• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

الزامات تحقق جهش تولید/ عملی شدن شعار سال با رفع تبعیض ها، یکسان سازی نرخ ارز و تسهیل کسب و کار

  • کد خبر : 93335
  • 04 فروردین 1399 - 17:06

یک استاد دانشگاه گفت: از عواملی که در راستای جهش تولید در کشور بسیار راهگشاست می توان به برداشتن تبعیض ها، سوبسیدها، یکسان سازی نرخ ارز، تسهیل فضای کسب و کار، مقابله با فساد، قاچاق، توزیع عادلانه امکانات، وحذف بروکراسی کاذب اداری اشاره کرد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهاء الدین حسینی هاشمی گفت: مقام معظم رهبری شعار محوری سال 98 را «رونق تولید» و شعار محوری سال 99 را «جهش تولید» تعیین فرمودند.
وی اظهارداشت: دست اندرکاران برای تحقق رونق تولید در سال گذشته سازو کارها و اقدامات مختلفی را انجام دادند اما کافی نبود بلکه می طلبید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت: امسال تاکید معظم له روی جهش تولید است که می طلبد تمامی سازمان ها، ارگان ها و دستگاه های مرتبط همچون وزارت اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نظام بانکی و بیمه ای کشور همه و همه پای کار باشند و برای تحقق پذیری شعار سال تلاش کنند.
وی افزود: تمامی سازمان هایی که حامی، پشتیبان و متولی بخش تولید در کشور هستند باید سیاست ها و برنامه های خود را در جهت تحقق شعار س..

  • یک استاد دانشگاه گفت: از عواملی که در راستای جهش تولید در کشور بسیار راهگشاست می توان به برداشتن تبعیض ها، سوبسیدها، یکسان سازی نرخ ارز، تسهیل فضای کسب و کار، مقابله با فساد، قاچاق، توزیع عادلانه امکانات، وحذف بروکراسی کاذب اداری اشاره کرد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهاء الدین حسینی هاشمی گفت: مقام معظم رهبری شعار محوری سال 98 را «رونق تولید» و شعار محوری سال 99 را «جهش تولید» تعیین فرمودند.
    وی اظهارداشت: دست اندرکاران برای تحقق رونق تولید در سال گذشته سازو کارها و اقدامات مختلفی را انجام دادند اما کافی نبود بلکه می طلبید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
    این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت: امسال تاکید معظم له روی جهش تولید است که می طلبد تمامی سازمان ها، ارگان ها و دستگاه های مرتبط همچون وزارت اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نظام بانکی و بیمه ای کشور همه و همه پای کار باشند و برای تحقق پذیری شعار سال تلاش کنند.
    وی افزود: تمامی سازمان هایی که حامی، پشتیبان و متولی بخش تولید در کشور هستند باید سیاست ها و برنامه های خود را در جهت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید ساماندهی کنند.
    حسینی هاشمی اظهارداشت: از عواملی که در راستای جهش تولید در کشور بسیار راهگشاست می توان به برداشتن تبعیض ها، سوبسیدها، یکسان سازی نرخ ارز، تسهیل فضای کسب و کار، مقابله با فساد، قاچاق، توزیع عادلانه امکانات، حذف بروکراسی کاذب اداری، حذف قوانین دست و پاگیر و … اشاره کرد.
    وی ادامه داد: مسئولان در مصاحبه ها و سخنرانی های خود وعده هرگونه حمایت و کمک به تولیدکنندگان را می دهند اما در عمل این وعده ها به نحو باید و شاید نمود پیدا نمی کند.
    این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت: علی رغم تمامی تلاش ها همچنان صدور مجوز برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کارها و همچنین ترخیص کالا در گمرکات با فرآیند طولانی و زمان بری مواجه است.
    وی افزود: متاسفانه هزینه تولید در کشور بسیار بالاست در ضمن بخش عمده ای از واحدهای تولیدی امروز با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.
    حسینی هاشمی بیان داشت: فرآیندها باید کوتاه و منطقی شود تا انگیزه و رغبت برای سرمایه گذاری و فعالیت های مولد اقتصادی هر روز نسبت به گذشته در جامعه بیشتر شود.
    وی گفت: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در جهش تولید، جلب و جذب سرمایه، افزایش میزان اشتغالف عرضه کالا و نظایر این بسیار نقش آفرین هستند.
    این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی افزود: واحدهای مزبور در رقابت با غول های اقتصادی که اغلب دولتی و شبه دولتی هستند در سایه قرار می گیرند و همواره با مشکلات عدیده ای مواجهند.
    وی افزود: بازار فروش یکی از مشکلات اساسی بنگاه های کوچک و متوسط در کشور است چرا که ظرفیت تولید شان کم است و نمی توانند سرمایه گذاری و تبلیغات مناسبی در حوزه فروش داشته باشند.
    حسینی هاشمی بیان داشت: ضرورت ایجاب می کند نهادهایی بصورت تضمینی کالاهای این نوع واحدها را خریداری و در یک بازار متشکل عرضه کنند.
    وی گفت: کشور ظرفیت های خیلی خوبی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و تجاری دارد.
    این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی افزود: اگر مجموع این ظرفیت ها به شکل اصولی بکارگرفته شود و باور عمومی به تولید داخل باشد اقتصاد کشور خیلی سریع می تواند به رونق و شکوفایی برسد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=93335

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم