• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

انتخاب بروکر فارکس

  • کد خبر : 310281
  • 01 بهمن 1401 - 14:36
انتخاب بروکر فارکس

فهرست محتوا  بروکر فارکس و انتخاب بروکر فارکس مناسب ایرانیان موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد. این روزها سرمایه‌گذاری در بازار جهانی فارکس به شدت مورد توجه افراد قرار گرفته و معامله‌گران […]

فهرست محتوا

  •  بروکر فارکس و انتخاب بروکر فارکس مناسب ایرانیان موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

    سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

    این روزها سرمایه‌گذاری در بازار جهانی فارکس به شدت مورد توجه افراد قرار گرفته و معامله‌گران به دنبال آن هستند که با معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در این بازار ارزش دارایی‌های خود را حفظ کرده و به سودهای قابل توجهی برسند‌. بازار فارکس یک بازار پیچیده و گسترده است و ترید مستقیم در آن امکان‌پذیر نیست.

    اولین قدم برای ورود به این بازار، انتخاب بروکر فارکس است. بروکرهای بسیاری هستند که خدمات تریدری در بازار فارکس را ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه برای سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در این بازار فاکتورهای متعددی مطرح می‌شود، می‌توان گفت انتخاب بروکر مناسب چندان هم کار ساده‌ای نخواهد بود. در ادامه ضمن معرفی بروکر فارکس راه‌های انتخاب بهترین بروکر را به صورت خلاصه شرح می‌دهیم.

     

     

    بروکر چیست؟

    قبل از اینکه به دنبال شناخت بهترین بروکر فارکس باشید، بهتر است به تعریف دقیقی از بروکر برسیم. بروکر در واقع کارگزاری یا واسطه‌ای است که بین معامله‌گران ارتباط برقرار کرده و نقش بسیار مهمی در تعداد و میزان موفقیت معامله‌ها  دارد. با توجه به اینکه روزانه تعداد بسیار زیادی معامله خرد و کلان در بازار فارکس انجام می‌شود، فعالیت میلیون‌ها تریدر به صورت مستقیم در این بازار غیرممکن به نظر می‌رسد. به همین خاطر می‌توان نقش بروکرها را در این بازار مالی درک کرد. طبیعی است که بروکرها در ازای انجام هر معامله سود یا به عبارتی کمیسیون دریافت می‌کنند؛ اما به هرحال بروکرها با تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی آشنا هستند که میزان موفقیت معاملات را افزایش می‌دهند و تریدرها را به سود بیشتری می‌رسانند.

    این واسطه‌ها علاوه بر ایجاد ارتباط بین تریدرها و بانک‌ها، بین کاربران و تأمین‌کنندگان نقدینگی نیز ارتباط برقرار کرده و معاملات مختلف خرد و کلان را روی جفت ارزها انجام می‌دهند. در مورد تأمین‌کننده نقدینگی در فارکس خالی از لطف نیست، اگر بدانید موسسات بزرگ و بانک‌های بسیاری هستند که با انجام معاملات بزرگ نقدینگی بازار را تأمین می‌کنند.

    حال بروکرها با ایجاد ارتباط بین تریدرها و این تأمین‌کنندگان نقدینگی به افزایش رونق در تجارت فارکس کمک می‌کنند‌. همه کاربران برای دسترسی به بروکر باید در سایت آن ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند. این در حالی است که به دلیل شرایط تحریم در کشور ایران انتخاب بروکر فارکس کمی سخت به نظر می‌رسد. با این حال می‌توان با بررسی چند فاکتور اساسی به انتخاب بهترین بروکر رسید.

     

    چگونه بهترین بروکر فارکس را انتخاب کنیم؟

    با توجه به اینکه بروکرها سهم بسیار مهمی در کیفیت انجام معاملات و افزایش سوددهی تریدرها دارند، انتخاب بروکر مناسب اهمیت بسیاری دارد و باید در انتخاب آن دقت بسیاری خرج دهید. در انتخاب بروکر بازار فارکس فاکتورهایی از جمله: رگولاتوری و میزان پشتیبانی آن از بروکر، نرخ بهره، کمیسیون و اسپرد، پلتفرم‌های معاملاتی ارائه شده، پشتیبانی سریع از کاربران، روش‌های واریز و برداشت، لوریج و ویژگی‌های دیگر لحاظ می‌شوند‌.

    اعتبار بروکر فارکس به عنوان اولین فاکتور مهم و اساسی در انتخاب آن مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین خاطر همواره توصیه می‌شود، رگوله بودن بروکر را دست کم نگیرید. بروکرها توسط نهادهای نظارتی متعددی تحت نظر و پشتیبانی هستند؛ این نهادها به عنوان رگولاتوری شناخته می‌شوند و ضمن افزایش اعتبار هر بروکر، ریسک سرمایه‌گذاری و ترید در کارگزاری‌ها را کاهش می‌دهند.

    اتریوم

    همانطور که اشاره کردیم بروکرها برای انجام معاملات فارکس مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند؛ در واقع تمامی بروکرها کمیسیون و اسپرد دارند. در این بین برخی از بروکرها کارمزد کمتری دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید، دریافت کارمزد کمتر در کنار سایر فاکتورهای مهم به عنوان یک ویژگی خوب در انتخاب بروکر مطرح می‌شود. در واقع نکته اینجاست که کارمزد کمتر همیشه به معنای کیفیت بالای خدمات یک کارگزاری نیست. سهولت واریز و برداشت از دیگر فاکتورهای مهمی است که باید هنگام انتخاب کارگزاری به آن توجه کنید. سیستم واریز و برداشت آسان در بروکر فارکس خود یک آپشن بزرگ محسوب می‌شود‌. کاربران باید در هر ساعت از شبانه‌روز به حساب خود دسترسی داشته و امکان واریز و برداشت ریالی برایشان فراهم باشد.

    بررسی سرعت انجام معاملات توسط بروکر فارکس نیز در شناخت و انتخاب آن بسیار مهم است. طبیعتا هرچه بروکر سرعت بیشتری در انجام معاملات داشته باشد، معاملات بهتر و پرسودتری را شکار خواهد کرد. این ویژگی برای معامله‌گران روزانه اهمیت بسیاری دارد. با توجه به اهمیت این مسئله بهترین بروکرها از سرورهای قدرتمند استفاده می‌کنند. اهمیت پشتیبانی بیست و چهار ساعته و دسترسی دائم به بروکر نیز بر کسی پوشیده نیست. بروکرهای بزرگ و معتبر فارکس پشتیبانی دائمی خود را از طریق چت آنلاین، تماس تلفنی یا ایمیل ارائه می‌دهند.

    با توجه به اینکه شرایط تحریم دریافت خدمات تریدری را برای کاربران ایرانی دشوار ساخته، لزوم انتخاب یک بروکر با پشتیبانی از زبان فارسی به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. داشتن حساب اسلامی و پلتفرم‌های معملاتی مختلف نیز به عنوان آپشن‌های مهم در انتخاب بروکر مطرح می‌شود.

     

    آیا تمام بروکرهای فارکس قابل اعتماد هستند؟

    همانطور که گفتیم بروکرهای بسیاری در بازار فارکس خدمات معامله‌گری را ارائه می‌دهند. در این بین بارها دیده شده که بروکرها به خاطر عدم رگوله شدن و بهانه‌های بسیاری از جمله ورشکستی حساب کاربران خود را مسدود کرده‌اند‌. برای همین قبل از هر چیزی باید رگولاتوری بروکر و میزان اعتبار آن، سابقه فعالیت کارگزاری و میزان رضایت کاربران را بررسی کنید.

    بهتر است در راستای بررسی نکات مهم در انتخاب بروکر فارکس به این نکته مهم توجه کنید. از آنجا که معامله‌گران سرمایه متفاوت و استراتژی‌های معاملاتی مختلفی دارند، بهترین بروکر برای آن‌ها معنای متفاوتی خواهد داشت. در واقع با توجه به اینکه انتظارات شما از بروکر منتخبتان متفاوت است، قطعا باید معیارهای خود را برای انتخاب آن مشخص کنید. پس از آن می‌توانید به بررسی و شناخت بروکرهای معتبری همچون آمارکتس، لایت فایننس و … بپردازید.

     

    images_1673513607.png

    جمع بندی

    بازار فارکس یک بازار معاملاتی بزرگ است که روزانه میلیون‌ها معامله در بستر آن شکل می‌گیرد. اولین قدم برای ورود به این بازار انتخاب یک بروکر معتبر است. فاکتورهای متعددی از جمله پلتفرم‌ها و ابزارهای معاملاتی، سرعت انتقالات مالی، نرخ کارمزد، سوآپ و … بهترین بروکر فارکس را تعیین می‌کنند. برای شناخت بهترین بروکر باید ابتدا از رگوله بودن آن اطمینان حاصل کرده و سپس آپشن‌های سرمایه‌گذاری آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید. اگر صرافی منتخب شما نیازهای کاربری‌تان را مرتفع سازد، به انتخاب هوشمندانه‌ای رسیده‌اید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310281

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. سلام خسته نباشید تاجایی که من متوجه شدم تحلیل تکنیکال در بازار فارکس یک روش بررسی و پیش‌بینی نوسانات قیمتی است که با استفاده از نمودارها، الگوها و داده‌های تاریخی انجام می‌شود. این روش به کمک انواع اندیکاتور مثل میانگین حرکتی یا نقاط پشتیبانی و مقاومت و الگوهای قیمتی، نوسانات بازار و روندهای قیمتی را بررسی می‌کند. چندتا سوال برام پیش اومده میشه راهنمایی کنید؟

      ۱. چه ابزارهای تحلیلی معمولاً در تحلیل تکنیکال فارکس استفاده می‌شود؟
      ۲. چگونه الگوهای قیمتی مانند شمع‌های نمودار واقعی (candlestick patterns) در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرند؟
      ۵. چطور می‌توان از میانگین حرکتی (Moving Averages) برای تحلیل تکنیکال استفاده کرد؟
      ۶. چگونه می‌توان از شاخص‌های روندی (Momentum Indicators) برای پیش‌بینی نوسانات قیمتی استفاده کرد؟
      ۷. چه تأثیری ممکن است خبرها و رویدادهای اقتصادی بر تحلیل تکنیکال داشته باشند و چطور باید با آنها در تحلیل تکنیکال فارکس برخورد کرد؟

      ممنون از شما

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم