینه همکاری بیشتر و بهتر در حوزه چاپ و بسته‌بندی و سایر صنایع با کشورهای منطقه فراهم شود.

    وی ادامه داد: اکنون باید از فرصت‌های خوبی که برای ایران در منطقه پیش آمده، تجارب فعالان چاپ در ایران قابل انتشار به کشورهای منطقه است؛ علاوه‌براین دانش و فناوری‌های موجود نیز قابل اشتراک است.

    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه در ایران زمینه‌های همکاری بسیار خوبی در صنعت چاپ وجود دارد، عنوان کرد: صنعت چاپ در آستانه یک جهش و پیشرفت بسیار خوب در حوزه صادرات و ارتباطات است، دولت نیز از این فعالان این صنعت و صاحبان صنایع حمایت می‌کند.

    احمدوند، افزود: در این زمینه با همکاری و اهتمام وزیر صمت، همچنین همکاری صنف چاپ می‌توان زمینه توسعه صادرات چاپ در کشور فراهم شود.

    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان سخنان خود بیان داشت: امیدواریم در سایه برگزاری این نمایشگاه، همکاری‌ها و قراردادهای خوب کاری و تجاری امضا شود و شاهد موفقیت‌های فعالان صنعت چاپ در کشور باشیم.

    این گزارش می افزاید، در پایان این آیین، یاسر احمدوند، منا ابروفراخ، عباس تقدسی ‌نژاد و جمعی از میهمانان این برنامه از غرفه‌ها و بخش‌های گوناگون نمایشگاه بازدید کردند.

    بنا به این گزارش، در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت فعال، در فضایی بالغ بر 15 هزار متر مربع، در سه حوزه ماشین‌آلات چاپ، بسته ‌بندی و صنایع غذایی و صنعت کارتن ‌سازی از کشورهای ایران عراق، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان و اقلیم کردستان حضور دارند.

    این نمایشگاه با هدف ایجاد بستری مناسب با رویکردی صادرات محور و به‌ منظور تقویت و ارتقاء تولیدات سازندگان داخلی و معرفی توانمندی‌‌های ساخت داخل برگزار شده است.

    همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه چاپ، بسته ‌بندی و فرآوری پاویون تخصصی بسته‌ بندی انعطاف‌ پذیر و پلیمری، ماشین‌آلات صنعت کارتن، کاغذ چاپ دیجیتال عریض، پارچه و ماشین‌های اداری و همچنین تولیدکنندگان ماشین‌آلات بسته‌بندی و فرآوری از جمله صنایع غذایی، نوشیدنی‌ها، صنایع پخت شیرینی و شکلات، دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنایع پلاستیک، پلیمر و صنایع وابسته نیز غرفه دارند.

    در بخشی از این رویداد، آثار برتر چاپی شامل برگزیدگان دوره‌های مختلف جشنواره ملی صنعت چاپ کشور به‌ صورت مجزا غرفه دارند و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

    مجتمع نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب:

    مجتمع نمایشگاه شهر آفتاب، از مهم ترین پروژه نمایشگاهی و جدیدترین مرکز نمایشگاه ایران است که ایجاد مرکز محل تجارت جهانی ایرانیان محسوب می شود؛ نمایشگاه چاپ و بسته بندی هم، همچنان در شهر آفتاب برگزار می شود؛ این مکان نماد آغازگر عصر جدید تجارت ایران در سطح بین الملل و مکان عالی برای حضور و رونق تجارت افراد و شرکتها می باشد.

    گفتنی است، چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی، بصورت تخصصی در این حوزه، توسط  حامد ایرانی، مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس(مجری برگزاری)، از ۸ الی ۱۱ شهریور ماه 1401 و از ساعت 10 تا 17، در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305990

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم