• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
5

السالوادور برای استخراج ارزهای دیجیتال از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند

  • کد خبر : 255339
  • 26 مهر 1400 - 11:47
السالوادور برای استخراج ارزهای دیجیتال از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند

السالوادور برای استخراج ارزهای دیجیتال از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، السالوادور، اولین کشوری که در جهان بیت کوین را ارز قانونی اعل..

  • السالوادور برای استخراج ارزهای دیجیتال از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، السالوادور، اولین کشوری که در جهان بیت کوین را ارز قانونی اعلام کرد، قصد دارد از چندین منبع انرژی تجدیدپذیر برای تأمین نیرو جهت استخراج ارزهای رمزنگاری شده استفاده کند.

    دانیل آلوارز، رئیس کمیسیون دولتی هیدروالکتریک رودخانه لمپا (CEL) روز جمعه طی اظهاراتی گفت: اینجا امکانات بی پایان است و این موضوع فقط به اراده مربوط می شود و اینکه ما امکانات و توانایی شروع این پروژه ها را داریم.

    وی افزود که السالوادور منابعی برای تولید برق به منظور فرآیند استخراج از طریق پروژه های برق آبی، خورشیدی، باد و جزر و مد دارد.

    سقوط 17 درصدی قیمت بیت کوین / شروع بد السالوادور در بازار ارز دیجیتالالسالوادور بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت می شناسد

    بر اساس این گزارش، استخراج ارزهای رمزنگاری شده نیاز به انرژی زیادی دارد که عمدتا از سوخت های فسیلی تامین می شود که این امر مورد انتقاد طرفداران محیط زیست در سراسر جهان قرار گرفته است.

    با این حال، السالوادور تصمیم دارد این موضوع را تغییر دهد. ماه گذشته، دولت این کشور استفاده از انرژی زمین گرمایی را برای استخراج بیت کوین از کارخانه ای در دامنه کوه آتشفشان تِکاپا Tecapa آغاز کرد. این نیروگاه حدود 102 مگاوات انرژی تولید می کند.

    در خاک این کشور در آمریکای مرکزی 20 آتشفشان وجود دارد و تقریباً یک چهارم کل تولید انرژی داخلی آن توسط انرژی زمین گرمایی تولید می شود.

    در تاریخ 1 اکتبر، السالوادور رسماً اعلام کرد که موفق شده است بخشی از اولین بیت کوین خود را با استفاده از نیروی زمین گرمایی آتشفشان تِکاپا استخراج کند. بر اساس بیانیه ای که در توییتر رئیس جمهور این کشور منتشر شد، این عملیات استخراج موفق به تولید 0.00599179 بیت کوین یا حدود 269 دلار شد.

    رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر حدود 1.5 مگاوات از کارخانه تکاپا برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد و در یک محفظه حمل و نقل در نزدیک کارخانه نصب شده و دارای 300 رایانه است که معاملات ارزهای رمزنگاری شده را پردازش می کند.

    کنگره السالوادور پیشنهاد تصویب بیت کوین را به عنوان پول قانونی در ژوئن سال جاری تصویب کرد. در ماه سپتامبر، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که دولت او اولین دارایی ارز دیجیتال خود را به میزان 400 بیت کوین خریداری کرده است.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=255339

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم