• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3
سلیمانی در نشست خبری دومین همایش بین‌ المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و توسعه سواحل مکران:

امیدواریم در آینده فرصت‌های سرمایه ‌گذاری خوبی ایجاد شود تا بتوانیم به سرعت سواحل مکران را توسعه دهیم

  • کد خبر : 4442
  • 05 بهمن 1396 - 12:34
امیدواریم در آینده فرصت‌های سرمایه ‌گذاری خوبی ایجاد شود تا بتوانیم به سرعت سواحل مکران را توسعه دهیم

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع گفت: سواحل مکران منطقه‌ای منحصر به فرد و در مجاورت آبهای بین‌المللی است که از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه برخوردار می باشد.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری دومین همایش بین ‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و توسعه سواحل مکران، صبح امروز سه شنبه 3 بهمن ماه 96، با حضور علی اکبر سلیمانی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، ایرج تاج ‌الدین دبیر دومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران و رئیس دبیر خانه ستاد توسعه سواحل مکران و جمعی از اصحاب رسانه، در محل دبیر خانه دومین همایش بین ‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و توسعه سواحل مکران در تهران برگزار شد.

     

    علی اکبر سلیمانی، معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع

    علی اکبر سلیمانی، معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، در ابتدای این نشست خبری گفت: سواحل مکران منطقه‌ای منحصر به فرد و در مجاورت آبهای بین‌المللی است که از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه برخوردار می باشد.

    وی افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال 86 به این مناطق توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست معاون رئیس جمهور و با حضور 10 وزیر اقتصادی تشکیل شد.

     

    معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سواحل مکران تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده است از جمله تبدیل فرودگاه نظامی جاسک به فرودگاه عمومی، شروع ساخت راه‌ آهن چابهار به زاهدان در راستای ایجاد کریدور شمال جنوب کشور و تعریض و دو بانده کردن مسیر جاسک از جمله اقداماتی است که در این مناطق انجام شده است. همچنین نیروی دریایی ارتش طی سال‌های اخیر پروژه‌های مختلفی را در این مناطق اجرا کرده‌اند.

    سلیمانی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در سواحل مکران وجود دارد و با توجه به بودجه‌هایی که برای این منطقه تخصیص داده شده است به نظر نمی‌رسد این ظرفیت‌ها به سرعت شکوفا شوند. از همین رو برگزاری همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران برای معرفی ظرفیت‌های این مناطق و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفت و در ادامه امیدواریم در آینده فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی ایجاد شود تا بتوانیم به سرعت سواحل مکران را توسعه دهیم.

     

    تاج‌ الدین، دبیر دومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران و رئیس دبیر خانه ستاد توسعه سواحل مکران

    تاج ‌الدین، دبیر دومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران، در ادامه این نشست خبری گفت: توسعه سواحل مکران در 6 حوزه تعریف شده است؛ حوزه اول موضوع ترانزیت و حمل و نقل است که وزارت راه در این حوزه توسعه کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب را در برنامه دارد.

    وی ادامه داد: حوزه دوم بحث شیلات و کشاورزی استکه با توجه به دسترسی سواحل مکران به آبهای اقیانوسی و زمین‌های حاصلخیزی که در این منطقه وجود دارد این حوزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

    دبیر دومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه سواحل مکران حوزه گردشگری است که مناطق منحصر به فردی برای این موضوع در دل خود جای داده است.

    تاج ‌الدین، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های انرژی و بحث شهرسازی نیز از دیگر حوزه‌های توسعه‌ای سواحل مکران هستند و اخیرا براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، ایجاد دو شهر جدید جاسک و تیس در دستور کار قرار گرفته است.

     

    وی ادامه داد: وزارت نفت نیز ساخت یک پایانه نفتی در سواحل دریای عمان و یک مجموعه پتروشیمی با 17 پلنت را برنامه‌ریزی کرده است.

    دبیر دومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران، در پایان سخنان خود گفت: این همایش 6 و 7 اسفند ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و روز هشتم اسفند ماه نیز شرکت‌کنندگان در همایش جهت بازدید از مناطق سواحل مکران به این منطقه سفر خواهند کرد. ما در این همایش در 9 پنل تخصصی با حضور معاونان وزرا چگونگی سرمایه‌گذاری و توسعه این سواحل را بررسی می‌کنیم.

     

    گفتنی است، دومین همایش بین‌ المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و توسعه سواحل مکران، طی روزهای 6 و 7 اسفند ماه سالجاری، در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌ گردد.

    خبرنگار: علیرضا پاشایی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=4442

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم