• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

المپیاد کدنویسی به المپیادهای دانش آموزی افزوده شد

  • کد خبر : 95739
  • 11 فروردین 1399 - 12:55

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با حمایت بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی، المپیاد دانش آموزی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال برگزار می‌شود. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم ،عیسی منصوری افزود: با توجه به نیاز روز افزون کشور به توسعه کسب و کارهای دیجیتال و پیشرفت‌هایی که تاکنون در این حوزه انجام شده و همچنین با توجه به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر توسعه زیرساخت‌های دیجیتال کشور در این ایام خانه نشینی و نیاز اقتصاد دانش بنیان آینده ایران به تولید محتوای دیجیتال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی، المپیاد ملی کدنویسی کودکان و نوجوانان را با همکاری برخی سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها برگزار می‌کند.
وی افزود: اساس توسعه کسب و کار در هر کشوری متکی به پرورش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان آن کشور است. فرایندهای جهانی و مطالعات بین المللی نشان می‌دهد تمرکز کسب و کارهای آینده جهان در محورهایی همچون داده کاوی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و نرم افزاهای تخصصی استوار است. بنابراین برای توسعه اشتغال و دستیابی به اهداف کلان ..

  • معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با حمایت بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی، المپیاد دانش آموزی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال برگزار می‌شود.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم ،عیسی منصوری افزود: با توجه به نیاز روز افزون کشور به توسعه کسب و کارهای دیجیتال و پیشرفت‌هایی که تاکنون در این حوزه انجام شده و همچنین با توجه به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر توسعه زیرساخت‌های دیجیتال کشور در این ایام خانه نشینی و نیاز اقتصاد دانش بنیان آینده ایران به تولید محتوای دیجیتال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی، المپیاد ملی کدنویسی کودکان و نوجوانان را با همکاری برخی سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها برگزار می‌کند.

    وی افزود: اساس توسعه کسب و کار در هر کشوری متکی به پرورش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان آن کشور است. فرایندهای جهانی و مطالعات بین المللی نشان می‌دهد تمرکز کسب و کارهای آینده جهان در محورهایی همچون داده کاوی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و نرم افزاهای تخصصی استوار است. بنابراین برای توسعه اشتغال و دستیابی به اهداف کلان کشور، باید مسیر آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان با کدنویسی و فضای مجازی را هموار کنیم. آموزش کدنویسی کودکان و نوجوانان، می‌تواند انقلابی در حوزه تولید محتوای دیجیتال و کارآفرینی آینده کشور باشد.

    شرط کارگری دولت برای حمایت از کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کا ورفاه اجتماعی اضافه کرد: درطرح ملی دارکوب در نظر است با همکاری دستگاه‌های مختلف طرح ملی آموزش کدنویسی کودکان و نوجوانان با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی در بین کودکان و نوجوانان و تمرکز بر توسعه کارآفرینی دیجیتال برگزار شود.

    وی ادامه داد: در این طرح قرار است کودکان و نوجوانان ایرانی با مبانی خلاقیت، ایده پردازی، الگوریتم و کدنویسی آشنا شده و تولیدات خود را در قالب المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی منتشر کنند.

    منصوری تصریح کرد: المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دارکوب، در نظر دارد تا با بسترسازی، آموزش، توانمندسازی و هدایت کودکان این سرزمین، ضمن آموزش سواد دیجیتال، مسیر کارآفرینی و توسعه را هموار کند. مسیری که می‌تواند به شکوفایی بیشتر کشور کمک کرده و زمینه ساز جهش تولید و کسب وکار در کشور و در سالیان آتی باشد. هدف این طرح استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش، توانمندسازی و هدایت علاقمندان به حوزه تولید محتوای دیجیتال و کد نویسی در سنین 7 تا 18 سال است.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=95739

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم