• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4
مهندس حسین صبوری در نشست توجیهی مروجین صرفه جویی اجرای طرح ارزیابی و پایش مدیریت مصرف انرژی در ادارات و سازمان‌های شهر تهران(تابستان۹۷):

اگر مشترکین ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند تابستان امسال مشکلی نخواهیم داشت

  • کد خبر : 7759
  • 01 تیر 1397 - 12:11
اگر مشترکین ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند تابستان امسال مشکلی نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: برای اینکه در طول سال برق مطمئنی به مشترکان ارائه شود، اقدامات زیادی در شرکت توزیع برق از جمله نوسازی و بهسازی شبکه توزیع، تجهیز ۲۰۰ اکیپ عملیاتی و ۳۵۰ مگاوات مدیریت مصرف را در دستورکار خود قرار دادیم.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ نشست توجیهی مروجین صرفه جویی اجرای طرح ارزیابی و پایش مدیریت مصرف انرژی در ادارات و سازمان‌های شهر تهران(تابستان۹۷)، صبح امروز چهارشنبه 30 خرداد ماه 97، با حضور مهندس حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، مدیران، مروجین صرفه جویی و جمعی از اصحاب رسانه، در محل ستاد راهبردی شرکت توزیع برق تهران بزرگ برگزار شد.

     

    مهندس حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ

    مهندس حسین صبوری، در این نشست در خصوص این طرح گفت: در طرح ارزیابی و پایش مدیریت مصرف انرژی، گروه ارزیابان در زمان پیک بار (اوج مصرف) از ساعت ۱۳ تا ۱۷ در تابستان سال جاری، با مراجعه به ساختمان های اداری مشترکان نسبت به ارزیابی شاخص های عملکردی مدیریت پیک بار مصرفی ادارات در تابستان ۹۷ تصویب نامه هیات وزیران که در نامه ای به آنها ابلاغ شده است، اقدام خواهند کرد و نتایج عملکرد به استانداری گزارش خواهد شد.

     

     

    وی از مروجین صرفه جویی در مصرف انرژی به عنوان سفیران انرژی وزارت نیرو یاد کرد و گفت: سفیران انرژی مسئولیت خطیری بر عهده دارند؛ آنان به عنوان نمایندگان وزارت نیرو به سازمان ها و اداره ها مراجعه کرده و مشاوره، توصیه و راهکارهایی در خصوص مدیریت بهینه برق ارائه می‌دهند.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، با اشاره به اینکه در شهر تهران ۴.۵ میلیون مشترک برق داریم، گفت:‌ شهر تهران ۱۳ درصد مشترکان کشور را در خود جای داده که ۱۰ درصد مصرف برق کشور را مصرف می‌کند.

    مهندس صبوری، تصریح کرد: برای اینکه در طول سال برق مطمئنی به مشترکان ارائه شود، اقدامات زیادی در شرکت توزیع برق از جمله نوسازی و بهسازی شبکه توزیع، تجهیز ۲۰۰ اکیپ عملیاتی و ۳۵۰ مگاوات مدیریت مصرف را در دستورکار خود قرار دادیم.

     

    وی افزود:‌ تابستان امسال صنعت برق شرایط خاصی دارد چرا که خشکسالی‌های سال گذشته باعث شده تا از ۱۰ هزار مگاوات انرژی نیروگاه برق‌آبی ۵۰ درصد آن قابل وصول نباشد، یعنی به عبارتی ۵ هزار مگاوات از بابت تولید انرژی در نیروگاه‌های برق‌آبی محروم هستیم.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، خاطرنشان کرد:‌ به همین جهت شرایط خاصی در صنعت برق حاکم است پس باید برای عبور از تابستان امسال، مشترکان ۱۰ درصد صرفه‌جویی را در سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانیم احتمال خاموشی برق را به حداقل برسانیم.

    مهندس صبوری، افزود:‌ پیک مصرف برق در تابستان سال گذشته ۴۷۰۰ مگاوات بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۴۹۰۰ مگاوات برسد، بنابراین با محدودیت‌هایی که از بابت کاهش تولید برق‌آبی‌ها و افزایش ۵ درصدی مصرف برق عنوان شده است، نباید پیک مصرف برق از ۴۵۰۰ مگاوات بیشتر شود.

    وی افزود: برای کاهش ۱۰ درصد مصرف برق در بخش صنایع کشاورزی، دانشگاه‌ها و مراکز تجاری تاکنون ۳۳۰۰ قرارداد و تفاهم‌نامه امضا شده است.

     

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، در خصوص اجرای طرح ارزیابی و کاهش مدیریت مصرف انرژی در ادارات و سازمان‌های شهر تهران گفت: با توجه به اینکه دولت اخیرا مصوبه‌ای را برای مصرف برق دولتی‌ها ابلاغ کرد، تا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بار مصرفی خود را ۱۰ درصد کاهش دهند، بر آن شدیم تا این طرح را با مراجعه اکیپ‌های مربوط به این شرکت به این ادارات و سازمان‌ها با راهنمایی و برخی راهکارها آنها را در کاهش مصرف برق کمک کنیم.

    مهندس صبوری، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این برنامه را به خوبی اجرا و مصرف برق را پایش و  کنترل کنیم ۵۰ اکیپ در طول دو ماه هم در ساعات اداری و هم در خارج از ساعات  اداری به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مراجعه خواهند کرد و آنها را به روش‌های مدیریت مصرف برق آشنا کنند.

    وی با اشاره به اینکه از اول امسال با توجه به وضعیت دمای هوا در شهر تهران مناسب بود، مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ در صد کاهش داشته٬ گفت: اگرچه چنانچه مشترکین ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند، تابستان امسال مشکلی نخواهیم داشت.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، بیان داشت: به عبارتی مشترکینی که از ساعت ۱۲ الی ۴ بعدازظهر و از ساعت ۱۹ تا ۲۳ از لوازم برقی کمتر استفاده کنند.

    وی تأکید کرد:‌ قطع برق در شهر تهران خط قرمز ماست، به هر حال میزان تولید برق با مصرف برق باید همخوانی داشته باشد چرا که ظرفیت تولید برق در حال حاضر محدود است و باید برای جلوگیری از هرگونه خاموشی، مدیریت مصرف در سرلوحه کار قرار گیرد.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، پیرامون اینکه آیا سازمان‌های دولتی و ادارات به توصیه‌های شرکت توزیع برق گوش می‌کنند و اینکه آیا آنها همچنان پرمصرف هستند، گفت: بخش عمده‌ای از دولتی‌ها به رعایت الگوی مصرف توجه دارند و توصیه‌های ما را رعایت کرده‌اند، اما باز هم تأکید می‌کنیم که مشترکین باید ۱۰ درصد در پیک صرفه‌جویی کنند تا خاموشی رخ ندهد.

     

    راهکاری مدیریت مصرف بهینه برق در سازمان ها و ادارات

    راهکاری مدیریت مصرف بهینه برق در سازمان ها و ادارات که قرار است از امروز با اجرای طرح ارزیابی و پایش مدیریت مصرف انرژی در ادارات اجرا شود بدین شرح است:

    ۱ـ استفاده از روشنایی نور روز

    ۲ـ خاموش کردن حداقل ۴۰درصد سیستم‌های روشنایی در ساعت ۱۱ الی ۱۵ و در اتاق‌های کار، راهروها و مکان‌های عمومی، تنظیم دمای سیستم‌های سرمایش برای حداقل تأمین برودت ۲۵ درجه سانتیگراد، خاموش کردن تجهیزات برقی در زمان‌های عدم حضور در اتاق و هنگام اقامه نماز، اطمینان از خاموش بودن تجهیزات برقی غیرضرور بعد از ساعت اداری.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=7759

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم