• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

اگر تاریخ بیمه شخص ثالث بگذرد چه کار باید کرد؟

  • کد خبر : 329647
  • 06 شهریور 1402 - 15:07
اگر تاریخ بیمه شخص ثالث بگذرد چه کار باید کرد؟

فهرست محتوا   اگر تاریخ بیمه شخص ثالث بگذرد چه کار باید کرد؟ این یکی از سوالات پر تکرار دارندگان وسایل نقلیه است. در صورت رسیدن موعد سررسید بیمه شخص ثالث باید بلافاصله نسبت به خرید و تمدید این بیمه‌نامه اقدام کنید. در صورت عدم تمدید و نخریدن بیمه شخص ثالث مشمول جریمه بیمه شخص […]

فهرست محتوا

  •  

    اگر تاریخ بیمه شخص ثالث بگذرد چه کار باید کرد؟ این یکی از سوالات پر تکرار دارندگان وسایل نقلیه است. در صورت رسیدن موعد سررسید بیمه شخص ثالث باید بلافاصله نسبت به خرید و تمدید این بیمه‌نامه اقدام کنید. در صورت عدم تمدید و نخریدن بیمه شخص ثالث مشمول جریمه بیمه شخص ثالث خواهید شد. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، یکی از جرایمی است که فقط به وسیله بیمه مرکزی بخشیده می‌شود. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1402 در شهریورماه از تاریخ دوم تا هجدهم این ماه به مرحله اجرا در آمده است. در این مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین کارهایی که در صورت گذشتن تاریخ سررسید بیمه شخص ثالث باید انجام دهید را با هم بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

     

    در صورت اتمام بیمه شخص ثالث باید چه کرد؟

    اولین و تنها کاری که با اتمام بیمه شخص ثالث خود باید انجام دهید، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث است. بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌نامه‌‎های اجباری خودرو است که خرید آن برای همه مالکان وسایل نقلیه موتوری اجباری و ضروری است.

    بیمه شخص ثالث مسئولیت جبران خسارات وارد شده به اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی به عهده دارد و در صورت اتمام آن باید بلافاصله نسبت به تمدید اعتبار این بیمه‌نامه اقدام کرد. بنابراین هیچ راه دیگری جز خرید و تمدید اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث ندارید.

     

    جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

    جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

    اگر بیمه شخص ثالث خود را در موعد سررسید تاریخ اعتبار بیمه‌نامه تمدید یا به طور کلی این بیمه را خریداری نکنید، به ازای هرروز نداشتن بیمه‌نامه مشمول پرداخت جریمه دیرکرد خواهید شد. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به حساب صندوق تامین خسارات بدنی واریز می‌شود. بنابراین جریمه قابل چشم‌پوشی و حذف شدن نیست. البته جریمه دیرکرد در زمان‌های خاصی به وسیله بیمه مرکزی بخشیده می‌شود. برای محاسبه جریمه دیرکرد از فرمول زیر استفاده می‌شود:

    قیمت بیمه نامه شخص ثالث بدون در نظر گرفتن تخفیفات آن تقسیم بر 365 روز سال.

    البته مولفه‌هایی مانند ظرفیت وسیله نقلیه، نوع وسیله نقلیه، تعداد سیلندر و شرکت بیمه هم در میزان نهایی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تاثیر دارند. از آن‌جایی که قیمت پایه بیمه شخص ثالث در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف با هم یکسان نیست بنابراین تفاوت در میزان جرایم دیرکرد امری طبیعی است.

    لازم است بدانید جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث فقط برای یک سال مورد محاسبه قرار می‌گیرد. این موضوع به معنای این است که اگر شما بیش از 365 روز هم جریمه دیرکرد داشته باشید، باید جریمه 365 روز را پرداخت نمایید.

     

    طرح بخشودگی چیست و برای شرکت در این طرح باید چه کار کنیم؟

    خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

    همان‌طور که گفتیم بیمه مرکزی به بهانه‌های مختلفی طرح بخشش جریمه بیمه خودرو را اجرا می‌کند. امسال نیز بیمه مرکزی با پیشنهاد صندوق تامین خسارات بدنی موافقت کرد و بعد از تایید وزیر اقتصاد و امور دارایی، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث از تاریخ 2 الی 18 شهریور به مرحله اجرا رسید.

    برای شرکت در طرح بخشودگی کافی است بیمه شخص ثالث یک ساله خریداری کنید تا به این ترتیب تمام جرایم دیرکرد شما بخشیده شود. بنابراین این فرصت مناسب را برای خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه دیرکرد، از دست ندهید و بیمه نامه خود را تمدید کنید.

     

    علت اجرای طرح بخشودگی از سوی بیمه مرکزی چیست؟

    بیمه مرکزی هر سال طرح بخشودگی را با اهداف مختلفی اجرا می‌کند. دلایل اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1402 به شرح زیر است:

    • هفته دولت
    • ترویج فرهنگ خرید بیمه شخص ثالث
    • آغاز دور دوم سفرهای تابستانی
    • تردد زائران اربعین حسینی در شهریور 1402
    • تحریم‌ها و فشار اقتصادی بر خانواده‌های ایرانی و بیمه‌گزاران
    • وجود بیش از 11 میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

     

    خرید بیمه شخص ثالث و شرکت در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد شخص ثالث

    همان‌طور که گفتیم برای شرکت در طرح بخشودگی لازم است بیمه شخص ثالث یک ساله را خریداری کنید. برای خرید بیمه شخص ثالث می‌توانید از کارگزاری‌های فروش اینترنتی بیمه معتبر مانند بیمه دات کام استفاده کنید. این کارگزاری با سال‌ها سابقه در زمینه فروش بیمه در زمان اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث نیز در کنار شما خواهد بود.

    خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام دارای مزایای زیادی است. برخی از مهمترین مزایای خرید اینترنتی بیمه از بیمه دات کام را در ادامه برای شما می‌گوییم:

    • خرید بیمه شخص ثالث در سریع‌ترین زمان ممکن
    • امکان خرید اقساطی بیمه شخص ثالث بدون نیاز به چک و سفته
    • برخورداری از مشاوره رایگان قبل از خرید بیمه
    • پشتیبانی 24 ساعته بیمه دات کام
    • ارسال رایگان بیمه نامه برای بیمه گزار

    با خرید بیمه نامه شخص ثالث از بیمه دات کام می‌توانید از مزایای بالا برخوردار شوید و علاوه بر این اگر در زمان اجرای طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث را از بیمه دات کام خریداری کنید، تمامی جرایم دیرکرد شما بخشیده می‌شود.

     

    نکات مهمی که در مورد بیمه‌نامه شخص ثالث باید بدانید

    استعلام و خرید بیمه شخص ثالث که زیرشاخه بیمه خودرو محسوب می‌شود، نیازمند اطلاعات خاصی است. اطلاعاتی نظیر: تعریف بیمه شخص ثالث، پوشش‌ها، نحوه محاسبه قیمت و… به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

    بهتر است بدانید تنها اقدامی که در زمان اتمام بیمه‌نامه شخص ثالث باید انجام دهید، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث است. در صورت تعلل یا سهل انگاری برای تمدید و خرید این بیمه نامه مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌شوید. در این مقاله در مورد خرید بیمه شخص ثالث، اهمیت تمدید این بیمه‌نامه، جریمه دیرکرد، طرح بخشودگی و خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث با مزایای کاربردی با شما صحبت کردیم. فرصت 17 روزه طرح بخشودگی را از دست ندهید و بیمه‌نامه شخص ثالث خود را بدون پرداخت جرایم دیرکرد آن، تمدید کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=329647

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
    1. سلام. من جریمه دیرکرد دارم. دوباره این طرح اجرا میشه؟

    2. سلام. من جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث دارم. این طرح بخشودگی دیگه اجرا نمیشه؟

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم