• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
1

اهالی بازار؛ دوستدار حذف محدودیت‌های دامنه نوسان قیمت

  • کد خبر : 264943
  • 15 آذر 1400 - 8:05
اهالی بازار؛ دوستدار حذف محدودیت‌های دامنه نوسان قیمت

اهالی بازار؛ دوستدار حذف محدودیت‌های دامنه نوسان قیمت چندی پیش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مصاحبه‌ای با "سنا" به برنامه سازمان برای حذف محدودیت‌های دامنه نوسان اشاره کرد. با توجه به این نوع نگاه و ارزندگی اغلب سهام شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، بسیاری از فعالان و کارشناسان خواهان برداشتن برخی محدودیت ها […]

  • اهالی بازار؛ دوستدار حذف محدودیت‌های دامنه نوسان قیمت

    چندی پیش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مصاحبه‌ای با "سنا" به برنامه سازمان برای حذف محدودیت‌های دامنه نوسان اشاره کرد. با توجه به این نوع نگاه و ارزندگی اغلب سهام شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، بسیاری از فعالان و کارشناسان خواهان برداشتن برخی محدودیت ها از جمله دامنه نوسان قیمت هستند.

    فردین آقا بزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه(سنا) در مورد حذف یا افزایش دامنه نوسان، اظهار کرد: هر تغییر و فرمی که بتواند سبب بهبود فرآیند معاملات و عمق بخشیدن به بازار سهام شود به طور قطع تصمیم مناسب، سازنده و کارآمدی خواهد بود و باید ابزارها و زیرساخت‌های لازم به منظور اجرا شدن آن مهیا شود.

    وی با بیان اینکه این امر در صورت اجرا می‌تواند از تلاطم بازار بکاهد، گفت: یکی از عوامل اصلی که اکنون مانع ورود بسیاری از اشخاص علاقمند به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شده، وجود محدودیت‌های متعددی است که در دامنه نوسان قیمت وجود دارد.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص اینکه آیا جو فعلی بازار سرمایه ظرفیت افزایش دامنه نوسان را دارد یا خیر؟ گفت: اکنون که p/e فوروارد بسیاری از شرکت ها و صنایع از جمله صنایع پتروشیمی، کانی های فلزی و پالایشی به حدود چهار مرتبه رسیده است نگرانی چندانی در خصوص کاهش قیمت و یا آثار سوء بر روند عادی معاملات وجود ندارد بنابراین اجرا شدن این موضوع می تواند بر روند بهبود وضعیت سهم های حاضر در بازار نیز تاثیر قابل قبولی داشته باشد.

    او بیان کرد: در فرآیند اجرایی کردن افزایش دامنه نوسان نمی‌توان عجله کرد، اما باید گفت تصمیماتی که به تازگی در این خصوص گرفته شده اگر به درستی اجرا شود می تواند سبب توسعه و تعالی بازار سرمایه شود و اعتماد از دست رفته را تا حدودی بازگرداند.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: رفع محدودیت دامنه نوسان قیمت می‌تواند برای شرکت‌ها نویدبخش و متفاوت باشد، اما بهتر است در ابتدا این طرح روی شرکت‌هایی که سهام شناور آزادتری دارند اجرا شود، زیرا این امر علاوه بر آنکه شرکت‌های کوچک‌تر را آماده پذیرش چنین شرایطی می‌کند سبب کاهش زیان‌های احتمالی آنان نیز می‌شود.

    آقابزرگی در خصوص ظرفیت سامانه معاملاتی بازار سرمایه به منظور هماهنگ شدن با تغییرات احتمالی در افزایش دامنه نوسان قیمت، گفت: بیشترین عاملی که سبب می شود گاهی سامانه معاملاتی با فشار مواجه شود محدودیت‌هایی است که در دامنه نوسان قیمت وجود دارد، اگر این محدودیت‌ها برداشته شود کمتر شاهد فشار بر سامانه معاملاتی خواهیم بود زیرا در چنین شرایطی کمتر شخصی پیدا می‌شود که اقدام عجولانه در راستای فروش سهام خود انجام دهد.

    *خبرنگار: یاسمن خانکش‌زاده

    این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=264943

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم